Auttakaa nyt PIRUVIE tumpeloa tuossa vauvan vaatehuollossa. Joka helvetin riepu on ruokatahrainen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Aurinko haalistaa tahrat ja värit myös..en suosittele.
Eipä meillä ainakaan!! Silloin kyllä jos pyykit "unohtaa" ulos muutamaksi päiväksi niin saattaa olla haalistunut pyykkinarun kuva vaatteissa, mutta ei ne värit mihinkään haalistu jos vaatteet on ulkona muutaman tunnin, ei meillä ainakaan!

kyllä meillä haalisti kesällä tehokkaasti vaikka oli vaikka hetken narulla..jonkun pari tuntia että kuivui ja sitten taas myöhemmin uudestaan niin kyllä haalistui,syksyllä oli haaleat värit :(

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Niikka:
Mistä tuota sappisaippuaa voi ostaa, ihan cittarista vai? Meillä ei lähtenyt porkkanatahrat auringossa, vaikka olivat siinä paisteessa koko päivän.Olisko syynä jo talvella tulleet vanhat tahrat.

Taisi ihan prisman valikoimissa ollut. Ja ekokauppojen ainakin.

Eko ja luontaistuotekaupoista. Maksaa n. 3,50e pala joka riittää piiitkään =)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Aurinko haalistaa tahrat ja värit myös..en suosittele.
Eipä meillä ainakaan!! Silloin kyllä jos pyykit "unohtaa" ulos muutamaksi päiväksi niin saattaa olla haalistunut pyykkinarun kuva vaatteissa, mutta ei ne värit mihinkään haalistu jos vaatteet on ulkona muutaman tunnin, ei meillä ainakaan!

no ei kai kukaan unohda pyykkejä ulos moneksi päiväksi :o

Ja tietysti ne vähän haalistuu jos roikkuvat monta kertaa kesässä ulkona auringon alla :p
ei siitä pääse mihinkään,ainahan vaatteet haalistuu käytössä ja pesussa.

En tunnustaudu himopyykkääjäksi, mutta muutama kikka, joka toiminut meillä.
Meillä on edelleen (muksu yli 2v) käytössä muovinen essu sekä tosi sottaavilla ruuilla semmoinen muovinen kaukalo lisäksi. Kun muksu oli nuorempi käytössä oli sellainen Ikeasta ostettu ns. liukasta kangasta oleva essu. Ne on helppo pitää puhtaana. Niin ja syöttötuolin alla on vahakangas, joka suojannut mattoa. Monillahan lapsiperheessä ei ole sitä mattoa ruokapöydän alla =)

Pyykkikone vaikuttaa asiaan paljon, uusilla ja tehokkailla ei vaadita niin paljon esikäsittelyä. Sappisaippua on meillä ollut ykköstuote, toimii vähän vanhempiinkin tahroihin. Pala maksaa n. 3 euroa ja kestää melko kauan. Nämä ikävät rasvatahrat, mitä meillä tulee varsinkin housuihin voileivän syönnin yhteydessä, ne olen saanut pois fairyllä ja hankaamalla.

Ikävä kyllä, ainakin minä joudun myös liottelemaan näitä itsepintaisempia tahroja. Yksi hyvä kikka on pestä pelkkä tahrakohta vaikkapa sillä sappisaippualla tuoreeltaan ja sitten sen kohdan kuivattua laittaa vaate pyykkikoriin odottamaan lisää likapyykkiä.

Suosittelen kuitenkin laiskoille tahranpoistajille tuota essusysteemiä, sen pitää siis olla ehdottomasti hihallinen ja koko ylävartalon peittävä, mielellään myös sellainen missä alaosassa tasku, minne pudonneet ruuat menee. Essu kulkee kyläänkin helposti hoitolaukussa.

Sappisaippuan puolesta mäkin liputan! Ja toinen on omo:n nestemmäinen pyykinpesuaine. On ainakin meillä lähtenyt ihan peruspesussa esim. mustikka ja rasvatahrat!

Vanish on peestä..... ei teho mihinkään!

En ole huomannut mitään eroa vaatteissa fairyhankauksen jälkeen. En ole tosin kokeillut mihinkään kauhean arkaan materiaaliin. Mutta ei ole ainakaan collegehousuihin tullut mitään jälkiä, harjaan vielä kynsiharjalla ;)

Sappisaippuaa on Cittarinkin valikoimissa. Siellä sulassa sovussa muitten pyykkiaineitten kanssa. On tosi hyvä, mä jätin kaikki muut ihmetahranpoistajat ostamatta sen jälkeen kun aloin käyttää sappisaippuaa. Paljon tehokkaampi ja edullisempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Niikka:
Mistä tuota sappisaippuaa voi ostaa, ihan cittarista vai? Meillä ei lähtenyt porkkanatahrat auringossa, vaikka olivat siinä paisteessa koko päivän.Olisko syynä jo talvella tulleet vanhat tahrat.

Taisi ihan prisman valikoimissa ollut. Ja ekokauppojen ainakin.

Eko ja luontaistuotekaupoista. Maksaa n. 3,50e pala joka riittää piiitkään =)

Mä diggaan laiskana nestemmäistä. Mutta halpaa sekin on.

Mä olen saanut käytännössä kaikki ruokatahrat pois tiskiaineella. Kostutan tahraa vedellä ja hankaan siihen fairyä. Sitten henkarille kuivumaan ja kuivana pyykkikoriin odottelemaan pyykkipäivää. Marjatahroille kaadan kiehuvan kuumaa vettä ja taas henkarille kuivumaan jne. Eikä haittaa, vaikka tätä ei tekisi joka ilta, mutta varmemmin tietysti lähtevät, jos tahra ei ehdi kovin pinttyä. Mulla on yksi fairypullo kylppärissä tätä varten. Lienee ympäristöystävällisempääkin kuin tahranpostoaineet.

Yhteistyössä