Fluconazol Orion 150 mg ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Mitähän tuhoa mä sain aikaan syömällä Fluconazol Orion 150 mg kapselin? olen siis raskaana rv27,ja minulla todettiin hiivatulehdus..menin sitten apteekkiin,ja siellä henkilö esitteli minulle vaihtoehtoja! tartuin tähän kun kuullosti niin helpolta,ettei tarvi mitään puikkoja käyttää vaan pelkästään yksi pilleri. Sitten se opiskelija? katsoi koneelta,että ei suositella raskaanaoleville mutta kuitenkaan siitä ei olisi mitään haittaa kerta-annoksena!

Sitten tulin kotiin ja tarkistin,niin olin ottanut ihan erin lääkkeen mitä minulle suositeltiin neuvolasta. Nyt on kauhea pelko,että mitä vauvalle tulee tuosta lääkkeestä?!ei sille ainakaan enään mitään voi kun se on nielty,mutta pelottaa jos aiheutan omalla tyhmyydelläni vauvalle jotain. :/

Ehkä tää on yksi niistä lääkkeistä, mitä ei oo tutkittu. Mä sain jonkin hiivaan alkuraskaudessa mut se oli niitä emätinpuikkoja. Siinä luki jotenkin niin ettei ole tutkittu, muttei oleteta olevan / tuskin on haittaa raskaudelle/sikiölle. Yksityinen gyne sen määräs (erikoistunut alkuraskauksien juttuihin) ja se mulle vannotti sen olevan turvallinen. Voithan sä aina soittaa lekurille tai kysyä neuvolasta, mut eipä sille enää oikein mitään voi tehdä. Onneksi raskaus on jo yli puolivälin, niin tuskin syytä huoleen :)

Näin lukee pakkausselosteessa

Raskaus ja imetys

Kysy lääkäriltä tai apteekkihenkilökunnalta neuvoa ennen minkään lääkkeen käyttöä raskauden tai imetyksen aikana.

Valmisteen käyttöä raskauden aikana ei suositella, ellei lääkäri toisin määrää.

Valmisteen käyttöä ei suositella imettäville äideille, koska se erittyy rintamaitoon.

Vaikuttavan aineen nettijutut oli aika huolestuttavia etenkin ekan 3. aikana.
Soita teratologiseen tietopalveluun, se on auki arkena joka päivä. Kysy sieltä. Yhdessä lääkefirman selosteessa kehotettiin jopa kaikututkimukseen jos on tullut raskaaksi 7päivän sisällä lääkkeen otosta. Lääke tosin oli Fluconazol Activa (tms.). Googlaa flukonatsoli+raskaus, löytyy lisää tietoa. Ja mielenrauhan takia soita teratologiseen tietopalveluun, sinne voi soittaa kuka vaan. Apteekista voi kysyä myös, mut kysy jostain toisesta, kun tuon tieto on vähän outoa.
Tosin inhottavimmat jutut oli todettu pitkäaikaisessa käytössä.

Mikä on teratologinen tietopalvelu?mitäpä tuolle enää voi tehdä? lääkeainekkin on jo vaikuttanu ja imeytyny elimistöön!ehkä sais rauhan itselle kun kysyis joltain asiantuntijalta. Omasta tyhmyydestä saa kärsiä.

Yhteistyössä