autoradio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja musaa kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

musaa kiitos

Vieras
minulla on -97 auto, jossa kasettiradiosysteemi (alkup. tehtaasta). En saa sitä toimimaan kun se kyselee aina koodia. Saako tuon koodin kyselyn jotenkin kierrettyä, vai unohdanko koko jutun. Mites jos asentaa uudet stereot niin voiko ne vain vaihtaa siihen tilalle vai herjaako se taas niitä koodeja. Kiva kun toi tekniikka on hallussa...

siis miten tilaus toimii, voiko netistä jotenkin tilata, ja maksaako se. Siis kyseessä on niin paska opelix etten viitsis sijottaa uuteen radioon senttiäkään jos saan ton vaan jotenkin toimimaan. Ei haittaa vaikka äänenlaatu ei olisi parasta.

Meillä autossa joku en edes muista merkkiä kenen (oisko Pioneer) soitin, jossa on muistitikkupaikka. Tosi mukava, ei tarvitse räplätä niitä halvatun CD-levyjä aina paikoilleen. Toki tällaisia soittimia saa halvemmallakin kuin mitä me ostettiin, makso parisen vuotta sitten uutena 269?, eli hinta tippunut paljon siitä. Ja tosiaan, ei herjaa enää sitä koodia, ja koodin pyytämisen saa kierrettyä antamalla sen koodin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis miten tilaus toimii, voiko netistä jotenkin tilata, ja maksaako se. Siis kyseessä on niin paska opelix etten viitsis sijottaa uuteen radioon senttiäkään jos saan ton vaan jotenkin toimimaan. Ei haittaa vaikka äänenlaatu ei olisi parasta.

Mä suosittelisin sitä FM lähetintä. Se maksaa reilun 10e, ja se kytketään tupakansytyttimeen. Lisä kuluja tulee sen muistitikun verran jos sellaista ei ole. Sitten lataat mieluiset kappaleet koneelta tikkuun (kappaleita kuitenkin mahtuu satoja tai monia tuhansia), tikku lähettimeen ja kuuntelemaan. Ei tarvitse sitä vanhaa soitinta repiä irti, eikä vaihtaa mihinkään. Tuo FM-lähetin on pieni kokoinen, eikä vie tilaa.

siis FM-lähetin, onko ne sen nimisiä kaupoissa (oon ihan ulalla tosta tekniikasta juu) ja normi muistitikku. Mites ne kaiuttimet liitetään (noloa kun en tajuu mistään mitään).

Sen koodin saat kun lampsit merkkiliikkeeseen huoltotiskille ja pyydät sen sieltä. Kannattaa ottaa auton rekisteriote varmuudeksi mukaan koska voivat haluta varmistua että yrität avata omaa radiotasi.

Paras kokeilemistani FM-lähetimistä on ehdottomasti Bilteman vajaan kympin maksava lähetin. Hakkaa kirkkaasti monet kokeilemani merkkivehkeet. Lähetin on siis pelkkä lähetin joten se tarvitsee jonkun soittopelin joka on vaikka ihan normi MP3-soitin.

Soitin liitetään lähettimeen ja lähettimestä valitaan taajuus jolla se lähettää. Tämän jälkeen virität autoradiosi lähettimen taajuudelle jolloin musiikkisi tulee ikään kuin radiosta.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
koodin tilaaminen maksaa muutaman kympin, ei oikeen kannata vanhaan soittimeen. kun uusia saa alle satasella :attn:
Eukon relluun sain huoltotiskiltä kiitoksella.

joo, jotkut merkit tekee noin :wave:

vanhemmissa autoissa se koodi saattaa olla kirjotettu soittimen kylkeen, kannattaa ottaa laite ulos ja tarkastaa ...
Säästää kätevästi koodin selvittämisvaivaa roistoilta :D

Kannattaa selata auton paperit läpi. Koodi on nelinumeroinen ja voi olla itse rustattu johonkin huoltokirjan kanteen tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis FM-lähetin, onko ne sen nimisiä kaupoissa (oon ihan ulalla tosta tekniikasta juu) ja normi muistitikku. Mites ne kaiuttimet liitetään (noloa kun en tajuu mistään mitään).

Juu, sillä nimellä löytyy. Kärkkäisissä esim. nyt saa 10e:lla, mutta näitä on nähty paljon kalliimmallakin myytyvän. Me ostettiin eka kalliimpi ja se oli huono verrattuna tuohon kärkkäisten. Ei niitä tarvitse liitellä mitenkään kaiuttimiin.

Näin lukee esim. tosta kärkkäisten lähettimestä:
Säädä FM-lähetin autostereoiden kanssa samalle vapaalle taajuudelle, jonka jälkeen voit kuunnella autostereoista ulkoiselle muistille talennettua musiikkia. Laite tunnistaa MP3 ja WMA-tiedostot laitteeseen kytketyltä muistilta. Ei sisällä muistia. *tupakansytyttimeen laitettava *SD/MMC-korttipaikka *USB-liitäntä *Kaukosäädin *15 taajuutta

Mutta eipä tämä näköjään toimiskaan AP:lla, koska et pysty laittamaan niitä samalle tajuudelle sen koodi jutun takia varmaan. Muuten se ois toiminut, mutta tuskin pystyy taajuuden vaihtamaan ilman sitä PIN koodia. :/ Sori, en pystykkään auttamaan :'(

vanhemmissa autoissa se koodi saattaa olla kirjotettu soittimen kylkeen, kannattaa ottaa laite ulos ja tarkastaa ...

Kannattaa selata auton paperit läpi. Koodi on nelinumeroinen ja voi olla itse rustattu johonkin huoltokirjan kanteen tms.

yleensä siihen soittimeen :attn:
ei varkaat ole koskaan kiinnostunu viemään koodisoittimia.paitsi jotkut neropatit jotka ovat kuvitellet ohittavansa koodin ...

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Mutta eipä tämä näköjään toimiskaan AP:lla, koska et pysty laittamaan niitä samalle tajuudelle sen koodi jutun takia varmaan. Muuten se ois toiminut, mutta tuskin pystyy taajuuden vaihtamaan ilman sitä PIN koodia. :/ Sori, en pystykkään auttamaan :'(
Koko värkkihän on täysin mykkä silloin kun se sitä koodia vonkaa.
Tämä on ihan vaan varkaiden kiusaksi tehty juttu eli kun radiosta irrotetaan sähköjohdot, menee värkki lukkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:
Saa aika jumalattoman kokonen tikku olla jos monta tuhatta biisiä meinaat sinne ängetä.. Mulla vie jtn 23 gigaa n. 2000 kappaletta koneella.

Ja tämä riippuu taas missä muodossa ne äänitiedostot eli biisit on. Mp3 on paljon pienempiä kuin esim wav

yleensä siihen soittimeen :attn:
ei varkaat ole koskaan kiinnostunu viemään koodisoittimia.paitsi jotkut neropatit jotka ovat kuvitellet ohittavansa koodin ...
Muutamaan koodisoittimeen olen törmännyt ja kaikissa koodi on ollut erillisellä lapulla huoltokirjakansiossa tai itse huoltokirjan sisäkanteen raapustettuna.
Itse soitinhan on eittämättä paras paikka koska silloin se ei ainakaan häviä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saa aika jumalattoman kokonen tikku olla jos monta tuhatta biisiä meinaat sinne ängetä.. Mulla vie jtn 23 gigaa n. 2000 kappaletta koneella.

Ja tämä riippuu taas missä muodossa ne äänitiedostot eli biisit on. Mp3 on paljon pienempiä kuin esim wav
Ja riippuu vielä mp3:sen bitratesta mutta tavan kotipopparin äänenlaadulla musiikkia menee noin minuutti megaan eli 1000 minsaa gigaan. Gigaan menee siis öpaut 300 kappaletta ja nykyään normitikut ovat kai 8-gigaisia.

Wav imaisee noin kymmenkertaisen tilan.

Suurin osa mp3. wavia en edes käytä, se on joko mp3 tai wma, ja näillä kahdella ei mitään hirveän suurta eroa koossa ole.

Ja riippuu vielä mp3:sen bitratesta mutta tavan kotipopparin äänenlaadulla musiikkia menee noin minuutti megaan eli 1000 minsaa gigaan. Gigaan menee siis öpaut 300 kappaletta ja nykyään normitikut ovat kai 8-gigaisia.

Wav imaisee noin kymmenkertaisen tilan.

Möh, mulla vaan neligiganen, köyhää. Muttakun kympillä sai ja on hyvää merkkiä (Kingston) ni mikäs siinä. Enkä tuon isompaa tarvitsekaan :)

kiitos vastauksista, Pitää tutkia sitä huoltokirjaa ja lootan sivuja jos vaikka koodi löytyisi. Jos ei onnistu niin kauppaan... Ihanaa kun sai ihan oikeita huomionarvoisia vastauksia.

Yhteistyössä