Auttakaa mua :( ovistesteistä hämmennystä

Lopetin esikoisen imettämisen 1,5kk sitten. Se tapahtui just edellisen kierron oletetun oviksen aikaan. Sen jälkeen oli kaiken maailman pahoinvointia ja kuumia aaltoja, vaikka mitä hormonioireita. Ne on nyt jo rauhoittuneet.

Mutta mulla on ongelma noiden ovisten tikuttelujen kanssa. Nyt on 2 kiertoa jo mennyt niin, että testin viivat kyllä tummenevat ennen oletettua ovista, mutta ohjeiden mukaista positiivista niistä ei saa tekemälläkään. :( Sitten viivat lähtee tosi nopeesti haalenemaan, samalla kun ovisoireet vähenee/loppuu. Tässä kierrossa erityisesti oli ovisoireet todella vahvat, voiko silti oikeasti olla etten ovuloi? Vai enkö jostain syystä vain saa sitä kontrolliviivan vahvuista viivaa tikkuun? Mitä varten se viiva vahvenisi kuitenkin ja lähtisi taas vaalenemaan, jos en ovuloi?

Viime kierrossa oli RFSU:n tikut käytössä, ja tässä kierrossa mammaksilta tilatut one stepit. Molemmissa olen noudattanut tarkkaan ohjeita. Sama homma molemmissa, positiivista en vain saa. :(

Osaako joku arvailla ovuloinko mä, vai tuleeko mulle vain joku valeovulaatio? Onko semmoinen edes mahdollinen?
 
en osaa sua kyllä auttaa. mikä sun kierto on? ku jossain lääkäripalstalla luki et jos kierto on yli 35 pvä niin ei välttämättä tule ovulaatiota... mistä noita RFSU:n ovistikkuja voi ostaa ku nuo apteekin ovistestit on niin pirun kallita ja netistä en tykkää tilata?
 
Voi olla ettet ovuloi tai sitten voi olla niinkin, että se LH-huippu menee tosi nopeasti ohi. Testasitko kerran päivässä? Varsinki jos se LH-huippu on ajottunu iltaan, niin sillonhan et oo saanu sitä plussaa testiin (jos siis päivisin aina testasit).
 
Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva:
en osaa sua kyllä auttaa. mikä sun kierto on? ku jossain lääkäripalstalla luki et jos kierto on yli 35 pvä niin ei välttämättä tule ovulaatiota... mistä noita RFSU:n ovistikkuja voi ostaa ku nuo apteekin ovistestit on niin pirun kallita ja netistä en tykkää tilata?
Mä oon ostanu RFSU.n testejä ihan Citymarketista, 13,90e 7 tikkua ja ne voi tosi terävillä saksilla vielä leikata puoliksi pitkittäinsuunnasta =)
 
Cassy, ehdotan, että vaihdat vielä kerran testimerkkiä. Minulla on huonoja kokemuksi noista RFSU:n testeistä. Kävi samoin kuin sinullekin eli testiviiva kyllä tummeni, mutta ei ikinä tullut kontrolliviivan vahvuiseksi. Sen sijaan Fertestin ovistestit ovat toimineet hyvin. Niillä saa testata jo ekasta aamupissasta ja ainakin minulla ne ovat näyttäneet oviksen tosi selvästi. Fertestejä saa ainakin täällä Helsingin seudulla Prismoista.
 
päärynärouva siinäpä se kun kierrot sekos tosta imetyksen lopetuksesta. Edellinen oli jotain 31pv ja nyt se "ovisplussa" tuli vasta kp21... Tosin tän kierron menkatkin kesti vaivaiset 12 päivää... :whistle:

Ennen synnytystä mun menkat on toimineet kellon lailla, ja oviksen olen tuntenut. Tunnen toki nytkin, siksi mietinkin että missä mennään.

Duffy testasin pari kertaa päivässä, mutta molemmat päiväsaikaan.

Matsalu taidanpa tehdä niin. Tosin en ole noita fertestejä täällä nähnyt missään. Täytyy lähteä metsästään. Toki toivon että mitään uutta yk:ta ei nyt tulisikaan, kaikesta huolimatta.. Selviskö sulle että ovuloitko vai etkö sillon kun käytit RFSU:n testejä?
 
Jos sulla tulee kuukautiset suht normaalisti (eikä mitään ylipitkää kiertoa ole) niin ovuloit aivan varmasti. Itselläni oli ovulaatio-ongelmaa, ja kierrot venyivät aivan älyttömän pitkiksi sen vuoksi. Toisaalta sitten kun ovuloin, en saanut kahta tasapaksua viivaa ovistikkuun millään (mammaksin testi) ja kuitenkin ovulaatio tapahtui (koska raskaana ollaan).
 
Cassy, paha sanoa, ovuloinko vai en. Ovulaatiotestihän näyttää vain sen, että FSH-hormoni on koholla. Se on ovulaation edellytys, mutta ei silti takaa, että ovis tapahtuu.

Itse kokeilin noita RFSU:n testejä ja Fertestejä rinnakkain ja kävi niin, että aamulla Fertest näytti selvän plussan, mutta ohjeiden mukaan myöhemmin päivällä tehdyssä RFSU:n testissä viiva ei tullut kontrolliviivan vahvuiseksi, vaikka kyllä selvästi tummenikin edellisestä päivästä. Minusta RFSU on lisäksi hankala käyttää, koska sitä ei saa tehdä heti aamulla, vaan pitää aamupäivällä pidätellä jotain neljä tuntia ja testailla sitten työpaikan vessassa...

Mutta tulos kokeilustani oli siis se, että Fertestillä sain erittäin selkeän ovisplussan, RFSU:lla en.
 
Samoilla linjoilla matsalun kanssa, halvat, marketin fertestit toimii. Eikä itselläni ainakaan ole arvailujen varaan jäänyt, plussatestissä on niin selkeä viiva. Ja ne on siksikin käteviä, koska voi testata aamupissistä.
Cassylle, luota ennemmin omiin tuntemuksiin kuin testeihin äläkä stressaa viivojen tummuudesta. Peukkuja :wave:
 
AAM
oma vistestini näyttivät kahta viivaa mutta tulkitsin sen negatiiviseksi koska viivat eivät olleet tasavahvoja. en sitten tiedä menikö piikki kolmessa kierrossa täysin ohi koska sehän voi näkyä siellä hetken vain. tein usein iltapäivä pisusta ja väh 3h sisällä olleesta.nyt neljännessä kierrossa tuulimunan jälkeen ovistesti vihdoinkin näytti sen mitä pitää kun on vahva plussa :D ja siitä tärppäskin... jee :) eli viivat olivat tasapaksut, selkeän eron huomasi entisiin testeihin kun ei ollut saanut yhtä vahvoja.... joten oletan että en ollut ovuloinut kolmessa kierrossa aikaisemmin.
 
ärrieri eikös se kuitenkin ole niin että nainen ei välttämättä ovuloi joka kuussa. Vaikka siis kk-kierto olisi ihan vakio ja normaali. Sitä tässä mietin josko toi imetyksen lopetus olis kuitenkin mun ovulaation sekottanu.

Matsalu oon samaa mieltä että RFSU:n testit on epäkäytännöllisiä. Mulle tekee aivan kauheen tiukkaa olla pisimättä 4 tuntiin....

Allusmamma mutta vahveniko sun viivat kuitenkin pikkuhiljaa ja siitä taas haaleni ja hävis näkyvistä? Vai oliko ne koko kierron (tai tikutusajan) vaan eri asteisia haamuja? Kun mulle kuitenkin tulee jonkinlainen huippu... Ettei koko ajan ole yhtä haaleaa. Nyt tosiaan se mun "huippu" oli torstaina, ja perjantaina jo tooodella haalea. Eilen ei testissä ollut näkyvissä yhtikäs mitään.

Mietin nyt etten ens kierrossa tikuttelis ollenkaan. Musta ne ovisoireet oli tosi selvät, että kaipa mä tiedän koska olis syytä lähettää vauvahakemuksia. Ne oli muutenkin lähinnä lisävarmistukseksi, koska meillä ei todellakaan ole seksiä niin usein että voisin päiviä miettimättä raskautua. Ja asia ei ole minusta kiinni.... Kävi vaan niin että koko testit ja viivan vahvuudet aiheutti vaan lisää stressiä. Joten ilman taidan jatkaa.
 
Milloin te olette tikuttaneet oviksen? Joku kirjoitti, että ovulaatio tulee aina kaksi viikkoa ennen kuukautisten alkua, mutta itse olen tuntevinani oviksen n. viikkoa ennen kuukautisia. En tosin ole koskaan tikutellut. Onko muilla ovis ollut niin myöhaisessä vaiheessa?
 
Tuo 2 vk ennen kuukautisia on vain keskimääräinen arvo. Mulla tulee ovis kp 13-14 ja oviksesta menkkoihin on vain 11 pva. Kannattaa kyllä tsekata ovistestaillä, omat tuntemukset eivät aina välttämättä kerro totuutta.

Tuon luteaaliajan eli oviksesta kuukautisiin pitäisi ollä vähintään 9 pva, että alkio ehtisi kiinnittyä.
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Allusmamma mutta vahveniko sun viivat kuitenkin pikkuhiljaa ja siitä taas haaleni ja hävis näkyvistä? Vai oliko ne koko kierron (tai tikutusajan) vaan eri asteisia haamuja? Kun mulle kuitenkin tulee jonkinlainen huippu... Ettei koko ajan ole yhtä haaleaa. Nyt tosiaan se mun "huippu" oli torstaina, ja perjantaina jo tooodella haalea. Eilen ei testissä ollut näkyvissä yhtikäs mitään.
Siis haamut oli aluksi haamun haamuja ja sit vähän vahvistui ja kun sit sain oikeat viivat niin oli kyllä niin selkeät plussat ettei voi haamuksi edes kuvitella :) :heart:
jos nyt muistan oikein niin niin näkyi selkeenä plussana sen iltapäivän ja seuraavana päivänä oli jo haaleampi selkeästi.
piikki siis oli ja meni alle vuorokaudessa ohi....
 
Tilasin nuita mammaksin ovistikkuja netistä. Ohjeissa sanotaan vain, että ei saa heti aamupissasta tehdä ja että paras aika testaamiseen on kello 10-20. Mitään puhetta ei ole siitä, kauanko virtsan pitäisi olla rakossa, vain ettei saisi nauttia runsaasti nesteitä ennen testaamista.

Tietääkö joku, olisiko silti parempi olla pissaamatta kuinka kauan ennen testaamista?
Joku täällä puhui neljästä tunnista, tekisi kyllä mulle ehkä liian tiukkaa.

-Meritähti-
 
Kyselinkin jo tuolla erikseen, mutta nyt huomasin tämän pinon jossa oviksesta puhutaan. Eli kaipaisin neuvoja, että mitä sitten kun ovistestiin tulee se vahva viiva? Tikuttelen ekaa kertaa ja sain vahvan viivan tänään- ja mietin nyt sitten että mikä olis sopiva ajankohta sekstailla? Tänään, huomenna vai ylihuomenna? Eli jos haluaisin ajoittaa juuri siihen ovishetkeen niin milloin se on? Onko kenelläkään kokemusta aiemmista raskauksista ja tikutetusta oviksesta? Kiitos jos joku osaa auttaa!
 
AAM
pentu tänään huomenna ja ylihuomenna :LOL: :D niin usein ja niin monessa asennossa kuin keksitte ! :xmas: :xmas:
tämä siis ei ole vitsi :)
potentiaalisin aikahan on usein 24 ennen ja 48 tuntia jälkeen oviksen.. joten hurjaa hässintää ja kalsarien/peitonheilutusta seuraavat pari päivää..

tikuttanut olin 4 kk, koin 3 ovuloimatonta kiertoa ja 4: llä ovasin sitten viivojenkin mukaan. aikasemmat kierrot oli niitä haamuviivoja vain joita ei tulkinnut positiivisiksi...

AM
 
Allusmamma mäkin ajattelisin etten ovuloi jos olisin saanu vaan erivahvusia haamuviivoja. Mutta siis kun aloitin tikutuksen en saanut viivaa lainkaan. Sitten alkoi tulla yhä vahvistuvia haamuja, jotka vahvistui siis päivä päivältä melkein kontrolliviivan vahvuisiksi. Sitten seuraavana päivänä ihan hailakka haamu, ja sitä seuraavana ei viivaa ollenkaan. Tälleen:


Meritähti mä en kyllä ollut pissaamatta noiden mammaksin testien kanssa kuin sen pari tuntia. Kenties siinä vika.... Mulle vaan tekee jo sekin tiukkaa. :ashamed:
 

Yhteistyössä