Auttakaa mua ymmärtämään erään ihmisen logiikkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöllämystynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin harvoin sitä tapaa tiedättekö sellaisen kaverin, josta tulee tosi nopeasti se fiilis että nyt on löytynyt se sielunsisko, ihminen jonka kanssa on helppo kommunikoida ja on yhtä avoin kun itsekin. On kivaa jne.

Olikin kivaa, kunnes kuherruskuukausi loppui, eli mä en enää jaksanut joka päivä kirjoittaa, ja se osoitti tuohtumustaan että "sulla on tainnut olla tosi kiire kun ei täällä ollutkaan postia odottamassa"... mä luulin et vitsaili, mut taisikin olla tosissaan. Loukkaantui myös siitä että etsin edelleen ystäviä lisää "Enkö olekaan tarpeeksi?" "Olenko vain varakaveri taas, joka heivataan heti kun löytyy se parempi?"

Millainen ihminen reagoi näin? Mustasukkainen? Epävarma? Omistava?

Alkuperäinen kirjoittaja pöllämystynyt;22232456:
Niin harvoin sitä tapaa tiedättekö sellaisen kaverin, josta tulee tosi nopeasti se fiilis että nyt on löytynyt se sielunsisko, ihminen jonka kanssa on helppo kommunikoida ja on yhtä avoin kun itsekin. On kivaa jne.

Olikin kivaa, kunnes kuherruskuukausi loppui, eli mä en enää jaksanut joka päivä kirjoittaa, ja se osoitti tuohtumustaan että "sulla on tainnut olla tosi kiire kun ei täällä ollutkaan postia odottamassa"... mä luulin et vitsaili, mut taisikin olla tosissaan. Loukkaantui myös siitä että etsin edelleen ystäviä lisää "Enkö olekaan tarpeeksi?" "Olenko vain varakaveri taas, joka heivataan heti kun löytyy se parempi?"

yksinäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja pöllämystynyt;22232456:

Mitä väliä? Ette halua samaa, ei sille voi mitään.

Et säkään kyllä ihan kauhean aikuiselta kuulosta kommentteines ja vähän vaikuttaa nyt siltä että sä olet jääny liikaa kiinni "ystävään" joka ehkä kuitenkin halusi vaan juttu kaverin nettiin ei muuta. Ehkäpä sä olet itse liian takertuva ja tää kaveri säikähti ku olit liian päällekäyvä ja aloit vaatia ystävyyttä.

Kuinka usealta ihmiseltä sä haluat mielipiteen tästä tyypistä, tai analysoinnin? Sähän olet kavereinesi jo tehnyt hänestä surkean itsetunnon omaavan, ongelmaisen ja kritiikiä vastaanottamattoman. Ja mun mielestä tuo kritiikki on hiukan väärä sana, kun sanoit ettei kestä pienintäkään sellaista ja siksi laittoi välit poikki. Mistä sä tiedät että kyse oli siitä? Ehkä hän vain ei halunnut tapailla.

Käyttäytyi niin, eli muutti mielipidettään ihanasta ystävyydestä niin huonoon että poikki täytyy kokonaan laittaa sen jälkeen kun annoin kritiikkiä. Vaikea olettaa muutakaan.

Haluaisin selvityksen oikeasti tältä ihmiseltä, mutta en saanut. Teki päätelmät itse, täysin oman mielensä muokkaamat kuuntelematta mua. Eli etsi meiliystävää, ei saanut, jaha, se on moro. Mutta alussa ei tuonut asiaa esiin että hakee nimeomaan vain meiliseuraa.

Ei varmasti halunnut tapailla, enkä minäkään olisi halunnut edes joka viikko, mutta en jaksa sitäkään että mulla on joku velvollisuus sitten meilata joka päivä tai hermostutaan, kun kerran mulle voi soittaakin ja tekstata jos kaipailee.

[QUOTE="vieras";22232480]Et säkään kyllä ihan kauhean aikuiselta kuulosta kommentteines ja vähän vaikuttaa nyt siltä että sä olet jääny liikaa kiinni "ystävään" joka ehkä kuitenkin halusi vaan juttu kaverin nettiin ei muuta. Ehkäpä sä olet itse liian takertuva ja tää kaveri säikähti ku olit liian päällekäyvä ja aloit vaatia ystävyyttä.[/QUOTE]

Tää on niin tuore juttu vielä, eilen tapahtui joten käsittelyn alla vasta. En ole jäänyt kehenkään "kiinni" aiemminkaan, miksi tähän jäisin kun ei ehditty todella vielä ystävystymäänkään. Ettekö te läpikäy mitään eroja? Tiedätkö että jokainen inhottava asia tulee läpikäydä jottei ihminen kanna niitä mukanaan. Nekin jotka hyppäävät suhteesta toiseen yleensä joutuvat erokierteeseen, samahan pätee kaikkiiin ihmissuhteisiin.

Itse koki että olemme JO ystäviä, mä kun en kokenut, siitä suuttui myös. Mulle ystävyys syntyy vasta luottamuksesta pidemmän ajan kuluessa, vasta kehittyvä ystävyys tämä mulle oli.

Alkuperäinen kirjoittaja pöllämystynyt;22232482:
Käyttäytyi niin, eli muutti mielipidettään ihanasta ystävyydestä niin huonoon että poikki täytyy kokonaan laittaa sen jälkeen kun annoin kritiikkiä. Vaikea olettaa muutakaan.

Haluaisin selvityksen oikeasti tältä ihmiseltä, mutta en saanut. Teki päätelmät itse, täysin oman mielensä muokkaamat kuuntelematta mua. Eli etsi meiliystävää, ei saanut, jaha, se on moro. Mutta alussa ei tuonut asiaa esiin että hakee nimeomaan vain meiliseuraa.

Ei varmasti halunnut tapailla, enkä minäkään olisi halunnut edes joka viikko, mutta en jaksa sitäkään että mulla on joku velvollisuus sitten meilata joka päivä tai hermostutaan, kun kerran mulle voi soittaakin ja tekstata jos kaipailee.
Jos noin on, niin parempi että pääsit "eroon" hänestä. Tuollainen tyyppi syö energiaa kun vaatii yhteydenpitoa jatkuvasti. Anna asian olla, tuskin sä hältä selitystä saat. Jos mä olisin sä, niin en jatkossa enää edes vastaisi meileihin.

Alkuperäinen kirjoittaja pöllämystynyt;22232518:
Tää on niin tuore juttu vielä, eilen tapahtui joten käsittelyn alla vasta.

Eli mailaatte kerran päivässä, ja kahden päivän perusteella olet tullut siihen tulokseen, että hän on jättänyt meilaamatta sinulle suututtuaan? Ks. edellinen kysymykseni ihan vaan esteestä.

Alkuperäinen kirjoittaja pöllämystynyt;22232518:
Tää on niin tuore juttu vielä, eilen tapahtui joten käsittelyn alla vasta. En ole jäänyt kehenkään "kiinni" aiemminkaan, miksi tähän jäisin kun ei ehditty todella vielä ystävystymäänkään. Ettekö te läpikäy mitään eroja? Tiedätkö että jokainen inhottava asia tulee läpikäydä jottei ihminen kanna niitä mukanaan. Nekin jotka hyppäävät suhteesta toiseen yleensä joutuvat erokierteeseen, samahan pätee kaikkiiin ihmissuhteisiin.

Itse koki että olemme JO ystäviä, mä kun en kokenut, siitä suuttui myös. Mulle ystävyys syntyy vasta luottamuksesta pidemmän ajan kuluessa, vasta kehittyvä ystävyys tämä mulle oli.

No en nyt ihan erona pidä jos olen ihmisen kerran nähnyt ja netissä kirjoitellut. Kyllä mä läpi käyn erot ja kriisit elämässä, mutta tuo sun kuvailema tilanne ei olis mulle mikään ero.

Ja edelleen olen sitä mieltä, että sä itse olet ottanut tilanteen liian vakavasti/takertuvasi.

Niin ja jos eilen on tapahtunut, etkä oo saanu mitään selitystä asiaan niin onko eilen sit kenties tapahtunut niin että tää sun tuttavasi ei ole vain kirjoittanut sinulle?? Vai ootko kuitenkin saanut jonkun selityksen?

Kiitos tän ketjun vastaajille! Olen sitä mieltä että hyvä että tuli jo näin aikaisessa vaiheessa esiin millainen on oikeasti, silti ehdin jo kiintyä jotenkin, joten onhan tässä "erosurua" ilmassa nytkin. Jotenkin sitä haluaisi ymmärtää, mutta ei osaa. Siksi hain täältäkin näkökulmia.

Kirjoitti siis eilen mulle näin "Et ole muhun tyytyväinen, joten kai se on parempi sitten lopettaa tähän"... sanoma tämä, sanamuoto eri. Mä vaadin selitystä tietysti, koska luulin aluksi että toi on vitsi. Et kun mä haluaisin että kommunikoida voi muutoinkin kun kirjoittamalla, lopputulos on se että mä kritisoin ja haukun häntä, en oo tyytyväinen ja ihan laittoi välit poikki. Ei jäänyt epäselvyyttä. Syytä ei kertonut, mutta sanoja laittoi mun suuhun ja paljon, eikä kuunnellut mun versioita ollenkaan. Muutti hetkessä mielipiteensä musta.

Ihanaa, joku kertoo että tää ei olis ero, no mulle tämä on. Nähtiin pari kertaa ajan kanssa, pari kertaa ohimennen, kirjoiteltiin ja avauduttiin enemmän kun moni tekee edes vuosien aikana, niin anteeksi vain, mutta kyllä tämä nyt erolta vain tuntuu. Ihmiset on erilaisia, minä erittäin tunteellinen ja helposti kiintyvä, rakastava ihminen. Mulle jokainen ero on raskas jollain lailla. Mä en oo koskaan jättänyt ketään ihmistä heppoisin perustein, mä siedän ihmisiltä epätäydellisyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja pöllämystnyt;22232583:
Kirjoitti siis eilen mulle näin "Et ole muhun tyytyväinen, joten kai se on parempi sitten lopettaa tähän"... sanoma tämä, sanamuoto eri. Mä vaadin selitystä tietysti, koska luulin aluksi että toi on vitsi. Et kun mä haluaisin että kommunikoida voi muutoinkin kun kirjoittamalla, lopputulos on se että mä kritisoin ja haukun häntä, en oo tyytyväinen ja ihan laittoi välit poikki. Ei jäänyt epäselvyyttä. Syytä ei kertonut, mutta sanoja laittoi mun suuhun ja paljon, eikä kuunnellut mun versioita ollenkaan. Muutti hetkessä mielipiteensä musta.

Ihanaa, joku kertoo että tää ei olis ero, no mulle tämä on. Nähtiin pari kertaa ajan kanssa, pari kertaa ohimennen, kirjoiteltiin ja avauduttiin enemmän kun moni tekee edes vuosien aikana, niin anteeksi vain, mutta kyllä tämä nyt erolta vain tuntuu. Ihmiset on erilaisia, minä erittäin tunteellinen ja helposti kiintyvä, rakastava ihminen. Mulle jokainen ero on raskas jollain lailla. Mä en oo koskaan jättänyt ketään ihmistä heppoisin perustein, mä siedän ihmisiltä epätäydellisyyttä.

Luin tän koko ketjun nytten vasta ja täytyy kyl sanoo et ittekki oon noit erikoisia ihmisiä tavannu elämäni aikana et tiedän mistä puhut. Jos omat aivot on eri asennos kun toisen aivot ni eihä siitä mitää tule. Ihmisiä ei opi tuntemaan kun vasta pitkänki ajan kulues vasta. Mun äitimuori aina sano et jos se olis isästä tienny mitä ties vasta pitkän ajan kuluttua tuskin olis sitä kauan kattellu. ;)

Mut vaikutat tosi fiksulta ja järkevältä ihmiseltä, ainaki osaat hyvin asias tuoda esille etkä vaikuta ollenkaa ilkeeltä ihmiseltä. Kaikkea hyvää vaan äläkä tosiaa välitä idiooteist!

Alkuperäinen kirjoittaja pöllämystynyt;22232323:
Oltiin siis jo tavattu kerran, joten tuskin oli siitä kiinni.

Mulle ja heille keiden kanssa tästä olen keskustellut mielipide on ollut seuraava: "Ei kestä pienintäkään kritiikkiä" ja "ongelmainen" ja "surkea itsetunto"...

Ok, voi olla perää, mutta nuohan ei mulle siis ole automaattisesti mitään poissulkevia ominaisuuksia ihmisissä, mutta onhan se pirun vaikeaa olla jonkun ystävä jos pitää miettiä joka asia mitä uskaltaa sanoa mitä ei ettei toinen suutu. Eli pitäähän sitä saada olla eri mieltä, ilman että siitä seuraa että koko ystävyys irtisanotaan yksipuolisesti toisen toimesta. Nyt siis ekasta kritiikistä laittoi välit poikki, eli halusin selvittää että haluaako oikeesti tapailla, kun soitella kuulemma ei halua. Maailma sortui kun sanotaan yksi poikkipuolinen asia. Ettekö te muut koskaan ole eri mieltä ystävienne kanssa? En mä ainakaan valehtele ystäville siksi että miellyttäisin mielipiteilläni niitä vaan sanon omani.

Olen useinkin eri mieltä ystävieni ja jopa mieheni kanssa. Kai nyt omat mielipiteet saa olla, ei mitään perseennuolentaa!

Todennäköisesti antoi netissä itsestään aivan eri kuvan kuin mitä on live-elämässä eikä halua tapailla sen vuoksi ettei asia tule ilmi.Itselleni kävi siten että tältä palstalta löytyi kiva naisihminen ja alettiin tapailemaan livenäkin.
Ei kestänyt kauaa kun huomasin että kaikki mitä itsestään täällä kertoi olikin suurta satua.
Pahin oli se että täällä aina huusi isoon ääneen ettei hyväksy väkivaltaa lasten kasvatuksessa.Kuitenkin omin silmin näin kun vetäisi lapsensa seinään lyömällä avokämmenellä kun hermostui.Sen jälkeen ei olla tapailtu eikä tapailla.

Minäkin olin sähköpostikirjeenvaihdossa monta vuotta yhden kaverin kanssa, johon tutustuin netissä, vastasin hänen ystäväilmoitukseen. Nähtiinkin alkuvaiheessa monta kertaa, mutta en tykännyt hänen tavoistaan, enkä hänen miehestään, joten en halunnut enää kutsua kylään, enkä oikein itsekään mennä. Asuttiin sen verran kaukana, ettei voinut käydä lenkillä tai missään helposti ja nopeasti. Halusin kuitenkin pitää hänet elämässäni, mutta hänelle se ei enää käynyt.

Yhteistyössä