Auttakaa mua ton väri/raemullan kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja multaaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

multaaaaaa

Vieras
Eli ostin tota värimultaa,jossa on pieni pussi rakeita ja se sekoitetaan tiettyyn määrään vettä.
Mutta mietin nyt voinko sekottaa sen valmiiksi jo pulloon kun mulla ois semmonen pullo mikä vetää varmaan n2litraa.

Bambun laittasin sit siihen....

Tai antakaa joku vinkki tähän :)

minä ainakin oo tehny suoraan pulloon. eli sopiva määrä vettä pulloon ja rakeet perään ja odotat vaan että ne turpoaa.. Oon tehny myös silleen et oon laittanu eka kerroksissa erivärisä rakeita ja varovasti vettä päälle, näin saa sellasen nätin monivärisen :)

Miten se sielä homehtus?

Mietin vaan sen takia tota suoraan pulloon laittoa ku ohjeessa luki et pitäs aluksi se liika vesi siivilöidä pois.....

Tuliko hienon näkönen kun laitto pulloon?

No just tuo jos se on liian kostea niin se homehtuu. Voin kertoa että piti kantapään kautta tajuta että se tosiaan homehtuu. mutta itse olen sitten myöhemmin kokeillu pullossa pitää silleen että valutuksen jälkeen lapoin sen lusikalla pulloon.

Niin en tiedä kun en bambua ole koskaan yrittänyt kasvattaa mutta jotenkin sellainen mielikuva että eikö ne ihan vedessä jotkut sitä kasvata. Varmaan nyt kun kesä tulee ja alkaa haihtua enemmän ei ihan niin helposti homehtus kun talvella mutta kokeilemallahan se selviää.

minä en oo valuttanu koskaan sieltä pullosta, mut uskon et jos sulla on vaan yhtä väriä niin ei sitä tarvii sieltä pullost aotta pois, vaan peität pullon suuta sen verran esim. sormelle kun kaadat, et ne rakeet pysyy sisällä mut vesi tulee pois. Bambu varmaan kyllä imee liian kosteuden... minä tykkäsin et oli hienon näkönen pullossa :)