Auttakaa, mitä laitan lounaaks huomenna vieraille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tulevat lentokentältä eli ei ihan varmaa mihin aikaan. Ei ole suomalaisia. Mietin et mitä ihmettä keksisin mikä ois kevyttä mutta täyttävää mutta sillee helppoa että sen vois esim lämmittää sit kun vieraat tulee. Ei yhtään idea.... mietin eka lasagnea mut ehkä liian raskasta kun mennään illalla ulos syömään ja sit on liian kuuma laittaa sitä ja pitää uunia päällä niin kauan...

Mä tekisin salaatin vaikka broileri sellaisen, broiskun voi vaikka paistaa tai lämmittää just ennen tarjoilua jos haluu et on jotain lämmintä tarjolla, patonkia tai vaikka ruisleipää kaveriksi

Oltiin eilen veneilemässä ja isä oli tehnyt aivan mielettömän ihanaa gazpachoa johon sai itse annostella tuoretta basillikaa, ruohosipulia ja vuohenjuustovaahtoa. Oli aivan mielettömän hyvää ja juuri sopivan raikas kylmä keitto helteelle.
Sitä siis suosittelen =)

Mä olin just ehdottamassa kanasalaattia :) Teet siitä vähän ruokaisamman, mä laitan aina paljon kanaa ja sit niitä pitkiä vihreitä papuja ja lisäksi vaikka just jotain patonkia tai sämpylöitä.

sellanen munarulla (kääretortun näkönen) täytteeksi esim jauhelihaa.

pohjaan tulee 4 munaa 4dl maitoa 2dl jauhoja ja 2 ruokalusikallista tomaattipyrettä.
uunissa 220 n 20min

täytettä voi soveltaa sitten oman mielen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Oltiin eilen veneilemässä ja isä oli tehnyt aivan mielettömän ihanaa gazpachoa johon sai itse annostella tuoretta basillikaa, ruohosipulia ja vuohenjuustovaahtoa. Oli aivan mielettömän hyvää ja juuri sopivan raikas kylmä keitto helteelle.
Sitä siis suosittelen =)

anna ap:lle resepti? Jos ei oo ikinä tehnyt ennen eikä oo mitään varmasti hyväksi havaittua reseptiä niin ite en ainakaan uskaltais ihan randomia reseptiä ottaa googlesta ja toivoo et on hyvää.

Mä tekisin kunnon raikkaan salaatin. Eli erilaisia salaatteja, kurkkua, tomaattia, paprikaa, porkkanaa sun muuta perussalaattiainesta. Sitten erikseen omiin kippoihinsa fetajuustoa, raejuustoa, juustoraastetta, ananasta, persikkaa, oliiveja, coctail lihapullia, kanaa, katkarapuja, lohta tms. lihaa. Siitä saa koota mieleisensä salaattiannoksen. Ja kastikkeiksi vaikka joku kermaviili johon valkosipulidippiainekset, yrttimausteöljy, ja vaikkapa vielä kermaviiliin tilliä ja sitruunaa. Muutama helppo kastikevaihtoehto. Liäski vaikkapa voileipäkeksejä tai patonkia tai vaikkapa molempia.

Kana-pastasalaattia, johon em. aineiden lisäksi salaattia, tomaattia, paprikaa, kurkkua, maustekurkkua, herne-maissi-paprikapussi ja fetaa jos tykkää. Tarjoillaan kera hyvän salaatinkastikkeen ja patongin. Tarvittaessa joku viileä jälkiruoka kuten jäätelö.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä tekisin kunnon raikkaan salaatin. Eli erilaisia salaatteja, kurkkua, tomaattia, paprikaa, porkkanaa sun muuta perussalaattiainesta. Sitten erikseen omiin kippoihinsa fetajuustoa, raejuustoa, juustoraastetta, ananasta, persikkaa, oliiveja, coctail lihapullia, kanaa, katkarapuja, lohta tms. lihaa. Siitä saa koota mieleisensä salaattiannoksen. Ja kastikkeiksi vaikka joku kermaviili johon valkosipulidippiainekset, yrttimausteöljy, ja vaikkapa vielä kermaviiliin tilliä ja sitruunaa. Muutama helppo kastikevaihtoehto. Liäski vaikkapa voileipäkeksejä tai patonkia tai vaikkapa molempia.

JUURI NÄIN. piste.

Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

JUURI NÄIN. piste.

Kuin myös ja salaatin kaveriksi kermainen lohisoppa :p

Joo, teen varmaan niin kuin monet neuvoi ja laitan kanasalaattia. Vois päästä tosi helpolla jos ostais valmiin broilerin ja sitä salaattiin, ja leipiä ja jotain muuta... KIITOS kaikille avuista :)

katoppas ruokamaailman sivuilta broilerisalaatin ohje, sellanen mihin ei tuu pastaa, mutta oikein hyvä jugurttikastike. on kevyt! paitsi, kun seuraksi sopii valkosipulipatonki pakasteesta...