auton lämmitin

  • Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti
huoh
onkohan autossa rikki se moottorinlämmitin.
isäni katsoi että siinä on se lämmitin mutta sen kun laittaa pistokkeeseen illalla ja aamulla käynnistää niin moottori kylmä mutta sisätilat on lämpöiset kun on se puhallin siinä repsikan puolen jalkatilassa ja se ainakin toimii kun puhaltaa mut moottori ei ole lämmin.
sekin varmaan maksaa taas maltaita jos siihen saa tilata uuden osan ..

dääm,just kun on joulukin tulossa..
noilla paukkupakkasilla olisi vaan hyvä et moottori olisi lämmin eikä kylmä kun lähtee liikenteeseen.
onneksi sentäs sisätilat on lämpimät,ei tarvi raaputtaa ikkunoita.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Nyt on niin kylmä, että joka tapauksessa kestää aika tovin, että moottori siitä lämpenee.
lämpenee se kai jos ajastimella laittaa et neljältä menee päälle yöllä ja kahdeksalta on moottori lämmennyt jo jos toimisi vaan.
vai?
vai mitä varten se lämmitin siellä on sitten?

käytän nyt ekaa kertaa tota lämmitintä joten ei ole paljon kokemuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Nyt on niin kylmä, että joka tapauksessa kestää aika tovin, että moottori siitä lämpenee.
lämpenee se kai jos ajastimella laittaa et neljältä menee päälle yöllä ja kahdeksalta on moottori lämmennyt jo jos toimisi vaan.
vai?
vai mitä varten se lämmitin siellä on sitten?

käytän nyt ekaa kertaa tota lämmitintä joten ei ole paljon kokemuksia.
Niin, ei se pakkasilla siltikään lähde kuin palmun alta. Ymmärtäisin, että kyllä se toimii, eikö se sisätilanlämmitin ole siihen yhteydessä.
 
esim
Moottorinlämmitin on DEFA autonlämmitysjärjestelmän sydän. Käyttämällä moottorinlämmitintä moottori käynnistyy helpommin, kuluu vähemmän, polttoaineenkulutus ja päästöt vähenevät.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Nyt on niin kylmä, että joka tapauksessa kestää aika tovin, että moottori siitä lämpenee.
lämpenee se kai jos ajastimella laittaa et neljältä menee päälle yöllä ja kahdeksalta on moottori lämmennyt jo jos toimisi vaan.
vai?
vai mitä varten se lämmitin siellä on sitten?

käytän nyt ekaa kertaa tota lämmitintä joten ei ole paljon kokemuksia.
Niin, ei se pakkasilla siltikään lähde kuin palmun alta. Ymmärtäisin, että kyllä se toimii, eikö se sisätilanlämmitin ole siihen yhteydessä.
no ei varmasti lähde mutta kai se vähän helpottaa ja kun on tuo autopaikkakin nyt olemassa niin voisi hyödyntää sitä sähkötolppaa mutta moottori ei lämpene.

en tiedä onko ne yhteydessä toisiinsa,kai ne on.
luultavasti :D
ainakin sisälämppäri toimii mut kone on kylmä vaan..no jaa,täytyy kai ottaa yhteyttä johonkin huoltoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no ei varmasti lähde mutta kai se vähän helpottaa ja kun on tuo autopaikkakin nyt olemassa niin voisi hyödyntää sitä sähkötolppaa mutta moottori ei lämpene.

en tiedä onko ne yhteydessä toisiinsa,kai ne on.
luultavasti :D
ainakin sisälämppäri toimii mut kone on kylmä vaan..no jaa,täytyy kai ottaa yhteyttä johonkin huoltoon.
Minulla oli viime yönä auto kolme tuntia lämmityksessä ennen kuin lähdin ajamaan, sisätila oli suht ei jääkylmä, auto käynnistyi moitteetta, mutta 13 kilometrin matkalla auton moottori ei ehtinyt saavuttaa normaalia lämpötilaansa. Mutta esilämmitys auttoi käynnistyksessä.
 
vieras
Suositusaikaa pidemmällä lämmittämisellä ei enää saavuteta merkittäviä säästöjä polttoainetaloudessa taikka päästöjen laskua, vaan sillä tuhlataan helposti energiaa. Tästä syystä yli kahden tunnin esilämmitystä ei voi suositella kun tulipalopakkasilla.
 
äippäti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suositusaikaa pidemmällä lämmittämisellä ei enää saavuteta merkittäviä säästöjä polttoainetaloudessa taikka päästöjen laskua, vaan sillä tuhlataan helposti energiaa. Tästä syystä yli kahden tunnin esilämmitystä ei voi suositella kun tulipalopakkasilla.


just näin! turhaa sähkön menoa vaan ja ilmasto lämpenee tästä kerska kulutuksesta! yli 2 tuntia ei tarvii lämmittää milloinkaan!
 
Jepjep
Tarkoitatko Ap, että se moottorin lämpöjä osoittava mittari ei noussut lämmityksestä huolimatta? Ei sen ole tarkoituskaan. Tuo lämmitin lämmittää vain käynnistykselle välttämättömiä osia moottorista ja niitäkin vain siinä määrin että päästään nollan paremmalle puolelle. Sen mittarin lämmöt taas alkaakin vasta jostain 50 asteen tuntumasta. Jos autosi käynnistyi moitteettomasti näillä parinkympin pakkasilla, niin lämmittimesi toimii juuri niin kuin pitääkin. Vertailun vuoksi voit kokeilla aamukäynnistystä ilman lämmitystä. Sitten tiedät mitä tarkoittaa että lämppäri ei toimi.
 
Karuski
mulla oli kanssa tällä viikolla auto lämmityksessä muutaman tunnin ja aattelin,että lohko on varmaan rikki..Näin naisena mä olen aina vilassut sitä konepeltiä,kun tulen auton luokse..ja yleensä siinä on se sulanut lätäkkö päällä..nyt ei ollut..mutta kyllähän se moottori toki käynnistyi..Ehkä se toimiikin?
 
Tuittu
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no ei varmasti lähde mutta kai se vähän helpottaa ja kun on tuo autopaikkakin nyt olemassa niin voisi hyödyntää sitä sähkötolppaa mutta moottori ei lämpene.

en tiedä onko ne yhteydessä toisiinsa,kai ne on.
luultavasti :D
ainakin sisälämppäri toimii mut kone on kylmä vaan..no jaa,täytyy kai ottaa yhteyttä johonkin huoltoon.
Minulla oli viime yönä auto kolme tuntia lämmityksessä ennen kuin lähdin ajamaan, sisätila oli suht ei jääkylmä, auto käynnistyi moitteetta, mutta 13 kilometrin matkalla auton moottori ei ehtinyt saavuttaa normaalia lämpötilaansa. Mutta esilämmitys auttoi käynnistyksessä.
Joo, tuo Defahan ei varsinaisesti lämmitä sitä koko moottoria vaan nesteet, joka taas auttaa startissa ja saa auton sitten muutenkin lämpiämään nopeemmin. Webasto on sit taas ihan toinen juttu, se kun kierrättää ne nesteet siellä moottorissa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lämmittääkö joku laite kauemmin kuin 2h?
Ja lämmitintähän suositellaan käytettävän jo +5 lämpötilassa puoli tuntia.

No kyllä mun lämmitin lämmittää tasan niinkauan ku on johdon päässä.
Meillä lämmittää vain sen 2h kerrallaan.
 
blondi
Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lämmittääkö joku laite kauemmin kuin 2h?
Ja lämmitintähän suositellaan käytettävän jo +5 lämpötilassa puoli tuntia.

No kyllä mun lämmitin lämmittää tasan niinkauan ku on johdon päässä.
Siitä ei ole hyötyä. Kaksi tuntia riittää.
 
nonniin jos hiukka sitten lämmityskeskusteluun :D tuo kaksi tuntia on hatusta tempaistu ohjearvo,ei se kaikkiin koneisiin riitä,joihinkin taas vallan mainiosti. ja lohkolämmitinhän lämmittää moottorissa olevaa jäähdytysnestettä ja tämä lämmetessään lämmittää moottoria,paremman käynnistyvyyden ym.toivossa. webasto on taas suurempitehoinen lämmitin joka toimii polttoaineella,siinä oma nesteenkierrätyspumppu joka tehostaa moottorin lämpiämistä ja käyttää myös auton omaa lämmityslaitetta sisätilojen lämmitykseen :xmas: eli ei se lämpömittari nouse vaikka lohkolämmitin toimisikin ihan normaalisti...
 
blondi
Alkuperäinen kirjoittaja helmeilevä urpo:
nonniin jos hiukka sitten lämmityskeskusteluun :D tuo kaksi tuntia on hatusta tempaistu ohjearvo,ei se kaikkiin koneisiin riitä,joihinkin taas vallan mainiosti. ja lohkolämmitinhän lämmittää moottorissa olevaa jäähdytysnestettä ja tämä lämmetessään lämmittää moottoria,paremman käynnistyvyyden ym.toivossa. webasto on taas suurempitehoinen lämmitin joka toimii polttoaineella,siinä oma nesteenkierrätyspumppu joka tehostaa moottorin lämpiämistä ja käyttää myös auton omaa lämmityslaitetta sisätilojen lämmitykseen :xmas: eli ei se lämpömittari nouse vaikka lohkolämmitin toimisikin ihan normaalisti...
No ei ole hatusta vetäisty vaan ihan asiantuntijalausunto. Esim Aamulehdestä luin juuri lähipäivinä että yli kahden tunnin lämmityksestä ei ole hyötyä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suositusaikaa pidemmällä lämmittämisellä ei enää saavuteta merkittäviä säästöjä polttoainetaloudessa taikka päästöjen laskua, vaan sillä tuhlataan helposti energiaa. Tästä syystä yli kahden tunnin esilämmitystä ei voi suositella kun tulipalopakkasilla.
 
vieras
AUTON ESILÄMMITYS ON EKOTEKO

Suomen sääolosuhteissa auton tärkeimpiä ekovarusteita on moottorin esilämmitykseen käytettävä lohko- tai säteilylämmitin. Lämmitin kannattaa ottaa käyttöön jo silloin, kun ulkolämpötila laskee +5 °C:een. Ole tarkka ajastaessasi lämmitintä, sillä pitkitetty lämmitys ei vähennä polttoaineen kulutusta tai päästöjä vaan kuluttaa suotta sähköä.
 
at
arvon urpolle sen verran juu ettei se kaksi tuntinen ole ihan hatusta nykäisty.. Ainakin on Defan suositus (olenpa kerran jos toisenkin istunut kahan tilaisuuksissa kuuntelemassa.. :) )
Ja toisaalta lohkari ei aina lämmitä pelkkiä nesteitä vaan on malleja jotka lämmittää lohkoa ja sitä kautta myös muita nesteitä.. :xmas:
Mut joo, ei se silti lämpömittariin vaikuta, helpottaa siis käynnistymistä jne.. :)
 

Yhteistyössä