Auttakaa..mitä mä teen=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olet ihan oikeessa ehdottomasti. Sun elämä, ja sulle on tärkein sun lapset ja sinä itse, ei tartte huolehtia aikuisesta ihmisestä, joka ei ole kyennyt itsestään hääviin koskaan huolehtimaan.. Voisitko sä ottaa yhteyttä vaikka mielenterveystoimistoon tai a-neuvolaan, josko voisitte saada sieltä äitille apua, tai ainakin voisivat järjestää keskustelun, ja pääsisit selvittämään äidilles, että sä et halua elämääs alkoholisoitunutta ihmistä pilaamaan kaikkea, että haluat viettää normaalia raitista arkea lastesi kanssa.. Tai sitten tosiaan raakasti vaan täysin välit poikki ja vaihdat puhelinnumeron ja kaikki, ja muutat muualle asumaan..

Alkuperäinen kirjoittaja pullamurmeli:
Olet ihan oikeessa ehdottomasti. Sun elämä, ja sulle on tärkein sun lapset ja sinä itse, ei tartte huolehtia aikuisesta ihmisestä, joka ei ole kyennyt itsestään hääviin koskaan huolehtimaan.. Voisitko sä ottaa yhteyttä vaikka mielenterveystoimistoon tai a-neuvolaan, josko voisitte saada sieltä äitille apua, tai ainakin voisivat järjestää keskustelun, ja pääsisit selvittämään äidilles, että sä et halua elämääs alkoholisoitunutta ihmistä pilaamaan kaikkea, että haluat viettää normaalia raitista arkea lastesi kanssa.. Tai sitten tosiaan raakasti vaan täysin välit poikki ja vaihdat puhelinnumeron ja kaikki, ja muutat muualle asumaan..

Ei mun äiti halua apua.Monta kertaa ollaan järjestetty sitä mut hetken menee hyvin mut sit taas kaikki romahtaa.Ei se ihminen tule koskaan muuttumaan ja se tässä onkin niin surullista.Kyl ollaan välillä siskojen kanssa mietitty et miten me ollaan pysytty näin suht tervejärkisenä kaiken tän paskan jälkeen.Kaikki ollaan onnellisesti naimisissa,on lapsia ja muutenkin kaikki hyvin.Mä oon niin onnellinen noista mun siskoista.Ne on olleet mun pelastus.Meillä on ollut aina toisemme.Kauheeta jos joutuisi olemaan tämän tilanteen kanssa ihan yksin.

Alkoholistien läheisille on omia ryhmiään. Etsi vaikka googlen kautta. Sua voisi auttaa sellainen vertaisryhmä, jossa saisit purkaa ajatuksiasi ja jakaa niitä sellaisten kanssa, joilla on samanlaisia kokemuksia. :hug:
Päästä irti. Äitisi on aikuinen ihminen ja itse valinut tiensä. Sinä et häntä pysty auttamaan ja hän kantaa itse vastuun elämänsä ratkaisuista.

Hyvä, että ootte samassa kelkassa siskojen kans, sehän helpottaa jo tosi paljon :) Jos kerran kaikki keinot on kokeiltu, niin eiköhän se oo sitte opetuksen aika äiteelle, jos ei mieli muutu, vaikka viinan takia menettää ne ihmiset, joitten pitäis olla kaikkein läheisimmät ja rakkaimmat, niin eiköhän se oo sitte ihan sama hänelle, vaikka ette tekemisissä ookkaa. Saattepahan olla rauhassa sitten häneltä..

Yhteistyössä