Auttaako mikään raskauspahoinvointiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aargh

Vieras
Mulla ihan järkyttävä pahoinvointi ollut jo pari viikkoa ja pahenee vaan.
Jotkut hedelmät auttavat hetkeksi, mutta herään jopa öisin tähän oloon ja tämä lisää väsymystä entisestään.

Onko jotain lääkevalmisteita tai muita kikkoja, joilla saisi oloa normalisoitua?

Mene apteekkiin ja kysy SEA-BAND. ne on semmoset ranteisiin laitettavat. On tarkoitettu:matkapahoinvointiin, mutta erinomaiset myös muissa pahoinvointia aiheuttavissa tilanteissa esim: raskauden aikana tai kemoterapiassa. Kannattaa kokeilla TOIMII. Teho perustuu akupuktio piste painantaan.

• Tykkää
Reactions: Nanemone
Mulla auttoi B6-vitamiini jonkun verran. Ei se kokonaan tietenkään pahoinvointia poistanut, mutta vei sen pahimman terän pois niin että pysyin suunnilleen järjissäni. En muista mikä annostus siinä oli, mutta apteekissa osaavat auttaa. Meillä ainakin oli tarjolla tyyliin 200mg tabletteja, jotka sitten jaoin varmaan kuuteen osaan ja popsin niitä pikkupaloja muutaman kerran päivässä.

Mulla ei myöskään auttanut mikään, tosin olikin aivan järkyttävän voimakas pahoinvointi. Kuukauteen en pystynyt juuri päätä nostamaan sängyltä/sohvalta oksentamatta. Mutta itse vältin lämpimiä ruokia, koska ne oksensin melkein heti pois. Söin jotain raikasta ja pientä, tosin vaihtelevasti niistä jotain ehkä ehti mennä suolistoonkin saakka. Suosikkini oli banaanipirtelö (jäätelöä, maitoa ja banaania sekaisin). Lääkkeitä pitäisi kaiketi käyttää vain lääkärin suosituksesta. Sea bandit ovat auttaneet jollekin. Minä en huomannut eroa. Mutta kävin akuhieronnassa ja toisen kerran jälkeen viikon päästä oksentaminen vähentyi huomattavasti. Se oliko akuhieronnasta apu siihen, jää arvoitukseksi. Mutta kannattaa silti kokeilla. Tsemppiä, kyllä se aikanaan helpottaa!

Mulla auttoi aamupahoinvointiin digestivekeksi. Mulla oli aina niitä yöpöydällä, aamulla kun heräsin, mutustelin keksin pieninä paloina makuultani ennenkin nousin. Ja auttoi. Tämän neuvoi mulle vanhempi neuvolantäti.

Ainoastaan neuvolalääkärin reseptillä määräämä pahoinvointilääke on auttanut mulle, se taittaa terävimmän kärjen kuvotuksesta. Oon voinut 24/7 pahoin raskausviikolta 6 lähtien ja olen nyt viikolla 31. Kokeiltu on Sea-band -rannekkeet, vyöhyketerapia, B6-vitamiini, kuivien keksien syöminen, mehujää jne. mutta ei mitään samanlaista tehoa kuin lääkkeellä.

Yhteistyössä