Auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Väestöliitolla hyvät sivut:
Mustasukkaisuuden tunteisiin auttaa avoin keskustelu - Väestöliitto

Täältä voi selata ihmisten kysymyksiä:
Kysy asiantuntijalta - Väestöliitto

Ja tässä muutamia tilanteeseesi sopivia kysymyksiä ja vastauksia:

Mitä tehdä, kun aviopuolisoni kontrolloi elämääni? - Väestöliitto
Onko aggressiivisen miehen mahdollista oppia toimimaan toisin? - Väestöliitto
Mieheni raivoaa, alistaa ja mitätöi - Väestöliitto
Meillä on muuten mukavaa, mutta mieheni mustasukkaisuus käy voimille - Väestöliitto

Parisuhteessa on kaksi puolta, mikä sinussa saa sietämään miehen selvästi alistavaa ja kohtuutonta käytöstä? On yksi joka tekee, ja toinen joka antaa tehdä. Lapsillesi annat saman esimerkin. Miehen käytös on sellaista, etten itse katselisi sitä viikkoa pidempään. Sinulla on vastuu omasta onnellisuudestasi, ja miehellä omastaan eikä sitä voi ulkoistaa toiselle vaikka toisiinne vaikuttattekin. Lapsillenne olisi varmaan ero edullisempi vaihtoehto, kun tilanne on mennyt noin pitkälle. Pariterapiaan voi mennä myös yksin, siellä ajatukset voisivat selkiytyä. Seurakunnan perheasiain neuvottelukeskuksista saa ajan ilmaiseksi, ja pääsee ammattilaisen terapeutin pakeille.
Voimia ja rohkeutta toivottavasti parempaan huomiseen!

Älä tuhlaa elämääsi tuossa. Sanoit asettaneesi kaksi vuotta sitten ehdon että asioiden pitää muuttua. KAKSI VUOTTA eikä mikään ole muuttunut, tai on ehkä huonompaan muttei parempaan suuntaan. Kaksi vuotta jo olet hukannut elämästäsi!!

Olen itse ollut melkein samanlaisessa suhteessa, joten ymmärrän, ettet toisaalta haluaisi erota. Sitä miettii että olenko mä nämä kaikki vuodet ollut turhaan hänen kanssaan jos nyt eroan, olen heittänyt sen ajan hukkaan, pitäisi vielä yrittää koska hän osaa/osasi olla ihanakin... Mutta on aika suuri todennäköisyys ettei hänen kanssaan mikään parane.

Toivon sinulle voimia lähteä tuosta, ansaitset parempaa. Mies ei sua kunnioita yhtään, kunnioita sinä itseäs :)

Yhteistyössä