Auttakaa, avioliitto/ero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Miehen kanssa välit ovat viilentyneet kämppisliiton tasolle. Ollaan jo reilu 3 vuotta oltu ilman seksiä. Pusuteltu ehkä 2 x 4 vuoden aikana, ihan kokeilumielessä. Tullaan hyvin juttuun muuten, siis ihan jees, mutta puheenaiheita ei ole muuta kuin lapset ja mitään yhteistä tekemistä ei ole. Nyt mies vaatii, että päätetään, mitä tehdään. Itse haluaisin erota, mutta en uskalla sanoa sitä. Pelottaa, etten koskaan löydä ketään kaltaistani edes pieniä hetkiä jakamaa, saati nyt ketään parisuhteeseen. Voinko jatkaa avioliittoani? En usko, että koskaan kykenen nauttimaan miehen kanssa seksistä, koska en ole nauttinut tähänkään asti. Voiko seksuaalista vetovoimaa opetella?

No, ainakaan uutta suhdetta ei minusta kannata haikailla, jos ei oikein tiedä mikä entisessä on pielessä. Oman itsen tunteminen pitäisi ensin olla kondiksessa, koska toisesta ihmisesta ei pidä oman onnen takuumiestä.

Pelkästään tämän avauksen perusteella sanoisin, että teidän liitossanne ei välttämättä ole mitään muuta vikaa kuin se, että elätte lapsiperheen arkea ja suhteen hoito on väkisin jäänyt vähälle. Kannattaa miettiä tarkkaan, kannattaako hajottaa perhe sen takia, että nyt ei vain oikein tunnu mikään miltään.

Suhde ja elämä ovat aaltoliikettä, aina ei ole suurta hekumaa, mutta elämä voi silti olla hyvää ja merkityksellistä. Itse hakeutuisin johonkin parisuhdeneuvojalle tai mihin hyvänsä sen sijaan, että ensimmäiseksi miettisin eroa ja uutta suhdetta.

Jos ei ole koskaan ollut niin en usko että voi opetella. Mutta kai teillä on ollut kun kerta lapsiakin olette tehnyt? Mä olen liitossa jossa yksi lapsi, seksiä ei kahteen vuoteen. Alotettiin 1,5 kk sitten pariterapia ja voin todellakin suositella! En sano että suhteemme on pelastettu, mutta ainakin opimme ymmärtämään itseämme ja toista!

Jos ei ole koskaan ollut niin en usko että voi opetella. Mutta kai teillä on ollut kun kerta lapsiakin olette tehnyt? Mä olen liitossa jossa yksi lapsi, seksiä ei kahteen vuoteen. Alotettiin 1,5 kk sitten pariterapia ja voin todellakin suositella! En sano että suhteemme on pelastettu, mutta ainakin opimme ymmärtämään itseämme ja toista!

ei ole ollut koskaan. nuoruuden tyhmyyttäni solmin järkiavioliiton.

meillä ei ole kyse lapsiperheen raskaasta arjesta. lapset ovat 5 ja 7, joten aikaa olisi toisillemmekin.

ymmärrän itseäni ja ymmärrän miestäni, kyse ei ole siitä.

en haikaile muista miehistä. en aio ottaa uutta miestä, siitä ei ole kyse.

kiitos.

Yhteistyössä