Auttakaa, pitäis tietää, mistä johtuu tämmönen jännittäminen ja...

sen mukana tuoma ahdistus/pakokauhu?? Eli, mulla on tänään työhaastattelu, en jännittäny vielä hetki sitten, mutta nyt yht'äkkii aloin jännittämään, ihan hirveesti. Tuli myös mukana ahdistus/pakokauhu.

Eli, olen luonteeltani hieman ujohko aluksi kun tutustun ihmisiin. Muuten olen iloinen, avoin, sosiaalinen, kova pälisemään, kun olen tutustunut ihmisiin hyvin. Tulen kaikkien kanssa toimeen ja mielelläni kuuntelen aina ihmisiä.

Nyt ihmettelen, että mikä hemmetti mulle oikeen tuli? Oon ihan innoissani silti menossa työhaastatteluun ja tuntuu hyvältä, jos saan paikan. Tiedän jo etukäteen, että jos en paikkaa saa, niin se on karvas pettymys ja varmaan pääsee itku.

Mutta, ihmettelen tätä jännitystilaa. Jännittää niin, pirusti ja ahdistaa ja hirvee pakokauhu, onko tämmönen normaalia jännittämistä?? Ikinä ennen jännittäminen ei ole aiheuttanu ahdistusta/pakokauhua :confused:
 
"Jep"
Minäkin olen aikamoinen jännittäjä. Jos jännitys alkaa haitata elämää niin sitten kannattaa käydä lekurille valittamassa. Beetasalpaajat voi auttaa, mutta itselle ne aiheuttavat myös huimausta matalan verenpaineen vuoksi joten en käytä niitä kuin todella harvoin, kerran pari vuodessa. Ja toisaalta kokemuksien ja iän myötä jännittäminen voi vähentyä :) Mutta et ole ainut. Ihan normaalia jännittää joskus.
 
Beetasalpaajia mulle on määrätty, mutta ne on määrätty vapinan hoitoon. Niitä joudun syömään joka päivä, sen takia, koska kädet ei meinaa oikein toimia. Kädet vapisee siis, silloinkin vaikka ei olisi mitään jännitys tilaa päällä. Jännittäminen toki pahentaa tota käsien vapinaa, samoin kahvi, stressi jne.
 
"ter"
Kyllähän noi sun kuvaamas tunnetilat ovat täysin normaalin rajoissa, joten ei mitään syytä huoleen! Ja se, että olet ujohko, mutta että kun olet tutustunut ihmisiin eli toisin sanoen, kun tunnet olosi turvalliseksi avaudut kuorestasi on myöskin OK. Et siis ole täysin sulkeutunut ihminen, mutta et myöskään itseään täynnä oleva ekstrovertti!

Muista, että moni muukin hakee työpaikkaa ja sen saanti ei ole itsestään selvää, joten jätä pois kaikki itseäsi syylistävät ja varsinkin lyttäävät ajatukset pois, vaikka et tällä kertaa onnistuisikaan samaan hakemaasi paikkaa. Onnea matkaan! :)
 

Yhteistyössä