Auttakaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tilanteen sokeuttama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tilanteen sokeuttama

Vieras
Kauhea olo - jälleen kerran. Unettomuutta ja ahdistuneisuutta takana miehestä johtuen. Viimeisinä öinä olen joutunut ottamaan puolikkaan nukahtamislääkkeen,mutta koska unta ei sittenkään kerry tarpeeksi olen nyt fyysisestikin kehnossa kunnossa:heikottaa,oksettaa,huimaa,väsyttää.

Tutustuimme kolme vuotta sitten. Mies esitti kilttiä,vastuuntuntoista,ahkeraa ja elämänhallinta oli kunnossa. Kyselin vakavien vikojen/luurankojen perään jatkuvasti, mutta niitä ei kuulema ollut. Olimme aikuisia, pian 4kymppisiä ihmisiä,joten perustimme yhteisen perheen.

Vajaan vuoden päästä olin raskaana. Hälytyskellot olivat usein soineet jo sitä ennen,mutta syyllistin vain itseäni. Jos käyttäydyn toisin, ei ongelmia ole.

Mies jäi työttömäksi. Paljastui, että hänellä oli ulosotossa kymmeniä tuhansia ja verottajalta ilmaantui 20 000? lisää. Vähitellen kävi ilmi, että miehen tavoitteena oli päästä joskus velkasaneeraukseen yrityssotkujensa vuoksi, jotka olivat tapahtuneet vuosia aiemmin. Ilman saneerausta hän ei olisi yhteiskuntakelpoinen, ei sosiaaliturvaa, ei mitään. Minulle hän ei ollut kuitenkaan näitä asioita kertonut, vaan oli ajatellut hoitaa ne itse ja pitää perheestä huolta kuitenkin. Työttömänä yrittäjänä hän ei saanut mistään mitään. Minulta hän huusi ja raivosi rahaa. Tivasi seksiä, vaikka raskaana olo oli todella huono ja omien, suht pienten lasteni hoito vei voimia.

Itkin ja rukoilin häntä olemaan huutamatta kaikesta - turhaan. Kerroin,että huutajaa en voi rakastaa ja tarvitsen perusturvaa. Se oli kuulema hänen yrittämiselleen kuolinisku. Kaikkia pitää kuulema rakastaa ja ottaa viereen. Mä en vain ole jaksanut yksin kaikkea!

Mies on kertonut,että työttömyys ja uudet vero-ongelmat katkeroittivat häntä. Mun olisi pitänyt jaksaa tukea kaikissa vastoinkäymisissä ja antaa läheisyyttä, vaikka mies,johon olin rkastunut olikin aivan toisenlainen ja voimani menivät lapsiin ja raskauteen. Minua ei tukenut kukaan, enkä saanut kenellekään puhua,ettei miehen maine kärsi.

Samassa helvetissä elän edelleen, enkä jaksa enää. Saan haukut kaikesta, vaikka aina olen yrittänyt parhaani. Olen kuulema laskelmoija ja hyväksikäyttäjäpaska. Kun kysyn mieheltä perusteluja näihin väitteisiin,joita en ymmärrä, huutaa ja raivoaa hän kahta kauheammin.

Olen hakenut apua, mutta mies vetää mut joka päivä lokaan yhä uudelleen. Ei kukaan ole ansainnut näin kauheaa elämää...

Ei kukaan antaiset olevansa syyllinen kaikkeen ja ainainen haukkumisen kohde. Ei kukaan. Ei edes sinä. Olet jo hakenut apua. Olisko aika pelastaa itsesi ja lapsesi? Toisiko avioero helpotuksen tuskaasi?

Emme ole naimisissa. Kihloissa olimme,mutta otimme sormukset pois jo aikoja sitten. Asun omassa talossani lasten kanssa,mutta mies käy täällä jatkuvasti kontrolloimassa, huutamassa ja vaatimassa seksiä. Aina aluksi hän on kuin kaikki olisi hyvin,mutta hyvin pian hän suuttuu jostakin vähäpätöisestä ja raivo alkaa. Teen väärin,sanon väärin,ärsytän kuulema tahallani jne,enkä itse tajua näitä ollenkaan.

Lähde pois sen narsistin luota ja HETI! Tilanne ei tule muuttumaan muuta kuin pahemmaksi! Narsisti alistaa sut täysin omaan valtaansa ja kohta sulla ei ole omasta mielestäs edes ihmisarvoa saati omaa mieltä.

Lasten takia ryhdistäydy ja lähde HETI pois!

Vaihdata lukot ja sovi että mies tapaa lastaan esimerkiksi leikkipuistossa, et päästä häntä sisälle. Ota yhteyttä lastenvalvojaan virallista tapaamisaikojen sopimista varten, silloin miehellä ei ole mitään syytä lampsia sun luo silloin kun huvittaa.

Vielä ehdotan että jos muutos on vaikea niin entä jos ottaisit alkuun pienemmän tavoitteen, esimerkiksi päättäisit että seuraavan kahden viikon aikana (10-23.5.) et aio sietää mieheltä mitään p.askaa tai haukkumisia, vaan päivä kerrallaan elät tuon ajan ja joka ilta pistät kalenteriin ruksin kun on päivä onnistunut, joko niin että et ole miehen kanssa missään tekemisissä tai jos näet häntä niin keskustelet vain lapsesta, ja jos alkaa sua haukkumaan niin joko lopetat puhelun tai lähdet tilanteesta pois. Jos tulisi soittelemaan teidän ovikelloa niin et avaa etkä päästä sisälle, vaan sanot että nähdään puolen tunnin päästä julkisella paikalla, leikkipuistossa tai vaikka jossain mäkkärillä, siellä ei pysty alkamaan huutamista ja haukkumista kuten kahden kesken. Sitten kun kaksi viikkoa on kulunut, katsot taas tilannetta uusiksi että jatkatko samaa rataa vai et, mutta tuon ajan noudattaisit suunnitelmaasi vaikka mies vannoisi sulle tähdet taivaalta.

Mies ei ole juuri kuuta tai tähtiä luvannut, koska hänen ei tarvitse. Mä olen kuulema niin kauhea,että ansaitsen kaiken,eikä hänen tarvitse koskaan pyytää anteeksi. Jos yritän olla kovempi/ottaa etäisyyttä,räyhää hän sitten,että olen kylmä ja vain laskelmoin ja olen halunnut tuhota hänet. Se tuntuu niin pahalta,etten pysty oikein niiden syytösten kanssa olemaan ja elämään.

Yhteistyössä