Auttakaa mua keksimään jotain ruokaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Haluaisin tehdä jonkun suht nopean (puol tuntia-tunti) ruoan, ja mua himoittais nyt tosta pinaatista tehdä....
Pinaattikeiton olisin tehnyt mutta meillä on vain HYLA-maitoa... Tosin ruokakermaa olis 4dl, tuliskohan ihan hirveetä jos jatkaisin sitä vedellä?

Löytyy vaikka mitä..
-Porkkanaa
-Perunaa
-JAsmiiniriisiä
-Spagettia
-Kanaa (tosin pakastimessa, en viittis sulatella)
-Jauhelihaa (tämäkin pakastimessa)
-Häränfilettä (ja tämäkin siellä..)
-Kookosmaitoa
-Punaista currytahnaa
-Cashew-pähkinöitä
-Herkkusieniä
-Valkoisia papuja tomaattikastikkeessa
-Sipulia
-Chilejä (tämä ruoka tulee myös lapsille, eli ei hirmu tulista saisi olla..)
-Suippopaprikaa
-Öljyä
-Vehnäjauhoja
-Voita
-Munia
-Leseitä
-Herneitä
-Kukkaalia
-Punajuurta...

Enempää en muista..

onnistuu pinaattikeitto,älä laita noin paljoa kermaa... Mä oon tenyt niin et voita kattilaan siihen jauhot + sipulijauhetta,hetken hauduttanut,sitten lisännyt vettä n.1l. + kasvisliemikuution ja hiljaa kiehutellut n.10min,lopuksi n.2dl kermaa ja pinaatit,pikainen kiehautus ja valmis.

onnistuu pinaattikeitto,älä laita noin paljoa kermaa... Mä oon tenyt niin et voita kattilaan siihen jauhot + sipulijauhetta,hetken hauduttanut,sitten lisännyt vettä n.1l. + kasvisliemikuution ja hiljaa kiehutellut n.10min,lopuksi n.2dl kermaa ja pinaatit,pikainen kiehautus ja valmis.

Voi kökkö kun ei ole mitään liemikuutioita (tai fondeja käytetään lähinnä) :( Mut saiskohan suolalla ja pippurilla tarpeeksi makua...?

Jösses, mähän tuun teille syömään :p (tää laiska ei oo pariin päivään käynyt kaupassa... :ashamed:

Broiskusta ja pinaatista saa hyvän kastikkeen loihdittua!

Nii, mä tiiän mutku se pitäis rauhassa antaa sulaa ja lämpii sen kanan että ei jää sitkeeks... Enkä mä tietysti eilen illalla tai tänä aamuna taas tajunnut että kaikki lihat on pakastimessa :headwall:

Miten tehdään munakas?

Sekoitat maitoa ja munia, suolaa ja muita haluamiasi mausteita. Teet täytteen pannulla siitä pinaatista, laitat joukkoon vaikka pekonia ja sipulia ja kirsikkatomaatteja (jos on) ja muutakin jos haluat. Munakastaikina pannulle, hyydytät, pistät täytettä toiselle puolelle hyytynyttä munakasmassaa (juustoraastetta mukaan myös) ja käänät toiset puolen kanneksi. Pinaattimunakas valmis.

Pinaattilettuja? Pinaattikastiketta ja perunoita? Jos sulla olisi kotijuustoa voisit tehdä intialaista palak paneria. Mä oon tehnyt pinaatista vain feta-pinaattipasteijoita ja feta-pinaattipiirakkaa joten aika köyhiä nää munki ideat :D

Sekoitat maitoa ja munia, suolaa ja muita haluamiasi mausteita. Teet täytteen pannulla siitä pinaatista, laitat joukkoon vaikka pekonia ja sipulia ja kirsikkatomaatteja (jos on) ja muutakin jos haluat. Munakastaikina pannulle, hyydytät, pistät täytettä toiselle puolelle hyytynyttä munakasmassaa (juustoraastetta mukaan myös) ja käänät toiset puolen kanneksi. Pinaattimunakas valmis.

Mutku mulla ei oo sitä maitoa.. Enkä kyllä tiedä uskallanko muutenkaan yrittää... Mä teen vaikka millasia gourmeita, mutta kaikki kerrat kun olen yrittänyt munakasta tehdä niin en vaan onnistu, sama pätee lettuihin ja perunamuusiin....

Mut pakko varmaan pyytää että ukko tekee iltapalaks sitten tommosta :p ilman pinaattia siis... Kuulostaa upealta, ja mä kun rakastan kananmunaa...

Taidan tehdä tuon pinaattikeiton ja katsoa mitä siitä tulee :)

[QUOTE="vieras";22517416]Pinaattilettuja? Pinaattikastiketta ja perunoita? Jos sulla olisi kotijuustoa voisit tehdä intialaista palak paneria. Mä oon tehnyt pinaatista vain feta-pinaattipasteijoita ja feta-pinaattipiirakkaa joten aika köyhiä nää munki ideat :D[/QUOTE]

Pinaattiletut olis ollu ihania... Mä en vaan osaa tehdä lettuja..

Yhteistyössä