Auttakaa..mitä mä teen=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru

Vieras
Äitini joka on alkoholisti muutti lähelle minua.Havahduin että joku hakkaa ala ovea ja yritin katsoa kuka siellä oikein on ja mieleeni tuli heti et se on varmaan äitini kännissä tietenkin.( asun kerrostalossa)Avain hänellä näköjään jäänyt kotiinsa ja varmaan halus pyytää multa tota vara avainta.Näin ajattelen miksi muuten tulis tänne häiritsemään.Piti mennä sitten alas käymään kun näin et se oli äitini mut ennätti sitten lähteä ja en tiedä mihin hän meni.Tämä tilanne on todella ahdistava.Arvasin että tästä hänen muutosta seuraa vaan ongelmia.Olin hänen muuttoa vastaan.Koko lapsuuteni joutunut huolehtimaan hänestä.Mä en jaksa enään.Miten hän kehtaa tolla lailla tulla häiritsemään minun ja perheeni elämää=( Kai se pitää muuttaa sitten pois jos tää tämmöseksi menee.Mä oon niin loppu ton ihmisen kaa ku olla ja voi.Itkeä täällä tihrustan kun on niin neuvoton olo.Ulos en voi lähteä etsimään häntä kun olen yksin lapsien kaa ja mieskin pääsee töistä vasta yhden aikaan eli on kotona puol kaksi.Mitä jos hän tulee taas hakkaa tota ovea..menekö katsomaan mikä hänellä on ongelma?Mua oikeesti pelottaa ja ahdistaa.Tulee niin kaikki paska taas mieleen mitä olen joutunut elämään hänen kanssaan.Milloin yrittänyt itsaria.jne.Mitä mä teen..kertokaa mulle=(

Toteat että et voi elää aikuisen ihmisen elämää hänen puolestaan, se kuullostaa kamalalle ja on vaikea toteuttaa mutta säästät niin tekemällä itseäsi ja perhettäsi todella paljon!

yksinkertaisesti et enää paapo sitä. vaikka kuinka tuntuis pahalta niin annat sen elää omaa elämää ja tehdä virheensä. sun äiti ei oo sun vastuulla!

hanki lähestymiskielto jos ei usko.

Alkuperäinen kirjoittaja suru:
Äitini joka on alkoholisti muutti lähelle minua.Havahduin että joku hakkaa ala ovea ja yritin katsoa kuka siellä oikein on ja mieleeni tuli heti et se on varmaan äitini kännissä tietenkin.( asun kerrostalossa)Avain hänellä näköjään jäänyt kotiinsa ja varmaan halus pyytää multa tota vara avainta.Näin ajattelen miksi muuten tulis tänne häiritsemään.Piti mennä sitten alas käymään kun näin et se oli äitini mut ennätti sitten lähteä ja en tiedä mihin hän meni.Tämä tilanne on todella ahdistava.Arvasin että tästä hänen muutosta seuraa vaan ongelmia.Olin hänen muuttoa vastaan.Koko lapsuuteni joutunut huolehtimaan hänestä.Mä en jaksa enään.Miten hän kehtaa tolla lailla tulla häiritsemään minun ja perheeni elämää=( Kai se pitää muuttaa sitten pois jos tää tämmöseksi menee.Mä oon niin loppu ton ihmisen kaa ku olla ja voi.Itkeä täällä tihrustan kun on niin neuvoton olo.Ulos en voi lähteä etsimään häntä kun olen yksin lapsien kaa ja mieskin pääsee töistä vasta yhden aikaan eli on kotona puol kaksi.Mitä jos hän tulee taas hakkaa tota ovea..menekö katsomaan mikä hänellä on ongelma?Mua oikeesti pelottaa ja ahdistaa.Tulee niin kaikki paska taas mieleen mitä olen joutunut elämään hänen kanssaan.Milloin yrittänyt itsaria.jne.Mitä mä teen..kertokaa mulle=(

mulla ihan samat ajatukset olisi oman äidin kanssa. Voimia! :hug:

Luovu vara-avaimesta, ensi kerralla soittakoon talonmiehen avaamaan asuntonsa oven. Sano että tekemisissä olette vain selvin päin, ette muulloin. Jaksamista sulle kovasti!

Anna hakata ovea ja lakkaa huolehtimasta. Äitisi kuitenkin on aikuinen ihminen ja elää elämäänsä kuten haluaa.
Mun äiti kanssa alkkis, ja olen lakannut vastaamasta hänen puheluihinsa. Kuitenkin joudun vain kuuntelemaan kuinka avokkinsa on taas antanut turpaan, eikä tiedä minne menisi. Äitiä en tänne huoli kun on humalassa, vaikka kovasti tänne aina olisi tulossa.

Kuulostaa ehkä pahalta, jos koet velvollisuudeksesi huolehtia hänestä, mutta: päästä irti ja ala elää vihdoin ja viimein omaa elämääsi. Äitisi on tehnyt ja tekee omat ratkaisunsa, ja jos ei hän itse saamastaan avusta ja huolenpidosta huolimatta kykene kuin sairastuttamaan myös läheisensä (vaikka sitten uuvuttamalla henkisesti), on sinun aika siirtää vastuu pois omilta harteiltasi. Se ei olisi alunperinkään niille pienille harteille kuulunut.

Paljon jaksamista, sinun ei tarvitsekaan jaksaa tuollaista elämää, vaan elää nimenomaan omaasi.

Ajattele, että sinulla on oma elämä ja hänellä omansa. Hän on itse valinnut tapansa elää. Sinun ei tarvitse ottaa vastuuta hänen elämästään. Hän on sinun äitisi, ei toisin päin. Älä tunne huonoa omaatuntoa.

Kiitos kaikille.Tämä on todella kauheeta.Sattuu niin pirusti.Lupasi tytöt ottaa huomenna leipomaan pipareita sen aikaa kun käyn jouluostoksilla ja vielä toitotti heille moneen otteeseen tänään että aamulla mummi hakee teidät sitten minun luokse.Ja sit kaks tuntia sen jälkeen se soittaa kännissä ettei ota tyttöjä.Suutuin ja sanoin et antaa olla viimenen kerta kun lupaa jotain tytöille.Siihen hän huutaa mulle inhottavalla kännisellä äänellä et pidä turpas kiinni=( et miks sä inhoot mua ja inhotkaa kaikki vaan mua.Siis voi vittu mä sanon.Arvatkaa vaan mikä pettymys siitä tuli tytöille.Nyt pelottaa et jotenkin pääsee tänne rappuu ja tulee hakkaamaan tota meidän ovea ja herättää tytöt...=(

Laita vaikka radio hiljaselle niin et kuule jos se siellä koputtelee. Jos olisi tosi hätä niin kyllä hän tai joku muu ottaa yhteyttä poliisiin, et ole velvollinen huolehtimaan aikuisesta ihmisestä.

Se ihminen on oikeesti tehnyt mun elämästä iha helvetin.Pitäisköhän mun mennä johonkin puhumaan.Muutenkin niin herkällä mieli kun odotan lasta.Me ollaan mun siskojen kaa hoidettu mun äitiä koko elämämme ajan.Isäkin alkkis mut en nää häntä paljon ollenkaan.Miten noi alkoholistit on noin pirun itsekkäitä ihmisiä ja miten ne osaa ton syyllistämisen ja heittäytyy aina vaan uhriks joka asiaan.Ihan kun mulla ei olisi oikeutta olla vihanen,surullinen,pettynyt ym

Oikeasti tee selväksi että haluat olla yhteydessä vain kun on selvinpäin. Mun isä on alkoholisti ja ei käy meillä kuin selvinpäin, tein asian hänelle selväksi, siskollani käy millon vaan mutta hän antaa sen tapahtua. Elä omaa elämääsi, äläkä ainakaan perässä ala juosta, siitä ei loppua tule. Itse hän on tiensä valinnut ja tuurilla hän selviää hengissä tai sitten ei, ja ellei ymmärrä lopettaa niin sitten se on se ei. Mun isä on kohta 60v ja on ihme kyllä selvinnyt hengissä, tuuri ollut, mutta ei tulisi mieleenkään lähtee ettimään, hänet on aina joku onnistunut pelastamaan (soittanut poliisit tms. kun on maannut jossain ojassa) jos muuten henki olis lähtenyt.

lopeta tuo paapominen..

nimittäin niin kauan kun itse annat hänen pilata elämääsi, hän myös niin tekee! Älä vie tyttöjäsi enää sinne äläkä kuuntele tyhjiä lupauksia!

äitisi ei selvästikin muutu joten unohda se ihminen! oman mielenterveytesi takia!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeasti tee selväksi että haluat olla yhteydessä vain kun on selvinpäin. Mun isä on alkoholisti ja ei käy meillä kuin selvinpäin, tein asian hänelle selväksi, siskollani käy millon vaan mutta hän antaa sen tapahtua. Elä omaa elämääsi, äläkä ainakaan perässä ala juosta, siitä ei loppua tule. Itse hän on tiensä valinnut ja tuurilla hän selviää hengissä tai sitten ei, ja ellei ymmärrä lopettaa niin sitten se on se ei. Mun isä on kohta 60v ja on ihme kyllä selvinnyt hengissä, tuuri ollut, mutta ei tulisi mieleenkään lähtee ettimään, hänet on aina joku onnistunut pelastamaan (soittanut poliisit tms. kun on maannut jossain ojassa) jos muuten henki olis lähtenyt.

Mun äitikin on 60v. ja ihmettelen et miten hän on noin pitkään selvinnyt hengissä.Jättäis vaan mut ja mun perheen rauhaan=(

Alkoholistin ja päihdeongelmaisen kanssa muutenki pitää itse pitää rajat. Selvinpäin sopimus et teille ei kännissä tulla jos ei toimi ni vie avain pois. Alkkis käyttää hyväksi ja pyyhkii jalat sun selkään mennessään jós vaan annat.

älä sotke lapsiasi tuohon soppaan, enkä kyllä jättäisi omiani kaksin alkoholistin vastuulle, kun ei tidä ikinä milloin se himo iskee. Ei taida lapset menettää mitään, jos äitiäsi pahemmin tapaile.
Vara-avain palautksenn ja tilit sille tolalle, ettei ole sinulle mitään asiaa muutoin kuin täysin selvinpäin. Älä anna aikuisen ihmisen vetää sinua mukanaan.
Suosittelen kyllä, että menet asiasta jonnekkin puhumaan, olisko jotain vertaistukiryhmää tms, niin huomaat, ettet oikeasti ole ainoa tuossa tilanteessa ja varmasti saat keinoja neuvoja tilanteen ratkaisemiseksi :hug: :hug: :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkoholistin ja päihdeongelmaisen kanssa muutenki pitää itse pitää rajat. Selvinpäin sopimus et teille ei kännissä tulla jos ei toimi ni vie avain pois. Alkkis käyttää hyväksi ja pyyhkii jalat sun selkään mennessään jós vaan annat.

Mä olen kyllä tehnyt hänelle selväks et tänne ei tule jos kännissä.mut en ole näköjään sit tarpeeks selväks hälle sitä tehnyt kun ei usko.Kännisii puheluit se harrastaa.Aina kun on ottanut niin soittaa.Enää en edes vastaa jos huomaan että yrittää yöllä soittaa.

Ei muutako soitat poliisin jos tulee kopistelemaan, ehkä äitisikin säihkähtäisi edes vähäksi aikaa. Kylmä linja vaan, eikä mitään armoa, niinku tuossa kirjoittaja "mää" sanoikin, niin tiukat rajat peliin. Voithan olla äidilläsi tukena, jos päättää hakeutua hoitoon, mutta et sinä ole velvollinen juopon kanssa elämään. Sukuaan kun ei voi valita. Apua alkoholisti tarttee sairauteensa, ja sitä ei usein omalta perheeltä voi saada sillai kun tarvitsisi, jos lapsuudessasi on jo juonut ja olet sen takia joutunut koville, niin sinuna ehkä koittaisin mahdollisimman pitkälle katkaista välit.. Voimia kovasti, perin hankalia asioita tuollaiset :( Toivottavasti äitisi antaa perheellesi joulurauhan, eikä silloin tule häiritsemään..

Niin, yritä unohtaa, sä et mahda mitään. Luovuta sillä tavalla. Vaikeaa, ja väärin sua kohtaan. Eikai sitä voi unohtaa, mutta se ei ole mikään sun vastuulla. Sä elät ja sun kotiin ei tulla yöllä jyskyttämään..et lähde etsimään tai muuta, sun ei tarvitse. Lapset tarvii sua. Alkoholistia et ehdi millään hoitaa, yritä hoitaa itseäsi ja lapsiasi vain. Yritä ajatella jotain hyvää, sä pystyt auttamaat mutta alkoholistia ei pysty kukaan auttamaan, itse valitsee alkoholin, joka on ykkösilo alkoholisteille, alkoholisti on itse hylännyt ihmiset, joten sä et hylkää mitään jos et lähde mukaan pyöritykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mää:

Mä olen kyllä tehnyt hänelle selväks et tänne ei tule jos kännissä.mut en ole näköjään sit tarpeeks selväks hälle sitä tehnyt kun ei usko.Kännisii puheluit se harrastaa.Aina kun on ottanut niin soittaa.Enää en edes vastaa jos huomaan että yrittää yöllä soittaa.

Jos ei kerta toimi ni avain kylmästi pois. Sun pitää vetää raja sen käytökselle kun se äitis ei itse siihen pysty.

Hän on semmonen tuurijuoppo.Sillon tällöin ottaa mut putkia hyvin harvoin mut jos tilanne paha ni silloin saattaa juoda montakin päivää.Jopa jättänyt mut 3 päivää yksin kun oli 12v.Ei ruokaa,ei mitään.Onneks mulla oli vanhempi sisko joka piti musta huolen.Ei asunut enään kotona.Milloin eri miehiä ramppas kotona vaikka mitä joutunut kärsimään.Mä en muista paljookaan kun olin 4 vee mut siskot on kertonut minkälaista meillä on ollut.On meillä hyviäkin hetkiä ollut mut liikaa niit huonoja.Mä muistan miten mä häpesin äidin alkoholi ongelmaa.Mun parhaan ystävän äiti ei antanut enää lapsensa leikkiä mun kaa edes pihalla koska äidilläni alkoholi ongelma.Se sattui niin paljon.Pahaa olen joutunut kokemaan mut silti en ole vajonnut itse alas.Ei alkoholi ongelmaa enkä koskaan ole huumeita kokeillut.En halua lähteä sille tielle mihin äitini päätti lähteä.Alkoholin lisäks hän saattaa ottaa lääkkeita myös.Eli se on tommonen sekakäyttäjä.Mun täytyy saada elää mun omaa elämää.Ihan itseni ja lapsieni takia.Nyt riittää.

Yhteistyössä