auttaako tuo ac3 comfort peräpukamiin?

  • Viestiketjun aloittaja sinna
  • Ensimmäinen viesti
harmauduin...
Mulla se auttoi sillä tavalla, että laitoin aina ennen kakalla käyntiä. Sai helpommin kakittua ja pukama sitten pääsi paranemaan.

Synnytyksen jälkeen se ei kyllä enää yhtään auttanut, mutta Sheriproct (?) auttaa kyllä.
 
harmaana
Minulla oli välillä pylly tosi kipeä, peräpukama tai mikä lie, tuntui että ihan vereslihalla oli. Yhden kerran laitoin tuota, se vähän poltteli mutta se oli tavallaan helpottavaa polttelua, eli niinkuin puudutti. Sekavaa, mutta kuitenkin minulla tosiaan auttoi.
 
vieras
mulla ei auttanut ulkoiseen pukamaan,mutta nyt olen käyttänyt istä kun oli haavaumia niin on auttanut ja hyvin.ja tosiaan se auttaa siihen ulostamiseen se on helpompaa ja siten pukamat/haavaumat pääsee parantumaan paremmin.
 
hoitsu
Heti ostamaan apteekista käsikauppatavarava scheriproct neo peräpuikko/salva yhdistelmäpaketin ja aina puikon laiton yhteydessä (sattuu vietävästi) työnnät pukamaakin sisäänpäin. Viileellä vedellä suihkuttelet aina vessan käynnin yhteydessä.

Tsemppiä
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Heti ostamaan apteekista käsikauppatavarava scheriproct neo peräpuikko/salva yhdistelmäpaketin ja aina puikon laiton yhteydessä (sattuu vietävästi) työnnät pukamaakin sisäänpäin. Viileellä vedellä suihkuttelet aina vessan käynnin yhteydessä.

Tsemppiä
En voi ymmärtää tuota viileällä vedellä suihkuttelu neuvoa. Itselläni sisäinen pukama joka pullahtaa ulos aina kakatessa. Suihkutan alasuihkulla lämmintä vettä samalla kun kakkaan, jotta kakka tulee helpommin ulos (koska lämmin rentouttaa peräaukon lihaksia). lopuksi työnnän pukaman takaisin sisään voidetta apuna käyttäen.

Jos vaivana on pukama + haava (tulee helposti pukaman tyveen), niin lääkärin määräämä nitroglyseriinivoide on hyvä apu. Se rentouttaa paikallisesti lihaksia peräaukon suulla, jotta aukko ei kramppaa kiinni ja jotta haava pääsee siten paremmin paranemaan.

Mulla ei ole noi käsikauppaperäpukamavoiteet toimineet haavaumaan.
 
joo...
Mulla tuli ekassa synnytyksessä pukamat joita hoidin lääkärin määräämällä scheriproct neo-rasvalla ja auttoi kyllä, hävisivät ihan kokonaan. Sitä ei kai saa raskauden aikana käyttää, eli nyt kun tässä raskaudessa tuli pukamat aika alkuvaiheessa (varmaan ennen rv15, en muista tarkkaan) niin ostin tuota ac-comfortia kun sitä saa käyttää raskauden aikana. Ohjeen mukaan käytin, ja kyllä se auttoi. Enää ei ole moneen kuukauteen ollut pukamista tietoakaan ja nyt mennään rv 35. Kannattaa ainakin kokeilla.
 

Yhteistyössä