Auttakaa avutonta, minkälaiset kengät (ja sukkisten väri!) sopii näiden mekkojen kanssa pikkujouluihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Pohdin mitä laittaa päälle pikkujouluihin ja vaihtoehtoina on tällähetkellä perinteinen pikkumusta tai tämä sininen mekko:

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa

Molempien kanssa menisi mustat korkkarit, mutta minkäväriset sukkikset ja jos maassa onkin lunta 20 cm, ne korkkarit voi olla vähän...no epämiellyttävät.

Joten minkälaiset kengät silloin kuuluu laittaa?

Vinkkejä?

Siis pikkujouluihinhan otetaan kenkäpussi mukaan ja vaihdetaan sisällä ne pikkukengät jalkaan. Tuon sinisen asustaisin hopealla, hopeiset ohutremmiset kengät kävisivät siihen minusta hienosti ja isot hopea/teräs korut. Ohuet ihonväriset sukkahousut menee aina juhlissa.

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;27601676:
laitat horo saapikkaat jalkaa,ja tuo pikkumusta mieluummin...kamala tuo mekko(siis oma mielipiteeni)

Mä en taida varsinaisia horosaapikkaita omistaa...kyllä mulla jotkut mustat saapikkaat on, mutta kyllä niistä taitaa horot olla melko kaukana :D Pikkumustaan päin olen kallistunemassa, mutta varmaksi en vielä tiedä.

Ja tuo sininen on musta i h a n a :D Mutta en tosiaan tiedä varmaksi laitanko sitä pikkujouluihin sitten kuitenkaan, vaikka asusteilla sen juhlavaksi kyllä saisi :)

[QUOTE="vieras";27601680]Siis pikkujouluihinhan otetaan kenkäpussi mukaan ja vaihdetaan sisällä ne pikkukengät jalkaan. Tuon sinisen asustaisin hopealla, hopeiset ohutremmiset kengät kävisivät siihen minusta hienosti ja isot hopea/teräs korut. Ohuet ihonväriset sukkahousut menee aina juhlissa.[/QUOTE]

Justiinsa näin.

[QUOTE="vieras";27601680]Siis pikkujouluihinhan otetaan kenkäpussi mukaan ja vaihdetaan sisällä ne pikkukengät jalkaan. Tuon sinisen asustaisin hopealla, hopeiset ohutremmiset kengät kävisivät siihen minusta hienosti ja isot hopea/teräs korut. Ohuet ihonväriset sukkahousut menee aina juhlissa.[/QUOTE]

Tuotakin pohdin, että josko kengät vaihtaisi. Mutta jotenkin...onko se vähän liioittelua, että vaihtelen kenkiä? :D

Hopeisia koruja kyllä löytyy (ja ehdin tekemään vaikka uudetkin ennen kemuja) mutta hopeisia ohutremmisiä kenkiä mulla ei ole. En tosin nyt aivan varmaksi tiedä mitä tarkoitat...sandaalityyppisiä et ilmeisesti, sillä eikö se mennyt niin, että sandaalit ovat ns. kesäkengät eikä sovi juhliin, koska niiden kanssa ei käytetä sukkiksia ja juhlissa ei olla ilman sukkia.

Vai miten se nyt meni? :D

Sininen on tyttömäinen ja pikkumusta naisellisempi. Riippuu millaiset pikkujoulut??? Jos menette teatteriin ja syömään on sininen silloin sopivampi, mutta jos pikkujouluissa on aikomus juhlia kunnolla pikkumusta käy siihen teemaan. Huolellakin valitsemasi asu voi olla iso moka, jos et ota huomioon missä olette ja ketä on seurassasi. Siis jos haluat olla varma, että näytät hyvältä myös muiden mielestä. Muussa tapauksessahan et edes kysyisi asiaa palstalla, vaan mennä porskuttaisit missä huvittaa.

Pidä hauskaa joka tapauksessa.

Sininen on tyttömäinen ja pikkumusta naisellisempi. Riippuu millaiset pikkujoulut??? Jos menette teatteriin ja syömään on sininen silloin sopivampi, mutta jos pikkujouluissa on aikomus juhlia kunnolla pikkumusta käy siihen teemaan. Huolellakin valitsemasi asu voi olla iso moka, jos et ota huomioon missä olette ja ketä on seurassasi. Siis jos haluat olla varma, että näytät hyvältä myös muiden mielestä. Muussa tapauksessahan et edes kysyisi asiaa palstalla, vaan mennä porskuttaisit missä huvittaa.

Pidä hauskaa joka tapauksessa.

Ensin menemme ravintolaan syömään ja sen jälkeen suuntaamme todennäköisesti tanssiravintolaan tms. Mielestäni kumpi tahansa mekko kyllä käy, eikä kysymykseni nyt koskenut sitä, että kumpi mekko, vaan sitä, että mitä kuuluu noiden mekkojen kanssa laittaa jalkaan :)

Ja ennemmin näkisin, että tässä kohtaa on kyse siitä, että haluaisin oppia "pukeutumiskoodia" eikä niinkään siitä, että haluaisin näyttää hyvältä muiden mielestä. Mä uskon, että olisin tuon porukan mielestä hyvännäköinen missä tahansa asussa, jonka itse valitsisin ilman palstan apua. Mutta olisi tosiaan kivaa osata näin kolmikymppisenä pukeutua siten, miten kuuluu. Pakkohan mun ei ole sitä sitten noudattaa jollen halua (en aio laittaa horosaappaita, vaikka pukeutumiskoodi niin "käskisikin") mutta olisi kiva tietää mitä ns. suositellaan :)

no juu,kenkäpussukka mukaan,ja sinne ne kengät millä aiot sisällä olla ja tanssia?

ja koruilla saa hienosti "koristeltua" itseensä.

on tuo sininenkin varmasti hieno yllä.

mutta jos sulla ei ole saapikkaita,minkäännäköisiä niin sit entiedä..mitkä kengät sopisi??? mule ei tule mieleen mitn.muita ku saapikkaat,pitkävartiset

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;27601889:
no juu,kenkäpussukka mukaan,ja sinne ne kengät millä aiot sisällä olla ja tanssia?

ja koruilla saa hienosti "koristeltua" itseensä.

on tuo sininenkin varmasti hieno yllä.

mutta jos sulla ei ole saapikkaita,minkäännäköisiä niin sit entiedä..mitkä kengät sopisi??? mule ei tule mieleen mitn.muita ku saapikkaat,pitkävartiset

Siis on mulla pitkävartiset saapikkaat. Mustat ja oikein kivat. Mutta mä vaan sitä pohdin, että tuo mekko (ja se pikkumusta myös) on sellaisia sieviä mekkoja...saapikkaat on aina vähän klohmot...mutta ehkä mä peilailen ja katselen, että luulenko vaan :)

Siis on mulla pitkävartiset saapikkaat. Mustat ja oikein kivat. Mutta mä vaan sitä pohdin, että tuo mekko (ja se pikkumusta myös) on sellaisia sieviä mekkoja...saapikkaat on aina vähän klohmot...mutta ehkä mä peilailen ja katselen, että luulenko vaan :)

Siis sinullahan on talvitakki päällä, kun saappaat ovat jalassa. Ei sinun tarvitse miettiä, sopivatko saappaat mekon kanssa.

Itse laittaisin ehkä ennemmin pikkumustan, ja asustaisin hopealla, tai helmiäisvalkoisella. Ehkä joku leveämpi helminauha (muutaman rivistön, vaikka 5cm leveä jos sattuu löytymään) ranteeseen, kaulaan helmet ja korviin helmet. Laukkuna käyttäisin ehkä ihan yksinkertaista clutch-laukkua, koruihin sopivaa. Kengiksi ottaisin ihan normaalit mustat korkkarit, tai jos löytäisin jostain, niin sellaiset missä olisi jotain pientä vaaleaa/hopeaan vivahtavaa yksityiskohtaa. Sukkiksina käyttäisin ihan läpikuultavia, en mitään tummaa tai raskasta, keventämään vähän ilmettä. Itse oon huomannut, että kevyet ja hieman kiiltopintaiset (ei mitkään tyrkyt joista voi peilata itseään :D) pidentävät sääriä kivasti :)

Mutta anyhow: makuja on niin monenlaisia, kokeile eri variaatioita ja yhdistele rohkeasti. Itsehän sinä tiedät, mikä sinulle sopii :)

Pikkumustan kanssa talvikaudella sopivat parhaiten laadukkaat ohuet mustat juhlasukkahousut. Näin talvella ihonvärisissä tulee helposti vähän alaston vaikutelma. Kesällä sitten aina ihonväriset.

Yhteistyössä