auttakaa mua oikeesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä.

Vieras
mites suunnittelisitte menot jos tulot olisi 1200e kk. kaksi aikuista ja kolme lasta sekä 6 kissaa ja iso koira. tuossa olisi jo asunnon lainat maksettuna. pitäisi suunnitella miehen ajaminen 20e pvä ja kaikki laskut sekä ruoka. laskuihin 70e kk kahta puhelinta, sähkö 120e kk, vakuutukset jotain parin kk välein ja muut juoksevat menot... auttakaa oikeesti mua!!! pakko saada selvyys et voi kaikki jatkua niin etten menetä päätä.

Onko tuo pysyvä tilanne vai väliaikainen?

Jos tuosta 1200e miinustaa 20e/päivä ajamiseen (??) se tekee kuussa jo 600e. Laskut 70e ja sähkö 120e vielä pois, niin jää 410e.

Jos pysyvä tilanne, niin vaihtakaa auto kuukausilippuun jos vain mahdollista, hankkiutukaa eroon ainakin osasta lemmikeistä, kilpailuttakaa sähkö, puhelimet ja vakuutukset, ja karsikaa menoja kaikesta mahdollisesta.

Paskat tarvii mitään eläimistä luopua.
Tais ap itsekkin jo ihan osata odottaa et sitähän nää palstan murhanhimoiset mutsit heti ekana ehdottaa.
Se on vain opittava laskemaan ne tulot ja menot,ja karsittava kaikki turha pois.Pärjäähän tuolla summalla jos on pakko pärjätä.

Meillä sama juttu; tuloja suunnilleen saman verran, sähkölaskut jää maksamatta pakosta, ei riitä rahat yksinkertaisesti 200 euron laskuun joka kk...Meillä kissoja myös muttei tulis mieleenkään luopua niistä joten ymmärrän sua! Mieluummin sais tuo äijä luopua kymmenistä laitteistaan ja mennä töihin

kissoista en luovu, saan vaikka ystäviltä ruoat niille, eivät ole aiheuttaneet ongelmaa jonka työttömyys aiheuttanu. toivottavasti olisi väliaikainen tilanne. eläimet antaa enemmän kuin ottaa. kaikki on nyt rokotettu sekä muuten tehty vuositarkastukset onneksi. toivottavasti ei tule mitään yllättävää. yksi kissa luultavasti lähtee uuteen kotiin koska tuli vasta maanantaina meille, on meidän pentueesta mutta palautui takaisin, itse niin toivoin myydessäni että muualle ei saa antaa ettei mene huonoon kotiin.

asumme maalla. pitkät välimatkat, mies joutuu ajamaan työkseen. nyt ei voi edes irtisanoutua vaikka kotona ollessa jäisi liitosta enemmän käteen eikä olisi bensakuluja, koska muuten tulisi karenssi. on vasta aloittanut työt, toivon koko ajan että loytäisi työn joka olisi lähellä.

sähköt ja vakuutukset kilpailutettu jo. asuntolaina laitettu koroille ja kaikki lainat järjestelty.

päivähoitoa ei tarvii nyt maksaa koska tulot on pienet.

mitäs viel ois??

no mites ois muutto kaupunkiin edulliseen vuokrahuoneistoon, ehkä lähemmäksi miehen työpaikkaa, silloin hoituis kaikki kauppa ja muuta askareet kävellen. kaikki turhat lehdet yms pois ja vain se mikä on oikeesti tarpeellista nii pitää, kaupassa katsoa mitä ostaa, vaihtaa joku tietty merkki toiseen edullisempaan, vaatteet kierrätyksestä, me ollaan joskus tosta summasta mikä sulla oli tossa niin maksettu vuokra ja ruoka ja laskut ja muu eläminen, käteen jäi korkeintaan 20euroa =)

Minuakin tuo bensarahan määrä kauhistuttaa. Eikö yleisillä pääse? (toki sen saa takautuvasti sitten verotuksessa pois)

Oletteko laskeneet, josko teillä olisi oikeutta toimeentulotukeen?

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Minuakin tuo bensarahan määrä kauhistuttaa. Eikö yleisillä pääse? (toki sen saa takautuvasti sitten verotuksessa pois)

Oletteko laskeneet, josko teillä olisi oikeutta toimeentulotukeen?

itse opiskelen ja käyn töissä siksi lapset hoidossa,työkkärin kautta koulutus. työttömyyden vuoksi mun liiton raha joudutaan nyt laittamaan suljetulle tilille että sieltä menisi asunnon lainat. meillä talo vanha ja peruskorjattu, erittäin edullinen ylläpitää. eli muutto ei onnistuisi koska omistusasunto.

mies voi joutua ajaa 300km säteellä joka päivä jos meinaa että kauppaa tulee, kilometrit korvataan mutta vain bruton mukaan, jos ny kellään kokemusta provisio myynnistä. ei ole tällä hetkellä missään työtä jonka voisi ottaa vastaan, ei edes 5e tunti. eli pakko tehdä töitä ja yrittää löytää rahaa kulkemiseen.

toimeentulo tukeen en voi turvata ku riippuu aina kuka on tulkitsemassa lippui ja lappui.. en oikein tiedä miten niitä kuuluisi edes laskee. oon joskus jonkun sairaala laskun saanu maksatetuksi tai apteekista lääkettä, mutta silloin oon ollu äitislomalla...

vaikeeta, ei oikein kukaan osaa sanoa miten edetä. oon pankista ja sos.tstosta pyytäny neuvoa, ettei tulisi sellaista tilannetta että pitäisi kaikesta luopua koska silloin mulle jäisi jopa asuntolainaa, hinnat laskeneet niin paljon.

kritiikkiä en tarvitse, enkä sääliä mut jos jjollain kokemusta niin voisin neuvoja lueskella :)

tuo 1200 on se raha mistä olis ny pakko maksaa kaikki

Yhteistyössä