Auton käsijarru jäässä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _56847_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

_56847_

Vieras
Juu eli ajelinpa yövuorosta äsken kotiin, jonka jälkeen autosta ulos astuessa huomasin auton perästä tulevan vahvan palaneen kumin hajun. Hetken tutkailtuani huomasin käsijarrun jäätyneen jumiin.

Huomenna pitäisi lähteä 580km päähän reissuun, ja mahd. pian pitäisi saada käsijarru taas toimintaan. Mitä teen?? Sulaako esim. ajamalla auto hetkeksi kauppakeskuksen parkkihalliin?

Jos on peltivanteet voit hakata vaikka halolla sitä vannetta niin saattaa löysätä ja sitten peruuttaminen voi kans auttaa,
Ja sitten ku se löysää niin elä prkl koske siihe käsijarruun enää koko talvena =)

jos on vaijerit jäässä niinkun yleensä niin ihan turha pakitella tai hakata autoa. itse jarrun jumittumiseen auttaa pakittaminen joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;29186589:
:laugh:
Anteeksi =)
Niin mikä ongelma?

On mullakiin ollut joskus ranskiskammo ja hammasta purren ostin tuon kohta viisi vuotta sitten tilan takia.
Auto on ollut mulla pidempään kuin mikään muu auto koskaan ja on myös ollut kaikkein ongelmattomin. Ja joitain kymmeniä noita autoja on tuossa vuosien saatossa pyörinyt audeja, bemareita ja volvoja myöten. En sano että se on paras mitä mulla on ollut mutta kaikista ongelmattomin kylläkin.

Se oli testi =)
Ei oo omakohtaisia kokemuksia renaultista, pittää joskus testata.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29186631:
Niin mikä ongelma?

On mullakiin ollut joskus ranskiskammo ja hammasta purren ostin tuon kohta viisi vuotta sitten tilan takia.
Auto on ollut mulla pidempään kuin mikään muu auto koskaan ja on myös ollut kaikkein ongelmattomin. Ja joitain kymmeniä noita autoja on tuossa vuosien saatossa pyörinyt audeja, bemareita ja volvoja myöten. En sano että se on paras mitä mulla on ollut mutta kaikista ongelmattomin kylläkin.

Onko jossainpäin Suomea jo niin paljon pakkasta, että käsijarru voi jäätyä? :O Voihan se muutenkin jumittua. Mä jouduin yksi talvi opelista hakkaamalla irroittamaan jarrut :D Auto ei mikään uusi ollut vm-99, mutta kurja vaiva sinänsä muuten hyvässä autossa.

Yhteistyössä