auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stressiläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stressiläinen

Vieras
vaikuttaako kaikenlainen stressi sikiöön? olen raskaana ja minä kun olen vaan kauhea stressaaja :( en voi sille mitään :/ voikohan olla jo aiheutettu vauvalle jotain jos koko ajan stressaan? esim. pakko alkaa syömään terveellisemmin, pakko alkaa liikkumaan ja sit stressaan siitä ku stressaan :/ ja pelottaa jos aiheutan vauvalle jotain. Olen jo aika loppuvaiheessa raskautta

En osaa sanoo miten vaikuttaa vai vaikuttaako mitenkään, mut ite stressasin tuota poikaa oottaessani ihan älyttömästi et onko sillä kaikki hyvin jne, mut nyt on 5kk vanha poika ja en oo huomannu mtn. normaalista poikkeevaa..

Tein samoin nuorena äitinä. Mutta nyt rentoudu ja nauti; köllöttele ja lepää. Sitten oman
rytmin mukaan liiku ja syö - mikä tuntuu hyvältä. Liikkuminen helpottaa synnyttämistä kun
lihakset ovat hyvässä kunnossa, varsinkin kävely auttaa kovasti. Liiat neuvot kannattaa
antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos; kuuntelet vain omaa kehoasi niin
se kertoo mitä tehdä. Vauva voi hyvin kun sinäkin voit hyvin! Säännöllinen syöminen
on hyvästä, kasviksia ja hedelmiä kannattaa suosia jotta ruoka ei ole liian raskasta mutta
muista myös herkutella jotta oma mielesi pysyy positiiivisena ja iloisena. Kun vauva syntyy
ja ihana, tuhiseva mutta vaativa nyytti on sylissä unohdat kaiken stressaamisen ja keskityt
onnelliseen äitiyteen ja nautit täysin rinnoin! Itselläni on ihana 3 v iltatähti ja nyt olen osannut nauttia vasta täysillä sekä odotusajasta että vauva-ajasta.

Hei ota rennosti vaan. Ja keskity siihen mikä on mukavaa ja tärkeetä ja ajattele positiivisesti. Voi kuulostaa siltä et vaikeemmin sanottu kuin tehty, mutta onnistuu kun harjottelee. Tässä sulle mielikuva jonka avulla ehkä ymmärrät miten ihminen itse ohjaa sitä mitä ajattelee: Et saa ajatella vaaleanpunaista norsua. Mitä ajattelet, ehkäpä vaaleanpunaista norsua jonka päällä on iso ruksi :) mutta jos kehoittaa ajattelemaan sinistä norsua niin sitä vaalenapunaista ei enää näy :) Kokeile lukea NLP kirjallisuutta, ja eism. Ben furmanilla on tosi hyviä kirjoja aiheesta mm. taskuvarkaat nudistileirillä.
Ota rennosti :)

Mua vitutti koko lapsettomuus ja raskausajan eniten ne ( ymmärrän kyllä: hyvää tarkoittavat ;) ) ÄLÄ STRESSAA -kommentit. "Kas, kun ei tullut itselle mieleen. Minäpä lakkaan stressaamasta".

Käyttätymistietelijänä tiedän, että SUURI stressi, kuten puolison kuolema yms. lisää raskausajan riskejä. Tosin sekin vain nostaa riskiä tilastollisella tasolla, ei siis vahingoita jokaista. Joten anna mennä vaan.

Minä tulin raskaaksi kun eniten lapsettomuutta stressasin. Koko raskausajan kehittelin mitä kamalampia stressin aiheita, vahdin syömisiäni yms. Se oli minun tapani käsitellä raskautta. Nyt olen ihanan 5kk tytön äiti. Kaikki on hyvin :)

Yhteistyössä