Auttaako mies kotihommissa vaikka itse käy töissä ja sinä olet kotiäitinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei auta minua meilläkään. vaan osallistuu tottakai kotitöihin. En ala ilmaiseksi orjaksi kenellekään. minullakin on tutkinto vaikka panostankin enemmän lapsiin ja minäkin voisin olla tienaamassa jos mies mahdollistaisi sen tekemällä paljon duunia kotona ja hoitamalla lasten asioita.

ja vapaapäivinään on yleensä enemmän lasten kanssa kuin minä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ei voi käyttää sanaa "auttaa". Molempien koti = molempien vastuu hoitaa.
Totta kai minä siivoan enemmän jne, mutta kyllä mies ihan oma-aloitteisesti ja vapaaehtoisesti osallistuu myös.

Näin myös meillä. Mua on myös ärsyttänyt se, että jotkut sanoo että mies (=lasten isä) vahtii lapsia... :o Eikö omen lasten kanssa oleminen ole jotain ihan muuta, ainakin pitäisi olla.

Kyllä, nykyään, huomasi jopa nauttivansa siitä kun huusholli on ojennuksessa. Viime aikoina olen ollut iltaisin tosi väsynyt (raskaus ja kymmenkuinen poika), ja olen usein nukahtanut sohvalle. Tällä välin mies on usein siivonnut keittiön ja korjannut muutenkin MEIDÄN jälkiä. Vähän hävettää, mutta toisaalta, kokopäivätöissähän minäkin tässä olen... ja teen toki hommia minäkin täällä, muutakin kuin hoidan lasta.

Minun työpäiväni alkaa siitä kun mies lähtee ja päättyy siihen kun mies kotiutuu. Illat ovat yhteisiä.

Minun tavoitteeni on että siivoan työpäiväni aikana syntyneet sotkut, ja jos jaksan/ehdin/viitsin, niin jotain ylimääräistä myös. Minä hoidan pyykkikonerumban ja mies tiskikonerumban.

Yhteistyössä