Auttakaa mua parantumaan tästä kaameasta flunssasta! rv 41

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma1"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma1"

Vieras
Jep, laskettu aika tuli ja meni. Nyt iski päälle ihan kauhea flunssa ja räkä valuu. Onneksi ei (vielä ainakaan) ole kuumetta ollut, mutta kurkku sitäkin kipeämpi ja erityisesti juuri tuo nenän tukkoisuus vaivaa.

Olin apteeksissa käymässä josko sieltä saisi jotain ihmelääkettä, mutta sain aika selvän vastauksen - mitään ei oikein voida suositella tässä vaiheessa raskautta, eli pitää parantua ihan itsekseen, ja lievitystä ei ole siis tiedossa.

Voisitteko te jakaa nyt parhaimmat kotikonstinne flunssan kukoistamiseen? Mä rupean olemaan aika desperato, ja synnyttämäänhän mä en ole lähdössä tässä kunnossa!

Pastillit, vesihöyry ja tee on jo käytössä. Muita ideoita?

[QUOTE="Maija";28197336]Panadolia ja raskaana olevalle sopivaa nenäsuihketta?[/QUOTE]

Nokun särkyä mulla ei oikeestaan ole, joten kipulääke turhaa... Ja tuo nenäsuihke, kuulemma ei saa muuta ottaa kuin jotain suola tippoja... Ja maksaa nyt suolasta sitten 10€/20ml?

Kotikonsteja kiitos :)

Mitens esim valkosipulin käyttö? Miten te käytätte sitä sairastaessa?

[QUOTE="mamma1";28197371]Nokun särkyä mulla ei oikeestaan ole, joten kipulääke turhaa... Ja tuo nenäsuihke, kuulemma ei saa muuta ottaa kuin jotain suola tippoja... Ja maksaa nyt suolasta sitten 10€/20ml?

Kotikonsteja kiitos :)

Mitens esim valkosipulin käyttö? Miten te käytätte sitä sairastaessa?[/QUOTE]

Kyllä se Panadol auttaa myös kurkkukipuun. Sori, kotikonsteja ei mulla oo...

Itselläni flunssa ja paha. Menin lääkäriin ja lääkäri antoi luvan Resilar yskänlääkkeeseen kun vaadein öiden takia. Suola tappaa kurkust bakteerei eli suolaa mukiin niin et hiuka pohja peittyy ja kurlaa sekä sylkee pois...

Käytättekö oikeasti aina lääkkeitä flunssassa? Oireitahan voi tietysti lievittää, muttei ne millään lailla sitä flunssaa paranna. Mun mielestä ihan turhaa.

Käytättekö oikeasti aina lääkkeitä flunssassa? Oireitahan voi tietysti lievittää, muttei ne millään lailla sitä flunssaa paranna. Mun mielestä ihan turhaa.

En käytä, mutta ap:n tapauksessa käyttäisin mitä tahansa jos se millään tavalla edes vähän nopeuttaisi parantumista, kyllä sitä synnyttämään lähtiessä haluaisi olla voimissaan.

sipulia huoneeseen missä nukut, sukkiksiin tai joihinkin pilkottuna muttei liian lähelle kasvoja. bafucin auttoi kurkkukipuun ja pahimpaan yskään ja särkylääke supistaa kai limakalvoja

Nenäsuihketta saa kyllä oikeasti käyttää. Sen teho perustuu paikallisiin supistuksiin (verisuonissa) jonka pitäisi poistaa turvotusta ja se on myöskin se syy miksi pakkauksessa on kielletty, eli teoriassa voisi aiheuttaa supistuksia myös kohdussa, mutta nenä on melkoisen kaukana ja jos sitä suihketta ei koko pullollista kerralla käytä, niin ne supistukset ovat todella minimaalisia. Kolmas raskaus menossa ja joka kerta olen tuon saman vastauksen saanut lääkäreiltä. Minulla on paha taipumus saada nenän limakalvot nopeasti todella huonoon kuntoon ja jos sitä ei hoida, leviää se poskionteloihin, otsaonteloihin ja kurkkuun, jolloin on pakko ottaa antibiootit käyttöön. Suosin Otrivinia.

sullahan ne supistukset sitäpaitsi vois olla ihan hyödyksikin :D

Kurjat oltavat sinulla! Tiirun suosittelemaa "sarvikuonoa" tai nenäkannua minäkin ehdottaisin ja sitten teen tai lämpimän maidon joukkoon inkivääriä (ihan jauheena) ja hunajaa. Onko sulla olemassa sellaista kaurapussia? Se mulla helpotti kovasti alkaviin supistuksiin ja on nyt koko perheen käytössä milloin lapsen masukipuihin tai mulla niskakipuihin, menkkakipuihin..

Tsemppiä matkaan!