Auton vaihto oli muutenkin edessä ja nyt autosta meni iskari. Korjautanko vai myynkö rikkinäisenä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minna"

Vieras
Olen jo pari kuukautta ajatellut hankkia uuden auton (porrasperäinen ei ole mun juttu) mutta vanhasta täytyisi saada ensin rahaa. Eilen meni iskunvaimennin rikki, eli korjautanko sen ennen myyntiä vai myynkö rikkinäisenä halvemmalla.

Auton arvo on 1000e luokkaa.

[QUOTE="minna";29114418]Olen jo pari kuukautta ajatellut hankkia uuden auton (porrasperäinen ei ole mun juttu) mutta vanhasta täytyisi saada ensin rahaa. Eilen meni iskunvaimennin rikki, eli korjautanko sen ennen myyntiä vai myynkö rikkinäisenä halvemmalla.

Auton arvo on 1000e luokkaa.[/QUOTE]

Tonnin auto on tonnin auto vaikka laittaisit juuri 100 euroa iskunvaimentimen vaihtoon. Vähennät hintapyyntiä hiukan, vaikka 950e ja mainitset ilmoituksessa, että iskunvaimennin tarvitsee vaihtaa. Joku sen hakee pois pihasta, vaikka autossa on tuo vika.

Vai tonnin auto pitäis ilmasiks antaa.. Jos tilanne on tuo niin voin pistää yv:nä tilinumeron niin saapi laittaa tonnin tilille ihan muuten vaan jos on noin löysää...

Laittaisin ilmoitukseen että iskarissa vikaa, lienee syytä vaihtaa.

• Tykkää
Reactions: rops
[QUOTE="Anne";29114569]Vai tonnin auto pitäis ilmasiks antaa.. Jos tilanne on tuo niin voin pistää yv:nä tilinumeron niin saapi laittaa tonnin tilille ihan muuten vaan jos on noin löysää...

Laittaisin ilmoitukseen että iskarissa vikaa, lienee syytä vaihtaa.[/QUOTE]

Tonnin arvoinen auto on ihan hippasen eri juttu kuin tonni kahisevaa.

[QUOTE="ville";29114582]Tonnin arvoinen auto on ihan hippasen eri juttu kuin tonni kahisevaa.[/QUOTE]

Jos siitä autosta saa tonnin käteen niin ei paljon eroa. Kyllä mulle vanhasta autosta tonni oli tärkeä juttu, sain maksettua osan seuraavasta autosta, en olis antanu ilmasiks pois, raha on rahaa.

[QUOTE="Anne";29114594]Jos siitä autosta saa tonnin käteen niin ei paljon eroa. Kyllä mulle vanhasta autosta tonni oli tärkeä juttu, sain maksettua osan seuraavasta autosta, en olis antanu ilmasiks pois, raha on rahaa.[/QUOTE]

Sinä et nyt oikein ymmärrä pointtia. Tonnin arvoisesta autosta ei välttämättä saa tonnia, toisaalta siitä voi saada enemmänkin.

[QUOTE="ville";29114600]Sinä et nyt oikein ymmärrä pointtia. Tonnin arvoisesta autosta ei välttämättä saa tonnia, toisaalta siitä voi saada enemmänkin.[/QUOTE]

Jos siitä ei saa tonnia, se ei ole tonnin arvoinen. Jos siitä saa enemmän, se ei ole tonnin arvoinen. Se, osaako arvioida auton hinnan oikein on eri asia.

Oikeastaan jos auto olisi kunnossa (eli iskari ei olisi rikki) niin autosta varmaan saisi 1200e ellei jopa 1500, sillä autolla on ajettu vähän alle 150 ja syyskuussa mennyt katsastuksesta läpi.

[QUOTE="Anne";29114611]Jos siitä ei saa tonnia, se ei ole tonnin arvoinen. Jos siitä saa enemmän, se ei ole tonnin arvoinen. Se, osaako arvioida auton hinnan oikein on eri asia.[/QUOTE]

Naisen kanssa on jokseenkin hedelmätöntä keskustella aiheesta, johon liittyy muuttujia.

[QUOTE="ville";29114623]Naisen kanssa on jokseenkin hedelmätöntä keskustella aiheesta, johon liittyy muuttujia.[/QUOTE]

On yleensä hedelmätöntä keskustella ihmisen kanssa joka ei vain tajua. Muuttajat on asia erikseen. Arvo on arvo, jos joku sitä pudottaa tai nostaa, se ei ole enää sama kuin lähtötilanteessa.
En edelleenkään antaisi tonnin autoa ilmaiseksi pois jos siitä saa tonnin, toisilla voi olla varaa heittää tonni huitin tuuleen, minulla ei ainakaan ole.

[QUOTE="Anne";29114640]On yleensä hedelmätöntä keskustella ihmisen kanssa joka ei vain tajua. Muuttajat on asia erikseen. Arvo on arvo, jos joku sitä pudottaa tai nostaa, se ei ole enää sama kuin lähtötilanteessa.
En edelleenkään antaisi tonnin autoa ilmaiseksi pois jos siitä saa tonnin, toisilla voi olla varaa heittää tonni huitin tuuleen, minulla ei ainakaan ole.[/QUOTE]

Minä antaisin. En lähtisi tuon hintaluokan romuraudasta edes spekuloimaan, saanko tonnin vai en.

[QUOTE="ville";29114676]Minä antaisin. En lähtisi tuon hintaluokan romuraudasta edes spekuloimaan, saanko tonnin vai en.[/QUOTE]

Minä olen semmoisesta "tonninromusta" parhaimmillaan saanut osina, jalometalleina ja loppuraato romurautana rapiat neljä tonnia kouraan.

[QUOTE="ville";29114676]Minä antaisin. En lähtisi tuon hintaluokan romuraudasta edes spekuloimaan, saanko tonnin vai en.[/QUOTE]

Tässäpä tämä ero. Ap tahtoo myydä tonnin auton, fiksua, minäkin myisin. Raha on rahaa. Olen myynyt 2kertaa tonnin romun pois ja saanut sen tonnin kouraan, kiitti hei!

[QUOTE="aapee";29114618]Oikeastaan jos auto olisi kunnossa (eli iskari ei olisi rikki) niin autosta varmaan saisi 1200e ellei jopa 1500, sillä autolla on ajettu vähän alle 150 ja syyskuussa mennyt katsastuksesta läpi.[/QUOTE]

Jos sä rempan hintaa pohdit, soita johonkin läheiselle nyrkkipajalle ja kysy rempan hintaa. Kyllä ne merkin, mallin ja vm:n perusteella osaa sanoa paljonko maksaa osa ja mitä menee töihin. Voit vaikka tsekata verrokiksi jostain motonetin tai bilteman sivuilta löytyykö tarvikeosaa ja mikä hinta.

Auton myynnistä; laita ilmoitukseen faktat niin pääset helpommalla. Iskari paskana, vaikuttaako ajoon vai ei, miten leimaa, merkittävät tehdyt huollot, onko muuten kondiksessa vai ruostepommi, milloin jakohihnan vaihto jne. Kilsat ja vm ei kerro autosta paljoa verrattuna siihen miten sitä muuten on pidetty, että ei ne yksin hintaa määrää.

Tonnin autoissa ihan kaikissa on jotain. Ei mikään niistä täydellisessä kondiksessa ole, joten eiköhän sunkin auto mene ihan kohtuu helposti jos hinta vaan on kohdillaan. Aloita vähän suuremmasta, tee vertailua nettiautossa ja autotallissa ja tsiigaa millä hinnalla vastaavia kunnossa olevia on myyty.

[QUOTE="vieras";29114696]Minä olen semmoisesta "tonninromusta" parhaimmillaan saanut osina, jalometalleina ja loppuraato romurautana rapiat neljä tonnia kouraan.[/QUOTE]

Paljonko siinä korollassa oli jalometalleja...?