Auttakaa miten jatkan eteenpäin elämässäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt elämään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt elämään

Vieras
Tilanne siis sellainen että haluan erota miehestäni.
Meillä on lapsia useampi ja yksi on tulossa.

Tilanne on vaan mennyt siihen pisteeseen että ero on ainut vaihtoehto.

Mieheni on erittäin vaikea,ei tule todellakaan luopumaan lapsista ainakaan helpolla ja tekee kaikkensa etten onnistu eroa järjestämään.

Sen kummemmin en ala ongelmistamme,kertomaan muuta kun että parisuhteessamme on/ ollut väkivaltaa ( ei enää mutta henkistä kylläkin edelleen), alko-ongelmaa (sitä ei mies myönnä), alistamista, uhkailua ym...

Nyt olen jo niin väsynyt että olisin valmis päättämään päiväni jopa. Ainut mikä todella estää sen on noi olemassa olevat ja syntyvä lapsi...

Yritin jo kerran lähteä mutta mies säikähti sitä ja lupasi ummet ja lammet muuttua ym.ja minä tyhmä uskoin. Meillä menikin hyvin,hetken. Nyt kuitenkin sama jatkuu taas ja nyt olen palanut loppuun. Lapset hoidan yksin,missään en saa käydä,jopa raha-asiat on miehen hallussa.

Kysymys onkin seuraava: MITEN TÄSTÄ ETEENPÄIN?

En jaksaisi edes aloittaa taistelua lapsista vaan haluaisin ensin pois. Sitten huoltajuuskiistat.

Miltä kuulostaisi seuraava:
-Laitan asuntohakemuksen,odotan asuntotarjousta.

-Sen jälkeen kerron asiasta ja että olen muuttamassa.

-Muutan pois ja lapset jäisi siksi aikaa isälleen. Sitten alan miettimään lasten huoltajuus,tapaamis ym.asioita...

Ainut mikä mietityttää on toimeentulo (olen kotihoidon tuella) jos lapset jää isälle niin enhän mä saa sitäkään... Millä maksaisin vuokran,koska jos yksin muutan niin tarvitse kuitenkin vähintään kolmion,koska haluan että lapset olisivat mahd.paljon luonani. Mutta esim.kelahan katsoisi että asun yksin enkä tarvitse niin isoa asuntoa. Ja varmaan sossu myös....

Kaikki tuntuu nyt niin vaikealta....

Jos mies on kuvailemasi kaltainen, ei lapsia kannata jättää hänelle. Ei kuulosta lapsille sopivalta ympäristöltä. Se ei myöskään näytä tulevassa huoltajuuskiistassa hyvältä, että olet jättänyt lapset isälle. Se voi antaa sellaisen kuvan, että et halua lapsia. Ymmärrän, että nyt tuntuu siltä, että et jaksa lasten kanssa, mutta voi hyvinkin olla, että se on mies eikä lapset, joka vie sinun voimat ja kun pääset miehestä eroon, jaksat myös lasten kanssa paremmin.

Anteeksi saatoin ilmaista asian vähän huonosti. Siis en missään nimessä ole väsynyt lapsiin vaan nimenomaan mieheeni! Olen kitunut tässä ihan vaan lasten takia,koska mies ei lapsista luovu niin kun en minäkään haluaisi! En vaan jaksaisi aloittaa sitä taistelua vielä,kun asun tuon miehen kanssa saman katon alla. Minun on ensin päästävä pois mutta lapsia tuo ei tule antamaan mukaan.... Siksi kaikki tuntuukin niin vaikealta aloittaa...

Et sä kysy mieheltä lupaa saatko lapset mukaan vai et. Jos miehesi on väkivaltainen alkoholisti, niin sä vaan otat ne lapset mukaasi ilman miehen lupaa. Lähdette vaikka niin, että mies ei ole kotona, jos pelkäät, että hän ei teitä päästäisi muuten.

Laitat kaikki tarkeat tavarasi ja paperisi ja valokuvasi yhteen paikkaan ja pakkaat myos hatakassin perheelle valmiiksi. Kun mies taas uhkailee, niin menet turvakotiin ja sanot, etta fyysista vakivaltaa on ennen ollut. Et valehtele siina yhtaan. Poliisille voit tehda ilmoituksen vanhemmistakin tapauksista. Lapsia et isalle jata.

Jos lapset jää isälle,saattaa hän kääntää asian niin että jätit lapset tarkoituksella hänelle. Se saattaa kääntyä sinua vastaan.
Tee näin ja vaikka heti; lähde lasten kanssa lähimpään turvakotiin! Kerro tilanteesi ja pelkosi. Sosiaalityöntekijät auttavat asunnon etsimisessä.
Voimia,älä annan miehen alistaa sua! <3

Tällä hetkellä kaikki on hyvin...siis meillä ei ole mitään riitaa ja kaikki on ns.normaalisti... Mutta mua vaan ahdistaa... Haluaisin vaan lähteä... Mies ei vaan näe kuinka väsynyt olen kaikkeen...

Olen soittanut kerran turvakotiin ja niiden kanssa siellä juttelin...puhelu kirjattiin ylös ja tämä oli kerta,jolloin päätin lähteä. Lähdinkin, pakkasin tavarat yöllä, aamulla kun mieheni lähti ulos pakkasin lapset autoon ja lähdin.
Mutta tyhmä minä uskoin sen itkuvirren ja tyhjät lupaukset....

Oloni on vaan niin ahdistunut että haluaisin vaan vähin äänin laittaa asuntohaun vireille....

Auttaisiko jos olisin etukäteen yhteydessä sossuun ja kertoisin miten asiat on. Mies ei todellakaan ole vaaraksi lapsille,päin vastoin!

Onko vaikutusta asiaan (huoltajuuspäätöksissä) että miehen historiassa näkyy että on kesällä hakenut päivystyksessä apua alkoholiongelmaan?

Kyllä kaupungilta voi saada kriisiperustein asunnon. Ilmoita sossuun ja kerro taustat,ei tarvitse odottaa seuraavaa kriisiä vaan lähde ns. hyvän saan aikana jos et usko ettette pysty selvittämään asioitanne.

Jos mies ei ole vaaraksi lapsille, miksei lapset saa jäädä hänen luokseen? Surullista että taas tuntuu olevan oletus että lapset jotenkin enemmän "kuuluvat" äidille. Ei se niin saisi olla. Isällä pitää olla yhtäläinen oikeus omiin lapsiinsa ja ennemuuta lapsilla isäänsä!

En lukenut kuin osan, mutta ET jätä lapsia isälle, (alko-ongelma) vaan OTAT mukaan. Ja menet vaikka ensi-ja turvakotiin jos tarvis ja mietit siellä miten jatkot.
Huoltajuuden kans tulee ongelmaa, jos jätät lapset sinne ja lähdet. Ja haluat ne myöhemmin. Jos on noin hankala mies, miltä kuulosti.

[QUOTE="Vieraana";30422214]Jos mies ei ole vaaraksi lapsille, miksei lapset saa jäädä hänen luokseen? Surullista että taas tuntuu olevan oletus että lapset jotenkin enemmän "kuuluvat" äidille. Ei se niin saisi olla. Isällä pitää olla yhtäläinen oikeus omiin lapsiinsa ja ennemuuta lapsilla isäänsä![/QUOTE]

Isällä alko-ongelma, jota ei (tietenkän ) myönnä. Alkoholismi on sairaus.
Ystävälle kävi niin, että lapsen isä alkkis ja jätti pienet laset yksin, kun haki kaljaa ja jäi autoon juomaan. Ajeli kännissä, saattoi jättää lapset yölläkin yksin ja häipyä..

Lisäksi, jos mies (tai nainenkin mutta tässä nyt mies) on hankala ja narsistinen (?) niin en jättäis lapsia, käyttää aseena huoltajuusasioissa. Näin se vain on :( sanoo, ettei silloinkaan jaksnut huolehtia, kääntää asiat toisen niskaan. Voimia ap, ja hyvä että olet ratkaisusi tehnyt.

Niin, voihan sen niinkin ajatella, etta mies ei ole lapsille vaarallinen tai haitallinen, vaikka aitia onkin pahoinpidellyt ja kayttaa henkista vakivaltaa. On ns. "hyva isa" (heh). Ei ihme, etta vahan ahdistaa, jos kaikki on hyvin on muuttunut merkitykseltaan siksi, ettei juuri nyt ketaan hakkaa.

Voi mä tiedän ton tunteen.. Itse eronnut samankaltaisesta miehestä. Muistan niin hyvin millaista se ahdistus oli, tuntui että parempi vaihtoehto ois kuolla. Mutta sä oot ottanut sen ekan askeleen ja päättänyt saada paremman elämän itsellesi & lapsillesi, HIENOA! Varmasti et helpolla pääse mutta pikkuhiljaa kaikki helpottaa ja varmasti tulet olemaan onnellinen.
Mies ei VÄLTTÄMÄTTÄ toteuta kaikkea mitä on uhkaillut. Nuo tuollaiset yrittää aina kontrolloida ja joskus käy niin että tajuavat eron jälkeen sen olevan turhaa niin lopettavat.
Meillä ei exän kanssa onneksi ollut lapsia, siksi en osaa neuvoa sua käytännön asioissa. Mutta halusin toivottaa voimia ja kertoa että se toivottomuus ja muu paska ei jatku ikuisesti!
http://www.al-anon.fi/
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/puolison_alkoholismi_mista_apua

Kiitos kaikille! Mä ihan oikeasti sitä lähtö työtä teen mutta se on niin hiton vaikeeta!

Samaan aikaan mun täytyy miettiä yhden lapsen kouluasiat ym... En mä voi tosta vaan ottaa ja lähteä vähän miettimään ja järjestelemään asioita kun samalla lapsen täytyy käydä arkisin koulussa...
On paljon asioita joita täytyy ottaa huomioon...