Auttakaa!!! Neuvoa? Oxamin- niminen lääke. ahdistus/masennus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mapuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mapuska

Uusi jäsen
16.07.2007
3
0
1
Heips ja iltaa kaikille!

:)

Kertoisitteko kokemuksianne Oxamin - nimisen lääkkeen käytöstä ? Minulle lääkäri kirjoitti tänään reseptin niihin , ahdistuksen ja pelkojen takia . (Pelko lasten kuolemasta ym ylihysteeriseksi menevästä..) No syynä siis muitakin pelkoja.

Sain ajan psykiatriselle sairaanhoitajalle ensi viikolle. Ja silloin mahdollisesti aloitellaa mielialalääkitystä. Masennus.

oon tässä jo toista vuotta taistellut näiden ongelmieni kanssa, ja nyt viimeisen vuoden aika hukassa ollut. tänään sitte uskaltauduin ottaa asian puheeksi lääkärille, menin sinne siis muiden syiden takia.. =)

mutta lääkkeet sinällään on minulle vieras aihe, buranan toki tiedän.. :D

Mutta juu, toistan, jos joku ihana ihminen voisi kertoa omista koekmuksistaan ko. lääkkeen käytössä, olisin tositosi kiitollinen!!! Kun alan jo kohta epäröimään uskaltaako aloittaa..

Mutta mielialalääkkeistä ym saako niistä ihan oikeasti apua?! Olen jotenkin ylivirittyneessä tilassa kokoajan kun pelkään kaikkea kamalaa tapahtuvan. En osaa nauttia pienistä en isoistakaan asioista. Kaikki on sellaista ihme suorittamista, ja pinnan kiristelyä. KOKOAJAN, vaikka kuinka aina iltaisin ja aamuisin päätän "että tänään olen kunnonäiti".. Leikin aamusta iltaan ruokailun lomassa, enkä menetä hermojani.... jnejnejne... Minulla siis kaksi alle 5-vuotiasta lasta.

Kiitos jo etukäteen!!!! :hug:

Mielialalääkkeistä on apua. Se on yksi kolmasosa hoitoprosessia. Mutta Oxminhan ei ole mielialalääke, vaan lievä rauhoittava. Itsellä kokemusta vain paniikkioireiden lieventämiseen (siis tarvittaessa). Eli kokemusta ei ole jatkuvasta lääkityksestä. Sieltä psykiatrisesta sairaanhoidosta saat enemmän ja asiantuntevampaa apua, mutta vertaistukea pitää sit etsiä muualta. Vaikka täältä tai joltain muulta palstalta (jossa on keskitytty nimenomaan masennukseen ym).

Oot jo alkuun päässyt kun olet apua uskaltanut hakea. Se voi olla joillekin kova paikka. Se mitä luin tekstiäsi - niin kyllä mä suosittelen ainakin kokeilemaan mieliala lääkkeitä, jos niitä sulle on määrätty. Tosin oikean lääkkeen löytäminen vaatii pitkäpinnaisuutta ja oman olon kuuntelua. Ja tiedäthän sä, että lääkkeen positiiviset vaikutukset huomaa vasta jonkin ajan käytön jälkeen.

Pelottomasti vaan - itsellä oli todella vahva kielteinen mielipide lääkkeistä, kun ne minulle määrättiin. Muista myös liikunta ja älä anna ystävien tai sosiaalisen elämän loitota. Noista asioista on todella apua.

Voimia ja toivottavasti se hyvänolon tunne vielä löytyy.

kiitos vastauksesta! nyt alkuun tosiaan sain "ahdistukseen" tai paniikkiin tuota oxaminia. Ja ensi viikolla mahdollisestoi sitten mielialalääkitystä. Jotenkin tässä pelottaa ajatus noiden lääkkeiden ottamisesta, et muutunko tavallaan jonkin toisenlaiseksi kuin oikeasti olenkaan jne.. Et voiko lääkkeillä minusta saada sen mikä oikeasti olenkaan jne.. Kuitenkin olen ollut niin kireä ja pingoittunut. Toki hyviäkin aikoja on, ja varmasti ilman lääkitystäkin tulisi olemaan, mut jotenkin tuntunut että minulla ne on jopa maanisia kausia joita sitten tulee. Ylienergiaa ja huomattavasti vähemmän yöunta kuin esim nyt , (nyt nukkuisin vaik kokoajan...)

Katsellaan

Yhteistyössä