Auttakaa- oireet hävinneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselijä123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselijä123

Vieras
Kertokaahan muut kokemuksia oireiden häviämisestä, kuinka huolissaan tässä pitää olla… Olen nyt viikolla 10+? Ja parin viime päivän aikana lähes kaikki raskausoireet on kadonneet:
- Enää ei ole pahaolo kuin hampaita harjatessa
-Väsymys ei vaivaa
-Rinnatkaan eivät ole enää kipeät (tosin normaalia painavammat kyllä)

Minulla oli viime viikolla neuvola ja siellä ei saatu sydänääniä kuuluviin vaikka kohtu on kuulemma eteenpäin kallistunut. Takana on yksi km, siksikin tuntuu että olen ihan hermoheikko tämän kanssa. Eli kaipailen onko muilla käynyt näin ja kaikki ollut hyvin vai onko enteillyt keskenmenoa.

Kiitos vastauksista!!

Mulla hävisi kanssa oireet aika alussa ja oli myös yksi km takana..kävin yksityisellä ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. Nyt pikkuinen alku on 7kk.. Sydänäänet ei kait kaikilla kuulu noin aikaisin.. Toivottavasti sinullakin kaikki kunnossa. Jos huolestuttaa niin aina voit mennä yksityiselle tarkistamaan tilanteen.

Voi hitsi! Mie just kirjotin tuohon Marrasmammoihin samasta aiheesta! Kirjottelin maaliskuussa siinä ketjussa, mut poistuin yhtä vauhdilla, kun tuli varhainen km rv5+5... Nyt olen tuolla joulukuisissa, tänään tuli 9+0! Jee! Pidemmällä siis kuin koskaan ;) Mut hirvee pelko on nyt takaraivossa, kun melkein viikkoon ei oo mitään oireita ollu! Tai ainaki tän viikon aikana ei ihmeempiä oo ollu... Kuvotustakin kun miulla oli varmaan viikolta 6+0 tuonne 8+0 asti, mut nyt ei mitään. Ei rintojen aristusta, ei mitään... :( Hirvittää... Eihän oireettomuus välttämättä mitään pahaa tarkota, eihän kaikilla välttämättä oireita tai sitä pahaa oloa ole ollenkaan! Mut jotenki sitä vaan alkaa olemaan epäilyttävä fiilis, kun tähän asti kuvotusta ollu joka päivä ja sit yhtäkkiä ei mitään. Miun pitää kärvistellä vielä 3 viikkoa, sit on seuraava ultra, np-ultra rv12+0. Eli pitää varmaan vaan odotella ja toivoa parasta :)

Hertta 9+0

Ja miehän siis kävin varhaisultrassa rv6+5 ja kaikki oli oikein hienosti ja syke näkyi hyvin. Sen varjolla nyt koitanki sinnitellä, että kyl kaikki varmaan on ihan ok, et aika pieni on se km:n riski sen jälkeen, kun syke on havaittu ja kaikki kunnossa...

Minkäkin olen ultrassa käynyt viikolla 8 ja silloin kaikki oli hyvin. Kiitos rohkaisevista kommenteista, mulla on onneksi np-ultra jo ens viikon lopulla, joten silloin viimeistään selviää jotain.

Minulla oireiden häviäminen enteili keskenmenoa. Rintojen aristus hävisi kokonaan, eipä mulla paljoa muita oireita edes ollut. Toivotaan kuitenkin että kaikki olisi kunnossa.

Hei eikö ole ihan normaalia että väsymys, paha olo yms. oireet katoavatkin noilla viikoilla?? Mulla ainakin loppui paha olo kuin seinään viikolla 11. Niinhän sen kuuluukin mennä! Monet puhuvat raskausviikon 12 "maagisesta rajasta" jolloin oireet loppuvat. Tietysti tulee sitten myöhemmin uudelleen väsymystä, liitoskipuja ym. muita oireita mutta yleensä keskiraskaus on oireetonta. Riippuen tapauksesta! Joten ap, kaikki on varmasti ok.

Miten AP (ja muut oireettomat) jaksavat? Itse olen n. rv 9+5 ja alusta asti oireet ovat olleet *tosi* vähäiset,ja ne vähäisetkin (eli lähinnä rintojen arkuus) katosivat täysin pari viikkoa sitten. Varhaisultrassa käyty rv 6+2, mutta pelottaa todella paljon, että onko sikiö kuollut kun ei missään enää tunnu mitenkään erikoiselta.. Itkettää ja mietin vaan, missä mennään :( Jotenkin olen ihan varma siitä, että kaikki ei voi olla hyvin.. Ei vaan voi.

Heippa!

Itselläni kaikki edelleen hyvin :) Edellinen neuvola oli rv16+2 ja sydänäänet kuuluivat hyvin. Tällä hetkellä aika oireeton olo, ollut siis jo varmaan melkein pari kk. Välillä juilasee tuolla mahassa, mutta ne on niitä kasvukipuja, jotka tietty on ihan normaaleja... Liikkeitä tässä odottelen ;) Olen niitä EHKÄ jo tuntenutkin, mutta en vielä ihan satavarma ole... Katellaan pari viikkoa lisää, josko sit tuntus jo paremmin :) Rakenneultraa odotellessa... On jo tasan 2 viikon päästä! Aika on mennyt kyllä äkkiä...

Niin, mitenkäs ap? Onko kaikki hyvin? Toivotaan niin... :) bdbdbd

Miten kävi?: Koita jaksaa sinnitellä sinne seuraavaan ultraan/neuvolaan. Kaikki voi olla myös oikein hyvin :) Itsellänikin oireet oli aika vähäisiä silloin alussa, pientä rintojen arkuutta, kuvotusta pari kolme viikkoa (en oksunnut kertaakaan) ja kauhee väsymys... Sit kun nekin hävisivät, niin huolihan siinä tietenkin iski. Tuossa 10-12 viikoillahan monilla oireet alkavatkin häviämään. Itselläni kävi niin, että sit alkoi olo helpottamaan, kun ei sitä kauheeta väsymystä + ajoittaista kuvotusta enää ollutkaan. Toivotaan, että kaikki on hyvin!

Hertta 18+2

Pakko oli sitten varata toinen ultra (onneksi halvemmasta paikasta :), kun niin pelotti ja öisin näin vain painajaisia. Ja kas vain - siellä näkyi pikkuinen ihminen ja sydän löi kovin, viikot oli tädin mukaan jo noin 10+4! Kyllä helpotti. Pakko se kai vaan on uskoa, että raskaana voi olla ja kaikki voi olla ihan hyvin, vaikka oireita ei olisikaan.. Vaikka varmasti tämä huoli säilyy koko raskauden ajan, ensimmäinen kun vielä on.

Itsellä esikoisen odotus menossa,tänään viikkoja täynnä 33 eikä mulla ole koko aikana ollut minkäänlaisia ns.raskausoireita. Ei rinnat kipeät,ei huonoa oloa,ei vatsakipuja,ei mitään....nyt toki jo rinnat erittää esimaitoa ja massukin jo isohko :)

Kiva kuulla, että ap:llä kaikki on hyvin. Ei kannata muidenkaan huolestua, jos oireet katoavat, sen hyvä vaan kun / jos olo muuttuu mukavammaksi. Tuo oireiden katoaminen on ihan tavallista. Myös minulla kaikki (vähäiset) oireet katosivat kokonaan siinä noin vko 13 paikkeilla.