autokoulua varten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kai sen työterveyslääkäriltäkin saa. Minulta tarkastettiin näkö, kuulo (joka outoa, koska kuurokin saa ajaa autoa), verenpaine ja kyseltiin mahdolliset ajokykyyn vaikuttavat sairaudet/lääkkeet ja päihteiden käyttö.

en ole ap, mutta minua mietityttää tuo näkö asia.. kun mun näkö on huonontunut selvästi siitä kun viimeksi käynyt tarkistamassa.. niin pitäiskö mun ensin käydä erikseen optikolla, että saan oikean vahvuiset lasit/piilarit ja sitten vielä lääkräintarkistuksessa?

Alkuperäinen kirjoittaja tiedoton:
en ole ap, mutta minua mietityttää tuo näkö asia.. kun mun näkö on huonontunut selvästi siitä kun viimeksi käynyt tarkistamassa.. niin pitäiskö mun ensin käydä erikseen optikolla, että saan oikean vahvuiset lasit/piilarit ja sitten vielä lääkräintarkistuksessa?

No ei sitä sokeana kannata mennä lääkäriltä todistusta ajokyvystä hakemaan. Eikös se ole selvää. Joudut vai optikolla käynnin jälkeen maksamaan uudelleen siitä ajokykytarkastuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedoton:

No jos epäilet, että näkösi on niin paljon huonontunut, ettet saa ajolupaa, niin kannattaa varmasti hoitaa se asia kuntoon, ennen lääkärintarkastusta ja muutenkin. Olethan melkoinen riski liikenteessäkin, jos et näe kunnolla.

Yhteistyössä