auttaakaa mua koulutehtävän kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taivaan pii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taivaan pii

Jäsen
20.08.2009
58
0
6
pitäs etsiä lehdistä juttuja jotka käsittelee hoitotyön, mielellään mielenterveys- ja päihdetyön eettisiä ongelmia.
Meille ei tule mitään lehtiä ja nyt tässä äkkisellään yritin netistäkin jotain kattoa mut aika huonosti löytyy.

Jos nyt viitsisitte, jos kohdalle sattuu juttuja linkittää tänne niin olisin tosi kiitollinen :hug:

Kaikkea mipään liittyvää lehti juttua saa linkittää, eli ei tarvitse välttämättä käsitellä noita eettisiä ongelmia..

Kaunis kiitos etukäteen jos joku tähän jotain löytää :flower:

Itse olen lukenut paikallislehdestä ainakin lääkärin valittavan aikapulaa, ei ehdi paneutua potilaaseen niin hyvin kuin haluaisi. Olen kuullut tämän monesti. Potilaiden kauhukertomuksia on sitäkin enemmän. Eettinen ongelma hoidossa on rajaus, esim. sikainfluenssarokottoiden jakamisjärjestys ja käytännölliset arvot : esim. vanhukset viimeiseksi. Hyötyarvot vastaan ihmisarvot. Hyödytön ihminenkin on arvokas itsessään. Hoitotyössä priorisointia joudutaan tekemään monessa mielessä ja paljon potilaita tai potilaan osa hoidosta jää hunningolle. Esim. koko KUNNALLISEN hoitoalan kyvyttömyys hoitaa kaikkia tai riittävästi ketään on kuuma peruna. Toivottavasti löydät paljon materiaaleja aiheesta jonka valitset!

Yhteistyössä