Auttakaa esikoista odottavaa! =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja juu no:
se neuvolatäti siis kysyy sulta millon edelliset menkat oli ja antaa sulle ajan sen mukaan. Tietty oot innoissas mutta sitä neuvolaan soittoo varten sun ei ite tarvii tietää yhtään mitään

Ai niin, onnea!

ei varmasti tarvitsekaan mutta mä vaan oon niin kärsimätön että tahtoisin oppia kaiken ja heti :D oon pari päivää tässä surffaillut vaan netissä ja etsinyt kaikkea mahdollista tietoa/artikkeleita :) kyllä tääkin innostus tasoittuu kun viikkoja kuluu, mutta kun vihdoin tärppäsi niin olen vaan niin tiedonhaluinen =)

laita googleen raskauskiekko ni saat monta testi paikkaa.

itse olen aina suosinut tuota. www.tekay.fi/raskauskalenteri/kiekko.html

siinä saa itse muutettua sitä kierron pituutta kun muulloin käyttävät tuota 28 päivän kierron pituutta ja silloinhan se näyttää sun tilanteessa et raskaus olis jo pitemmällä.
kierron pituus vaikuttaa laskettuun aikaan

Kyllä se laskettuaika määritetään neuvolassa aina sen perus 28 päivää kierron mukaan. Jos siitä sitten ultran perusteella heittää viikon tai yli, sitä vasta muutetaan.

Ensinnäkin, lopeta nyt samantien noiden laskurien ja ultrien kanssa vouhottaminen. Se raskausaika on jotain 36-42 viikkoa normaaliraskaudessa, eikä ajankulua suinkaan nopeuta viikkojen vahtaaminen. Aika kuluu todella h i t a a s t i, joten nauti siitä. Kun vauva syntyy, aika alkaa kulua 16 kertaisella nopeudella -ainakin.

Toisekseen neuvolan tädit ovat ne, joilta saa ajankohtaista ja asianmukaista tietoa. Jos saamasi tieto epäilyttää, soita äitiyspoliklinikalle ja kysy sieltä, älä täältä.

Hyvin se menee! Ulkoile ja ota Berokkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
se neuvolatäti siis kysyy sulta millon edelliset menkat oli ja antaa sulle ajan sen mukaan. Tietty oot innoissas mutta sitä neuvolaan soittoo varten sun ei ite tarvii tietää yhtään mitään

Ai niin, onnea!

ei varmasti tarvitsekaan mutta mä vaan oon niin kärsimätön että tahtoisin oppia kaiken ja heti :D oon pari päivää tässä surffaillut vaan netissä ja etsinyt kaikkea mahdollista tietoa/artikkeleita :) kyllä tääkin innostus tasoittuu kun viikkoja kuluu, mutta kun vihdoin tärppäsi niin olen vaan niin tiedonhaluinen =)

oot lukenu synnytyskertomuksiakin? Mä luin niitä plussattuani satoja muutamassa päivässä :D

Alkuperäinen kirjoittaja laskuri:
5+0 eli rv6.

Ja siksi näyttävät eri viikkoja,kun joihinkin ei merkitä tuota kiertoa,vaan oletus kierto on 28 ja siihen pitää sisi sitten lisätä nuita päiviä kun sulla on niin paljon pitempi tuo kierto

saanko sen verran vielä kysyy miten tuo nyt menee, eli miksi on 5+0 mutta silti vko 6? :D eli onko toi 5+0 nyt laskettu sen 28päivän mukaan ja siihen on lisätty se viikko mikä mulla on yli?

Laske tuolla tekayn sivulla.

Sullahan nuo heittää onneksi just siihen suuntaan että viikkoja on vähemmän kun heillä keillä on lyhyempi kierto.Että jos lasketaan kierto sitten vaikka tuon 40mukaan niin heittää viikolla kahella eteen päin la.Eli kerkeät hyvinkin päästä ultraan.

Ja tuo on laskettu 35mukaan tuo 5+0,eli huomenna 5+1.Vaihtuu aina sunnuntaisin tuo raskausviikko. esim 6+0 - 6+6 on sitten rv 7, 7+0 - 7+6 on rv 8.ja niin edelleen.En osaa paremmin selittää.Sori

Alkuperäinen kirjoittaja jokos:

Ai niin, onnea!

oot lukenu synnytyskertomuksiakin? Mä luin niitä plussattuani satoja muutamassa päivässä :D

nyt plussattuani en ole lukenut, mutta tuossa odotellessani sitä tärppäämistä lueskelin kyllä :D

5+0 eli rv6.

Ja siksi näyttävät eri viikkoja,kun joihinkin ei merkitä tuota kiertoa,vaan oletus kierto on 28 ja siihen pitää sisi sitten lisätä nuita päiviä kun sulla on niin paljon pitempi tuo kierto

saanko sen verran vielä kysyy miten tuo nyt menee, eli miksi on 5+0 mutta silti vko 6? :D eli onko toi 5+0 nyt laskettu sen 28päivän mukaan ja siihen on lisätty se viikko mikä mulla on yli?

Sullahan nuo heittää onneksi just siihen suuntaan että viikkoja on vähemmän kun heillä keillä on lyhyempi kierto.Että jos lasketaan kierto sitten vaikka tuon 40mukaan niin heittää viikolla kahella eteen päin la.Eli kerkeät hyvinkin päästä ultraan.

Ja tuo on laskettu 35mukaan tuo 5+0,eli huomenna 5+1.Vaihtuu aina sunnuntaisin tuo raskausviikko. esim 6+0 - 6+6 on sitten rv 7, 7+0 - 7+6 on rv 8.ja niin edelleen.En osaa paremmin selittää.Sori

Ei sitä tässä vaiheessa kannata muuttaa mihinkään suuntaan, kun tosiaan neuvolassa laskevat kuitenkin sen ensin 28 päivän kierron mukaan ja jos ei tarpeeksi siihen ole heittoa ultrankaan jälkeen, niin siinä se pysyy loppuun asti.

5+0 eli rv6.

Aijaa se menee näin. mä kun luulin, että ymmärrän näitä jo mutta olinki luullut ihan väärin. :D Hyvin selitit :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä se laskettuaika määritetään neuvolassa aina sen perus 28 päivää kierron mukaan. Jos siitä sitten ultran perusteella heittää viikon tai yli, sitä vasta muutetaan.

No mutta jos itse tietää ettei oma kierto ole tuo 28 vaan 35 jos ei ylikin,niin mitä haittaa siitä sitten on jos laskee lasketun ajan sen mukaan,kun se tulee kuitenkin muuttumana siinä ultrassa.
Multa kaikissa raskauksissa la muutettu kun heitti neljällä päivällä.

5+0 eli rv6.

Ei sitä tässä vaiheessa kannata muuttaa mihinkään suuntaan, kun tosiaan neuvolassa laskevat kuitenkin sen ensin 28 päivän kierron mukaan ja jos ei tarpeeksi siihen ole heittoa ultrankaan jälkeen, niin siinä se pysyy loppuun asti.

Jos osaat laskea niin huomaat että ap:llä tuo tulee muuttumaan sillä 7päivällä.Eli la muutetaan ultrassa.

Alkuperäinen kirjoittaja nih:

Jos osaat laskea niin huomaat että ap:llä tuo tulee muuttumaan sillä 7päivällä.Eli la muutetaan ultrassa.

Ei välttämättä, jos tämä raskaaksi tulo kierto onkin ollut 30 päivää. Automaattisesti kuitenkin neuvola laskee sen peruskierron mukaan ja sen mukaan mennään, ellei ultrassa ole huomattavaa poikkeavuutta siihen. Mulla ei ainakaan neljän päivän ero ultran ja menkkojen lasketussa ajassa muuttanut sitä aikaa alkuperäisestä mihinkään.

Yhteistyössä