Autoni epäonnistui katsatuksessa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Pohjassa kuulemma ruostevaurioita :( Rakas autoni. Auto toki on jo wanha, mutta hyvin palvellut, ja moottori surraa erinomaisesti. Pohjasta vaan mätänee.

Kolmessa kohtaa oli pohjassa "ruostevaurioita". Viime vuonna ei ollut mitään. Eli ei kai sillä mitään järkyttäviä holeja voi olla :unsure:

Mitähän tollanen muutaman paikan hitsaaminen pohjaan maksaa, yritän löytää sellaisen, joka homman tekee himmeänä. Joku nyrkkipajan kyläseppä. Työn jäljellä ei muuta väliä, kunhan menis sit tarkastuksesta läpi.

Auto on aivan välttämätön minulle, mihinkään uuteen vaihto.. no joo, unelmissa.

Aina joku tuntee vaikka jonkun teinin, mikä hitsaa reiät umpeen. Veikkaisin kuluiksi 100 ekee. Mene vaikka johonkin autotuunaus kerhon puheille, ota surullinen ilme ja pukeudu hameeseen. Hyvässä tapauksessa ne hitsaa autosi melkein ilmaiseksi!

Minulta aikoonaan lähinnä pellin hinnan pyysivät. Maksoin sen, ja tosin vähän lisääkin, ja pari lavaa keskiolutta heille annoin. Kaikki oli tyytyväisiä! :)

Ostat kittiä ja tunget sitä reiät täyteen. Sitten laitat pohjamassaa päälle ja viet katsastussedän ihmeteltäväksi.

Etsi vain joku ei merkki autokorjaamo ja mene kysymään hintaa työlle, jos heidän tarjous kuulostaa liian kovalta mene kysymään toisestakin paikasta ja vertaa hintoja.
Itsellä paikattiin 2 suhteellisen pientä reikää ja oli 100€ luokkaa.

Mä olen aina vieny auton leimalle sillä periaatteella, et katsastusinssi katsokoon jos autossa on jotain vikaa.

Jos pohjassa on reikä tai kaks, niin se ei ole ongelma. Mut hitsaaminen ei auta milloin pohjassa ei ole tervettä paikkaa mihin hitsata.

Silloin autoa kutsutaan nimellä ”varaosalähde”.

Olen kuullut että ammattikouluissa tekevät puoli-ilmaiseen noita juttuja harjoitustöinään... jos paikkakunnalta löytyy siis ammattikoulu josta valmistuu asentajia tms niin kysäise sieltä.

Pohjassa kuulemma ruostevaurioita :( Rakas autoni. Auto toki on jo wanha, mutta hyvin palvellut, ja moottori surraa erinomaisesti. Pohjasta vaan mätänee.

Kolmessa kohtaa oli pohjassa "ruostevaurioita". Viime vuonna ei ollut mitään. Eli ei kai sillä mitään järkyttäviä holeja voi olla :unsure:

Mitähän tollanen muutaman paikan hitsaaminen pohjaan maksaa, yritän löytää sellaisen, joka homman tekee himmeänä. Joku nyrkkipajan kyläseppä. Työn jäljellä ei muuta väliä, kunhan menis sit tarkastuksesta läpi.

Auto on aivan välttämätön minulle, mihinkään uuteen vaihto.. no joo, unelmissa.
Mitä ihmettä, tää olis voinut olla mun kirjoittama...mä sanoin just hyvästit vuosimallille 1986 ja ostin uuden auton. :( Mun rakas auto, meillä oli hetkemme...

Parasta olisi löytää joku tuttu, joka osaa hitsata. Hommahan ei ole mitään rakettitiedettä. Pääasia, että reikien kohdalle jotaan peltiä pistää, sitten hirveesti massaa päälle, ettei saumat näy, siis jos ei laatuun panosta, eikä vanhassa kiesissä kannata ;)

Ammattikouluun en auto veisi, en nyt dissaa amiksia.. mutta. Homma voi kestää ja saada yllättäviä piirteitä :eek:

Joku pieni korjaamo lienee paras, tuntiveloitus heillä on tasoa n 60-70 ekee. Pelti ei käytännössä maksa mitään ja muutaman reiän tukkuminen vie tunnin-pari, sikälili jos pohja ei ole läpimätä, eli löytyy vielä jotain mihin ylipäätään hitsata kiinni. Mutta jos autosi viime vuonna meni läpi, pohja tuskin vuodessa on voinut niin pahasti hapettua :whistle:

Ei muuta kuin onnea! (y)

T itsekkin wanhalla ajeleva

Joo, toi kittijuttu ei oikeen toimi, kun se setä konttorilla naputtaa kohtaa vasaralla, huomaa se osuuko vasara kittiin vai peltiin :D

Peltiä pitää reiän täyteesi laittaa. Kiinittyksen voi sitten peitellä massalla, siis jos ei ole panostettu hitsaukseen. Jos oikeen on pelimies, tai nainen.. no joo, en kerrokkaan. Ei ole turvallisuuden kannalta hyvä, jos alkaa liikaa kikkailee. Paree vaan asiallisesti hitsata paikat.

Koriliimalla peltipalanen reiän päälle ja paksusti massaa peittämään kaiken ettei näy onko hitsattu vai ei. Ihan turha mitään korjaamo laatua tehdä kuten kerroit ettei viimevuona ollut yhtään ja nyt oli kolme. Ensi vuona voikin olla sitte viisitoista ja muualtaki niin mätä että paalattavaksi menee

Yhteistyössä