raskaaksi vaikka pillerit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minni

Vieras
Auttakaa rakkaat ellit! Te jotka olette saaneet lapsen pillereistä huolimatta... olivatko lapsenne terveitä? Olen syönyt 2 vuotta pillereitä kahden laatan putkessa (kuukautiset siis vain 6 kertaa vuodessa)... Ja nyt epäilen raskautta. Olen siis voinut tulla raskaaksi jo pari kuukautta sitten... pelottaa jos (ehkä) tulevalle vauvalle sattuu jotain pillereiden vaikutuksesta.... =(

Kyllä saa. Usein näin tehdään lääkärin ohjeiden mukaan, jos kärsii esim. runsaista ja/tai kivuliaista kuukautisista, taukoviikon migreeneistä jne. Jotkut syö jopa 3 laattaa putkeen.

Itse tuli raskaaksi pillereistä huolimatta, ja kun kauhistelin asiaa lääkärissä sanoivat vaan että nou hätä. Ja ihan terveeltä toi meijän 1v neiti näyttäis :) söin jopa kuurin jotain keltarauhas hormonia, joka käynnistäisi menkat (olin raskaana tietämättäni ja ihmeteltiin miksei menkkoja tule) eikä siitäkään kuulemma haittaa ole lapsen kehitykselle.

Ja minä syön myös aina kaks levyä putkeen pillereitä, joskus jopa kolme, ihan ""muuten vaan"" eli on kovat kivut yms. ja kun kysyin lääkäriltä onko asia ok, sanoi että on, ja sanoikohan vielä että menkkojen ON annettava tulla vähintään 2 kertaa vuodessa. Mutta joteki tuntuu että ei sitä 3 levyä enempää ""uskalla"" kerrallaa syödä. :)

Yhteistyössä