Auton haltijuudesta ja oikeuksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
tietääkö kukaan minkälaiset juridiset oikeudet ovat auton 2.haltijalla?
meillä siis tilanne että exän kanssa ostettu auto,josta velkaa siis 12t on mun nimissä toistaiseksi kun saadaan nordeasta tietää voidaanko auto siirtää ex anopin nimiin.
autossa ei ole leimaa ja se k*kkelipää ajelee sillä autolla |O

jos se velallisen vaihto ei onnistu niin mitkä on exän eli 2.haltijan oikeudet?
muuten laittaisin sen auton hakuun mutta exän mielenkiinto autoa kohtaan loppuu siihen ja mä jään kuseen sen velan kanssa.

ja auto on siis rahoitusyhtiön omistama ja mä olen sitten siinä sen jälkeen.
ja virheestä viisastuneena,en laita edes paskapaperiin omaa nimeäni..en en en en ja en!

jos se auto jää mulle niin mähän voin pistää sen auton hakuun ja pyytää kaikki avaimet siihen autoon.

*exä otti sen toisen avaimen siihen autoon pojan hoitolaukusta ilman että edes kysyi tms*

ja sitten jos se jää maksamatta ja menee ulosottoon tms. ja exä on yhteisvastuullisena henkilönä.
minä en ole ulosottokelpoinen mutta exä on.otetaanko se suoraan vaan eksältä vai lähteekö multa luottotiedot siinä samalla :ashamed:

mä soitin nordeaan mutta ei se nainen osannu selittää sitä mulle..ainakaan mä en ymmärtäny.
auton kauppasopimuskessa lujkee meidän nimet samalla viivalla eli sen luulis tarkottavan että ollaan yhtä paljon vastuussa.
se olis sinänsä hyvä..

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
mä soitin nordeaan mutta ei se nainen osannu selittää sitä mulle..ainakaan mä en ymmärtäny.
auton kauppasopimuskessa lujkee meidän nimet samalla viivalla eli sen luulis tarkottavan että ollaan yhtä paljon vastuussa.
se olis sinänsä hyvä..

Joo kyllä se niin on, että kauppakirja ratkaisee, eikä rekisteriote!

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
se olis sinänsä hyvä..

joo hyvä juttu,oi hitis.mä oon pään puhki miettiny että miten siinä käy jos se auto ei siirry ex anopin nimiin..sit mun täytyy mennä nordeaan juttelemaan.en jotenkin luota siihen että exä maksais ajallaan ne lyhennykset kun ei ole nytkään maksanut ajoissa.

se olis sinänsä hyvä..

joo hyvä juttu,oi hitis.mä oon pään puhki miettiny että miten siinä käy jos se auto ei siirry ex anopin nimiin..sit mun täytyy mennä nordeaan juttelemaan.en jotenkin luota siihen että exä maksais ajallaan ne lyhennykset kun ei ole nytkään maksanut ajoissa.

Toi on kyl ihan syvältä! Toivottavasti saatte asiat kuitenkin fiksattua niin, ettei kellekään jää paskaa käteen!

se olis sinänsä hyvä..

Toi on kyl ihan syvältä! Toivottavasti saatte asiat kuitenkin fiksattua niin, ettei kellekään jää paskaa käteen!

toivotaan!
exä on vaan niin idiootti että ajaa katsastamattomalla autolla,sillä oli monta kuukautta aikaa kíristää käsijarru siitä autosa niin ei..viikoa sitten olis pitäny katsastaa |O
:headwall:

Sä et sais sitä autoa siltä kuin oikeusteitse, vaikka se olis kokonaan sun nimissä, jos se ei halua antaa.. näin täällä suomessa! ja sen rahoitusyhtiön velan voi siirtää sille anopille, siis että se tulee sun tilalle haltijaksi. ja jos se anoppi maksaa sen velan, niin tietysti sit se on omistaja..

Yhteistyössä