Auttaako kortisonipiikki kuinka hyvin kipuihin?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mulla jalka kipeytyi jo kesällä, hellitti hetkeksi mutta alkoi uudestaan. Lääkäri määräs felden-geeliä, koska joku pussin tulehdus tuossa lonkan seutuvilla. Lääkäri sanoi, että jos se geeli ei auta, niin sitten laitetaan kortisonipiikki.

No siitä on nyt hetken aikaa kun geeli loppui ja jalkaa vaivaa taas aikalailla. Kävely ottaa välillä niin kipeää ja on hankala seistä yhdellä jalalla. Helpommin saisi toiseen jalkaan kengän kun istuisi.

Pakko kai se on soittaa uusi lääkäriaika...Jospa sitten laittavat sen piikin.

miulla oli jalassa luupiikki (tai siis onhan se sielä vieläki, ku ei sitä oo leikattu eikä se itekseen sieltä poistu) ja jossain vaiheessa ärty niin pahaksi että piti laittaa kolme kortisonipiikkiä viikon välein. vuoden verran pysy kivut poissa sitten taas alako. ja tarvittiin vaan yks piikki niin nyt on taas puolisen vuotta pysyny hyvänä. :hug:

Mulla oli akillesjänteen tulehdus ja laitettiin kaksi eri merkkistä kortisoni piikkiä ja molemmista tuli pahat allergia oireet. Vaikka mulle on laitettu vuosia sitten eräskin kortisoni piikki olkapään vaivaan. Että joka kerta voi olla erillainen ja allergisoitua milloin vaan.
p.s. eli ei auttanut tippaakaan kumpikaan pistos,pahensi.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Uskaltaakohan sitä piikkiä sitten ottaa...? :o Nyt jalka on taas parempi, mutta tuskin se kipu on kokonaan kadonnut.

Mulle on laitettu yli 50piikkiä kortisonia oikeeseen ranteeseen kroonisen jännetupen tulehduksen takia n. 2 vuoden sisällä. Ekat 20 autto ihan hyvin, ja pystyin soittamaan ja treenaamaan ihan normaalisti, mutta sitten ne ei enää auttanu. Kipu tuli aina n. 1vrk piikin jälkeen takasin. Käsi kyllä leikattiin, mutta ei siit ollu niin paljoa hyötyä, kun olisin odottanu.
Kyllä ne ekat piikit autto ihan kummasti pari viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulle tuli kortisonopiikistä kamalat lihas- ja nivelkivut vaikka piti käydä ihan päinvastoin

Mulle on laitettu niskaan pari kolme kertaa ja aina käynyt niin että ensin niska on tullut kipeemmäks kun kortisoni on sinne kiteytynyt ja vasta sitten kun se alkaa "sulaa" niin sitten auttaa.

Yhteistyössä