AUTTAKAA! Millainen on hyvä keittiönmatto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pikku

Vieras
Tänä iltana tilaan netistä!!! Mut kun ei ymmärrä, mikä on bukleematto tms. Noi räsymatot lähti nyt pellolle eivätkä tuu takas! Mikä on nimeltään tai laadultaan sellainen, joka ei mene kasaan ja on helppo pitää puhtaana? Auttakaa please!

Meillä on muovimatot, ne on helppo pestä vaikka pesukoneessa ja kuivuvat nopeasti. Pitkään olin muovimattoja vastaan, mutta nyt en vaihtaisi pois tuosta keittiöstä kun lapset kaatelee kuitenkin vähän väli' jotakin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 21:53 Avon-lady kirjoitti:
Meillä on muovimatot, ne on helppo pestä vaikka pesukoneessa ja kuivuvat nopeasti. Pitkään olin muovimattoja vastaan, mutta nyt en vaihtaisi pois tuosta keittiöstä kun lapset kaatelee kuitenkin vähän väli' jotakin.

Minkälainen muovimatto???

Ps. eikä ole lattialämmitystä vanhassa talossa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 21:55 Pikku kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 21:53 Avon-lady kirjoitti:

Minkälainen muovimatto???

Ps. eikä ole lattialämmitystä vanhassa talossa.

Tuollaiset räsymaton näköiset, mutta muovista kudotut.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 21:52 Pikku kirjoitti:
Mut ei sillon, kun on kylmät laatat :(

Mä en tosiaan varmaan en asentais laattalattiaa ilman lattialämmitystä, ja en haluais kyllä niitä kauniita laattijakaan peittää matolla+ että ilman siivoaminen on helpompaa.

Mutta se tekokuituinen bukleematto lienee vastaus ongelmiisi. Sen voi puuhkiä puhtaaksi märällä ilman että jää jälkiä. Älä osta yksiväristä vaan kuviollinen ja sellainen jossa on kuminen pohja ei juuttia tms vastaavaa.

Polypropyleenimatot! Niistä on todella hyvä lakaista tai imuroida roskat ja pyyhkäistä luutulla esim. tippuneet ruuat pois. Pysyvät myös hyvin suorina ja ovat kevyet käsitellä. Esim. Hobby Hallilla on.

Bukleematosta on helppo pyyhkästä rätillä vaikka heti jos on jotain mennyt, nukka on sellasta muovimaista, liukasta, ei ime kaikkea heti sisään. Muovimattoa en oo itte kokeillut...mistä niitä muuten saa =) ?

Meillä vanhat räsymatot keittiössä...ruskeasävyiset niin ei kaikki läikät heti näy B) Pestään taloyhtiön isossa koneessa. Mutta imasevat kyllä heti kaiken mitä kaatuu jne. ei varmaan läheskään paras vaihtoehto. :/

Meillä on hobby hallista Graf merkkinen matto

Pölyämätön ja helppohoitoinen

Likaa hylkivät ja pölyämättömät polypropyleenimatot on tehty varsinkin allergikkoja ja lapsiperheitä varten. Puhdistus käy helposti; vain pyyhkäisy kostealla rätillä ja lika on poissa! Tarvittaessa tasovesipesu pesulassa. Ripsikuvio on ajankohtainen ja sopii joka sisustustyyliin: yhtä hyvin olohuoneeseen, ruokailutilaan kuin lastenhuoneeseenkin. Pyöreä Graf-matto tuo uutta ilmettä vaikka eteiseen.
Valitse koko:
. pyöreä, halk. 120 cm
. 190 x 285 cm

Tää on ollu hyvä. Pysyy hyvin lattiassa, ja lika lähtee pyyhkimällä. Tää on ollu vasta 2-3kk, mut meillä oli aiemminkin joku hobbarin matto, ja sekin oli tosi hyvä.

Mä olen noita bukleemattojakin pessyt ihan vaan pesuhuoneessa vanhaan malliin mäntysuovalla ja juuriharjalla. Ei nyt mitään kamalaa jynssäystä, vaan kevyt harjaus, ja sitten kuivatus... ja ihan hyvinä on nuo meidän matot pysyneet :)

Tuosta polypropyleenimatosta vielä sen verran, että me olemme pesseet itse kotona jo useammankin kerran eikä ole mennyt miksikään (suositus pesulassa). Kuivuu myös todella nopeasti.

Mulla ärsyttää vinossa olevat matot mutta kun laittaa pyöreitä mattoja, on ne aina suorassa. Mulla onkin nyt pari aivan ihanaa pientä mattoa, toinen vain 60 cm halkaisijaltaan ja toinen vähn isompi. Molempia siirtelen sen mukaan, missä seison ja jos jotakin tipahtaa lattialle, luutuan lattian, eikä mattoa tarvise suurella vaivalla pestä. Punkassa tulee puhtaaksi helposti, kun tarvii pesua. Paksu nukkamatto, lämmin ja pehmeä, ei jalat väsy. Silityshommissa sama juttu. Onko muila?

Yhteistyössä