Auttakaa ihanat vauvakeskustelijat: Mitä tämä raskaustesti kertoo (Pregcheck)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heidi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Heidi"

Vieras
Hei! Olen saanut kahdesta raskaustestistä ihmeellisen tuloksen, jossa ei ole ollut haamuviivaa, mutta joku töherrys kuitenkin. Viiva on todella ohut ja puolikas. En tiedä onko se edes aivan siinä kohdalla missä plussa viivan pitäisi olla, mutta lähellä ainakin.

Syön pillereitä, mutta nyt tyhjennysvuoto on jonkin verran myöhässä ja siksi siis tuota testiä koitin kun kaapista kerran löytyi. Vuodon olisi pitänyt alkaa la-su, ja uuden pilleriliuskan tarkoitus on alkaa lauantaina. Tiedän kyllä että olen aikaisessa testaamisen kanssa, mutta eihän sitä millään malta..
Elän vakituisessa parisuhteessa (olen 21) ja vaikka emme vauvaa yritäkkään, niin ei se silti mikään ei toivottu-tapaus olisi. Olemme kyllä mieheni kanssa asiasta puhuneet ja tulleet yhteismielin siihen päätökseen, että jos pillereistä huolimatta vauva on tullakseen, niin ehkä sitten niin on tarkoitus eli tervetuloa :)

Olen nyt tovin jos toisen yrittäny lisätä tänne kuvaa tosta testistä, mutta en vaan osaa? Kuinka ihmeessä se kuvanlisäys tehdään?? :D

Tiiän, ettei sitä millään meinaa malttaa. Mutta tuo haamuviivan tuijotus ei autaaksi tee, eikä kuvien laittaminen tänne. Kuvassa se viiva näkyy vielä huonommin, ja saat täältä erilaisia vastauksia, toiset ovat varmoja että oot raskaana ja toiset varmoja että et ole.

Tee siis uusi testi parin päivän päästä ja aamuvirtsasta. Rentoudu ja totuttele ajatukseen mahdollisesta raskaudesta. Sinullahan on ihan hyvä tilanne, kun raskaus on sinulle ja miehellesi ihan ok.

• Tykkää
Reactions: Adii ja Anatolia
Adii, kiitos neuvosta! Eli tässä: http://aijaa.com/0050210670216

Ja siis kun toi ei tosiaan ole mikään raskausviiva vaan tollanen ihmeellinen poikkiviiva/puolikasviiva eli onkohan se testi jotekin vain vuotanu siitä tollaseks vai mitä ihmettä? Tässä Kiki syy miks kysynkin täällä, kun ajattelin että jos jollain olisi ollut joskus samanlainen. Järkevintä olisi vain odottaa muutama päivä (tai viikko) ja tehdä uudestaan, mutta ei sitä ihminen millään malta ei.

puhdas negatiivinen..tuo on tuolla reunassa.. sen viivan pitäs olla lähellä tota punasta.. tuo on vaan tuohon reunaan kuuluvaa juttua joka joskus ilmestyy.. nim kokemusta on.

Negalta tuo minunkin silmääni näyttää. Mutta jos asia mietityttää, tee ihmeessä testi vaikka muutaman päivän päästä uudelleen.

Toisaalta sinuna olisin aika rauhallisin mielin, jos olet pillerit ajallaan ja unohtamatta syönyt, mahdollisuus raskauden alkamiseen on hyvin pieni (vaikkakin mahdollinen.) Jospa jotenkin alitajuntaisesti toivotkin raskautta ja siksi keho nyt tekee temppujaan ja antaa ymmärtää? Nimim. aika monta kertaa raskautta kuvitellut ehkäisystä huolimatta, aina nega. :)

Kiitos paljon asiallisista vastauksista! Juu HoitoonVaan, mielessä on käynyt että jos kävisi taas pari ostamassa, mutta en taida vielä kehdata, kun kuitenkin on vaan oman mielen temppuja kaikki mahdolliset viivat siellä testikentässä.. :D

Ja Adii, toi voi olla hyvin mahdollista että oon "tehny" itelleni noi vähäisetkin viivat miettimällä asiaa. Tilanne on kuitenkin hyvä, niinku joku fiksu jo sanoikin, koska lapsi ei suunnitelmissa oo, mutta vaikka tulis ni ei haittais. Eli perjaatteessa en voi hävitä mitään :D

Itsekin olen samaista testiä käyttänyt, ja siihen on tullut tuollainen viiva. Tuohan on sen muovin tms alla? Ja se viiva on harmaa tai musta? Tuo viivahan ei ole siinä "testialueella".

Nyt ymmärrän, miksi kysyit. Yleensä nämä kyselyt koskevat sellaisia todella hailakoita viivoja siinä testialueella, jotka ovat ehkä ilmestyneet vasta tunnin testin tekemisen jälkeen.

No mutta, jos vuoto ei ala, niin tekisin vielä uuden testin, koska ei noin aikaisin yleensä tulekaan vielä plussaa vaikka raskaana olisitkin.

[QUOTE="Kiki";26859690]Itsekin olen samaista testiä käyttänyt, ja siihen on tullut tuollainen viiva. Tuohan on sen muovin tms alla? Ja se viiva on harmaa tai musta? Tuo viivahan ei ole siinä "testialueella".

Nyt ymmärrän, miksi kysyit. Yleensä nämä kyselyt koskevat sellaisia todella hailakoita viivoja siinä testialueella, jotka ovat ehkä ilmestyneet vasta tunnin testin tekemisen jälkeen.

No mutta, jos vuoto ei ala, niin tekisin vielä uuden testin, koska ei noin aikaisin yleensä tulekaan vielä plussaa vaikka raskaana olisitkin.[/QUOTE]

Jep, ei oo sellanen haamu mitä täällä on paljon kyselty. Tuo viiva kyllä oli juuri sen testialuuen puolella mut siinä ihan reunassa. Eli siis toi poikkiviiva kun menee niin se ei oo testialueella, mut toi pysty mikä lähtee on ihan siinä testialueen puolen reunassa. Ja tosiaan sellanen sinertävän musta väriltään. Voi huoh, miten voi yhtä viivaa analysoida näin tarkasti :D

Ja varmaan en olis ees koko testiä tehny, mut tuli vasta tässä vaiheessa mieleen kun menkat on myöhässä et mitä jos onkin raskaus yllättänyt, kun jo pari viikkoa sitten mies huomautti että rinnat on kasvanu ihan huomattavasti ja nyt viime viikon loppupuolella alavatsa pömpöttää ihan selkeesti. Maanantaihin saakka ei tullu mieleenkään raskaus, mutta sitten kun menkat ei alkanu vieläkään ni yhtäkkiä pamahti päähän että voiko olla mahollista. En kyllä tiedä voiko noin nopeasti havaita mitää ulkosia muutoksia, mutta kun niitä nyt kerta oli niiin.. :D Ja siis oon melko hoikka et vatsan päällä ei oikeestaan ylimäärästä yhtään oo, et siks just näkyy turvotuskin tosi nopeesti niin selvästi. Tää turvotus vaan on erilaista ku yleensä, koska normaalisti turpoo koko maha, nyt vaan alamaha.. Torstaina olin vähän kipeäkin ja siks satuin mittailemaan lämpöä, niin n. 37 näytti niin silloin kuin näytti vieläkin tänä aamuna vaikka en enää moneen päivään kipeä ole ollukkaan. Normaalilämpö n. 36.

Että voi olla että olen vaan ajatellu koko homman, mutta on myös kyllä ollu sattumaa noitten turvotusten ja lämpöilyn vuoksi, että on sattunu samaa aikaa :D

Niin ja vielä tuohon edelliseen viestiini sellanen lisäys, että kai rinnat olisivat aratkin jos ne raskaudesta johtuen turvonneet tai kasvaneet olisi? Mitään ei kyllä nimittäin tunnu vaikka selvästi kasvaneet onkin. Ehkä ne on vaa kesäkiloja niin mahassa kuin tisseissäki :D

No ei nuo kuulkaa ole mitään oireita. ensisynnyttäjällä maha ei pömpötä suuntaan eikä toiseen vielä moneen kuukauteen. kuumilla keleillä huippaa ja väsyttää kaikkia. rinnat ei mitenkään kasva vaan ne saattaa olla arat ja raskauden edetessä vasta kasvaa, jopa vuotaa esimaitoa.

ainahan sitä voi oireita alkaa sitten jälkikäteen listaamaan kun menkat on myöhässä....

Kiitos kaikille vastauksista! Taidan tehdä uudestaan sitten perjantaina ja unohtaa ainakin siihen saakka koko jutun :) Niin ajattelinkin, ettei oireita vielä varmaankaan tule, mutta ihan rauhassa silti "...", ei oo niin vakava asia että tarvitsee hermostua äkäseksi :)

Yhteistyössä