autokoulun 2-vaihe ja LAPSI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HUIHUI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HUIHUI

Vieras
Eli huomasin tuossa juuri että ajokorttini menee vanhaksi kesäkuun lopussa. Olin siis täysin jo unohtanut.
Ennen kakkos vaihetta pitää olla suoritettuna pimeä ajo, miten se tapahtuu näin valosaan aikaan? sillä jollain ns. simulaattorillako? Ja miten te muut kun ootte lapsen kanssa kotona ja se kakkos vaiheen rata osuus ja teoria on heti aamusta päivään asti. En tiedä yhtään miten tuon lapsen kanssa, kaikkihan on töissä! Voiko sinne ottaa jonkun kaverin mukaan joka jää odottamaan lapsen kanssa ajon ajaksi vai miten ootte tehnyt? En tiiä ollenkaa miten saan hoitajaa koko päiväksi keskellä viikkoa :O

Pitäs pian varata se kakkos vaihe että ehin päästä mukaan, kattelin netistä että noi radat on aika varattuja..

Vähän jännittää toi ajaminen kun sain kortin ihan viimisilläni ja sen jälkeen on tullu sillontällön- aika harvoin ajettua. Ja 1,5H kestää se arvioiva ajo, HUI :D

No lähinnä aattelin et jos se ajo ei kestä kauaa nii se vois jossain siin kahviossa tms kattoo tyttöö sen aikaa, mut en varmaan saa kyllä ketää koko päiväks tänne kotiin lasta kattomaan. ja ne kaverit jotka voisin saada ei oo muutenkaa paljoa ollut tekemisissä lapsien kanssa nii jotenki helpompi sitte jos se tulee sinne tyttöä siksiaikaa kattomaan tms.

Pimeän ajo suoritetaan I-vaiheessa, jos se on mahdollista, muutoin välivaiheen aikana ennen II-vaihetta.

Kurssi suoritetaan yhdessä illassa (n.2-3h).
Pimeän koulutusta voidaan antaa pimeän aikaan. (Eli käytännössä iltaisin lokakuun alusta maaliskuun loppuun saakka.)

Normaali pimeänajokurssi ei käy enää, liian valoista

http://www.cap.fi/autokoulu/ajokortit/pimean_ajon_kurssi/
Pimeän ajon kurssi on pakollinen osa B-opetusohjelmasta. Käytännön harjoituksina pimeän ajon kurssit järjestetään lokakuusta maaliskuuhun. Pimeäajo suoritetaan pääsääntöisesti I-vaiheessa, mutta mikäli I-vaihe suoritetaan kesäkuukausina, voit suorittaa pimeäajon seuraavana syksynä/talvena. Mikäli suoritat pimeänajon simulaattorilla, ei vuodenaika rajoita kurssin suorittamisajankohtaa. Pimeän ajon kurssi on suoritettava viimeistään ennen II-vaiheen kurssia.

Joo no mä nyt jokatapauksessa en ole suorittanut sitä pimeänajoa ja nyt ei oikee enää pimeetä ole. Olen ymmärtänyt et nykyää sen vois sil jollai simulaattorillakin suorittaa.?

Ja en usko et saan ketää kaverii koko päiväksi tänne lasta kattomaan (luin tuolt nettisivuilt et se päivä voi kestää jopa klo 7:30-17, et aattelin jos se rata osuus ei kestä kauaa et olisin jonku kaverin voinu ottaa mukaa ja ne olis voinu olla vaikka kahviossa sen ajan odottamassa ni olis ehkä helpointa.. ja sit jos voisin tehä sen lopun (teoria tunnit) toisena päivänä ja kattoo kenelle tuon tytön siks aikaa saan.. argh, en mä tiedä........

Soittele autokouluun ja varaa pimeänajo simulaattorilla.
Ennen kesää on aikaa järjestää lapsenvahti, mll, lapsen isä, äitisi, siskosi, kaverisi tms.
Soita jo nyt sinne autokouluun, koska kurssia ei järjestetä silloin kun sinulle sopii.

Minulla oli tyttö (silloin n.6kk vanha) mukana kakkosvaiheessa. Ajoin silloin liukkaan kelin harjoitukset, sen teoriaosion, näissä oli tyttö minun kanssa, ja sen ajo-osan, missä ajeltiin sen opettajan kanssa, tyttö oli jonkin toimistotätin hoivissa. Hyvin sujui, eikä kellään ollut mitään valittamista!

[QUOTE="Anne";23508211]Soittele autokouluun ja varaa pimeänajo simulaattorilla.
Ennen kesää on aikaa järjestää lapsenvahti, mll, lapsen isä, äitisi, siskosi, kaverisi tms.
Soita jo nyt sinne autokouluun, koska kurssia ei järjestetä silloin kun sinulle sopii.[/QUOTE]

Näin juuri.

Meillä oli niin että radalle ajettiin 100km ja siellä oltiin koko päivä, siellä ei ollut mitään kahviloita tai odotustiloja eikä siitä olis kyllä tullu mitää jos siellä olis muksuja ollu mukana jollakin.

Yhteistyössä