Auttakaa mua!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Mitä tekisitte jos miehenne olisi yrittäjä jolla on hirveesti töitä ja suuri vastuu kannettavana.Ja nyt alkaa ole huolestuttavia merkkejä että mies on masentumaanpäin tai jtn....onneks me päästään kohta lomalle koska mies on niin sen tarpeessa!mutta mä pelkään että mies ajaa vielä ittensä loppuun tolla työnteolla,mut se ajattelee asian niin että on vain pakko jaksaa!!!miten mä saisin puhuttua sille järkee ku se on kuitenki perheellinen mies,että se tajuaisi ennen ku on liian myöhästä että se raataa ihan liikaa!!!

onko mtn muuta tapaa millä voi helpottaa asiaa mikä aiheuttaa puolisollesi stressiä ? esim jos on raha jonka takia tekee töitä elukkana (kuten omani) niin ettekö vähemmällä tule toimeen ?
esim talousasiat kunnon syyniin ja todisteluita miehellesi että sen ei tartti työllä itseään tappaa että kyllä se tilastot täällä suomessa tekee sen puolesta ?

:hug: Eipä tuohon oikein mitään osaa sanoa. Etsi tietoa burnoutista ja luettele miehelle oireita, jos tunnistaisi itsensä siitä? Kehota palkkaamaan lisäapua? Toivottavasti lomastanne on apua.

rahan takia kai tekeeki,mut seki et työmaat on tehtävä aina loppuun mitkä alottaa!!joskus vaan tuntuu et mitä järkee...mies raataa aamusta iltaan ja välillä on tosi tosi stressaantunu...mut onneks rahaa kuitenki on ihan mukavasti.mut jos mä saisin valita niin rahaa olisi vaan sen verran että pärjää ja töitä vähemmän!mä pelkään että joku päivä se ajaa ittesä masennukseen ja sit kaikki on ollu turhaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
rahan takia kai tekeeki,mut seki et työmaat on tehtävä aina loppuun mitkä alottaa!!joskus vaan tuntuu et mitä järkee...mies raataa aamusta iltaan ja välillä on tosi tosi stressaantunu...mut onneks rahaa kuitenki on ihan mukavasti.mut jos mä saisin valita niin rahaa olisi vaan sen verran että pärjää ja töitä vähemmän!mä pelkään että joku päivä se ajaa ittesä masennukseen ja sit kaikki on ollu turhaa..

Oletko puhunut miehen kanssa? Tai siis oikeastaan kuunnellut? Lukenut rivien välistä? Tuli vaan mieleen, että miehellä voi olla joku muu syy kuin raha siihen, että tekee pitkiä päiviä, jos kotona vaikka ahdistaa?

no sitä varten on lomat mikä kuulostaa teille ihan jees jutulta.
ehkä voit kertoa sille siellä että eiks ole kivaa olla tällei relasti ja "ehkäpä" esittää toiveen nauttia elämästä enempi...
ja kertoa rehellisesti sekä ilmaista aito huolestuneisuuden tunteesi hänen työnpuurtamisestaan ja mahdollisesta loppuunpalamisesta.

Mikä johtaa tuohon järkkyyn raatamiseen ? eihän teillä kotona / hänellä itsellään henk.koht. ole mtn ongelmia joita saattaa väistellä ja täyttää työllä vapaa-aikaa ? onko todellinen syy tosiaan ankara työtilanne.

Sun on syytä selvittää nyt todelliset syyt jos ne on oikeasti se tukala työtilanne että ei ole vain porukkaa riittävästi töissä heillä niin miksi ihmeessä yhden ihmisen pitä tehdä kaikki työt ? luulis olevan helpompaa ottaa lisää porukkaa töihin kun sitten miettiä tuuraajaa kun ukko on saikulla...

tosin tääkin voi ola spekulointia..

Tietoa burnoutista minäkin suosittelen. Loppuunpalamisesta toipuminen kestää vuosia. Ellei hänellä sitten ole työnarkomania. Jos vielä ei ole alkoholi kuvioissa mukana, niin sitä kannattaa kyllä varoa. Miehesi pitäisi tajuta, ettei hän ole kenellekään korvaamaton. Uskottomuus ei liene kuitenkaan teillä ylitöiden syynä, sellaistakin tapahtuu. Yleensähän yrittäjät vakuuttavatkin kaiken muun paitsi sen tärkeimmän, itsensä. Se kertoo paljon siitä, miten asioita ei osata panna tärkeysjärjestykseen.

uskottomuus ei oo syy,tiiän sen ihan varmasti!!mut luonteeltaan ukko on sellanen "jääräpää"että kyllä hän kuulemma jaksaa!!muutamia kaljoja on juonu useena iltana en tiiä pitäskö huolestua toden teolla mut ei se usko mua kuitenkaan!

Noi yrittäjät on tollasia. Firmassa missä mieheni on töissä pomo tekee melkein yötäpäivää töitä. Kannattaa kyllä varoa, koska se masennus/burnout kestää sitten kauan! Ei ole mikään pikkusairasloma sillon paikallaan ja saattaa menettää kaiken. :hug:

Yhteistyössä