[QUOTE="zenn";23747989]No perhana sentään. Ihan väärässä olin, mutta ajatus oli hyvä..
Olen itse asunut 5v Jyväskylässä ja ihan mukava kaupunki on, kaupunkilaiset ovat vähän sellaisia "maalaishenkisiä" ja kevyesti sisäänpäinlämpiäviä, mutta kyllä he ihan mukavia ovat kun ensin vähän tutustuu. Kesäisin aivan mahtava paikka, mainiot terassit kävelykadulla. Itselleni tuli vaan vähän ahdistava fiilis kun aina tuli tuttuja vastaan.. eli käy nopsaan todella pieneksi, mikä ei välttämättä ole huono asia. Ja edellisellä visiitillä pisti silmään keskusta-alueen ränsistyneisyys.
Tampereella olen nyt asunut 6v ja on sellainen fiilis, että tänne jään. Sopivan kokoinen kaupunki, kohtuuhintaisia asuntoja löytyy heti keskustan ulkopuolelta joista on kävelymatkan päässä kaikki. Paremmat junayhteydet on. Terassejen laadussa häviää, täällä on vain pari hyvää paikkaa, johtuen runsaammasta autoliikenteestä, tosin täällä suunnitellaan parempia julkisiakin, ratikkaa yms.
Periaatteessa ihmiset on samankaltaisia, oli missä oli ja elinpiirit ovat yleensä aika pienet loppuen lopuksi, kotiin, töihin ja kauppaan jne joten en usko sillä olevan suurta merkitystä kumman kaupungin valitsee. On tuurista kiinni millaiset naapurit ja hiekkalaatikkoseuralaiset löytyy.[/QUOTE]
Kiitos viestistä!

Tampere mua kyllä viehättää eniten. Jyväskylän puolesta puhuu se, että vanhemmat asuisivat vähän lähempänä.. Mutta toisaalta matkaa tulisi n. 50km enemmän kuin mitä nyt. Joten uskoisin meidän käyvän siellä samalla tavalla kuin nyttenkin.
Tulevaisuutta ajatellen kokisin Tampereen ehkä kuitenkin viihtyisämpänä. Täytyy miehen kanssa taas keskustella. Vaikeaa on.