Autokolarin kokeneet,neuvoja kaivataan!!

Alkuperäinen kirjoittaja samppa-74:
Meillä vakuutusyhtiö maksoi jopa vuokra-autonkin kun oli pitkä työmatka siinä oli pieni omavastuu

No tämähän meilläkin on ongelmana,että mies tarvitsis sijaisauton kun on raksalla töissä ja kuljettaa koneita/työkaluja omalla autolla.
Mutta prkl kun mikään ei etene..
Nyt on ens viikko aikaa selvitää asiaa,mies juuri ilmoitti että joutui sairaslomalle käden takia.

 
Vuokra-autosta joutui maksamaan muutaman euron päivältä perustuen siihen kun ei oma auto kulu.. meillä oli muistaakseni 14vuorokautta ja itse jouduttiin maksamaan siitä jotain 20-30? plus tietenkin polttoaineet...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
jep. aina poliisi paikalle! just tällasten tapausten varalle!
Aivan turhaa soittaa poliisia jos asiat saa sovittua paikan päällä keskenään. Mutta jos ei muu auta niin sitten poliisille. Muuten turhaa työllistää poliisia joutavilla. Nillää on muutakin tekemistä. Ainoastaan silloin on pakko soittaa poliisille jos on henkilövahinko kyseessä.
En lukenut koko ketjua mutta on ihan pakko kommentoida tätä.
Kaverini ajoi kolarin ja onneksi soitti paikalle poliisin, on kuulemma vakuutusyhtiöitä jotka vaativat poliisin paikalla olon että saa korvauksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Poliisit oli paikalla,mutta vakuutus yhtiöstä sanottiin etteivät tee mitään ennen vastapuolen tekemää vahinko ilmoitusta.
Vastapuoli tuntuu olevan "lipevä"kun mieheni soitti naiselle ja kysyi onko hoitanut asian niin vastaus oli,että en tiedä mieheni hoitaa nämä asiat.
Eihän se mies ollut koko tapahtuma paikalla niin mites se vois täyttää ton lapun.. :whistle:
Ja kaiken lisäks vastapuolen auto oli katsastamaton,mutta vakuutus siinä on voimassa otettiin selvää.
Mun perään ajettiin tammikuussa ja aika kauan jouduttiin mekin odottamaan vastapuolen vahinkoilmoitusta. Onneksi mun autolla pystyi ajamaan, joten pärjäsi.

Ja kyllähän ne laput voi täyttää kuka vaan, ei kai siihen paikallaoloa vaadita? Mun mies hoitaa työnsä puolesta noita, hän siis täyttää firman autojen vahinkoilmoitukset, ei siihen tarvita edes kuskien kuittauksia. Täytti siis munkin laput, mä laitoin vaan nimmarin... Vastapuolen ilmoituksen täytti myös työnantaja (oli tielaitoksen auto).

Mut tosiaan poliisien kauttahan se on lähettävä purkamaan, jos vastapuoli ei toimi muuten.

Vara auton sain minäkin korjauksen ajaksi, piti vaan työnantajan tiedot. Ja jotain kilometrirahaakin tulee...
 
tirsa
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
jep. aina poliisi paikalle! just tällasten tapausten varalle!
Aivan turhaa soittaa poliisia jos asiat saa sovittua paikan päällä keskenään. Mutta jos ei muu auta niin sitten poliisille. Muuten turhaa työllistää poliisia joutavilla. Nillää on muutakin tekemistä. Ainoastaan silloin on pakko soittaa poliisille jos on henkilövahinko kyseessä.
En lukenut koko ketjua mutta on ihan pakko kommentoida tätä.
Kaverini ajoi kolarin ja onneksi soitti paikalle poliisin, on kuulemma vakuutusyhtiöitä jotka vaativat poliisin paikalla olon että saa korvauksia.
Mulle taas tuli mopo kolmion takaa kylkeen, ja kun soitin poliisit, niin hetken päästä soittivat poliisilaitokselta takaisin ja sanoivat, että kun asia ihan selvä syyllisyyden osalta, ei kantsi ootella poliisia paikalle (ilmeisesti ruuhkaksi asti hommia), vaan kehottivat ottamaan vastapuolen tiedot ylös ja soitella vak.yhtiöön. Homma hoitui hienosti noinkin, ja vastapuoli säästyi sakoilta, oli poika jo muutenkin ihan itkun partaalla ja mopo solmussa.. Sitten kun jouduin odottelemaan seisontapäiväkorvauksia vakuutusyhtiöstä, niin soittamalla sinne, hoitivat rahat tilille jo ennen kuin korjaamosta oli edes tullut virallista ilmoitusta seisontapäivien määrästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Poliisit oli paikalla,mutta vakuutus yhtiöstä sanottiin etteivät tee mitään ennen vastapuolen tekemää vahinko ilmoitusta.
Vastapuoli tuntuu olevan "lipevä"kun mieheni soitti naiselle ja kysyi onko hoitanut asian niin vastaus oli,että en tiedä mieheni hoitaa nämä asiat.
Eihän se mies ollut koko tapahtuma paikalla niin mites se vois täyttää ton lapun.. :whistle:
Ja kaiken lisäks vastapuolen auto oli katsastamaton,mutta vakuutus siinä on voimassa otettiin selvää.
Mun perään ajettiin tammikuussa ja aika kauan jouduttiin mekin odottamaan vastapuolen vahinkoilmoitusta. Onneksi mun autolla pystyi ajamaan, joten pärjäsi.

Ja kyllähän ne laput voi täyttää kuka vaan, ei kai siihen paikallaoloa vaadita? Mun mies hoitaa työnsä puolesta noita, hän siis täyttää firman autojen vahinkoilmoitukset, ei siihen tarvita edes kuskien kuittauksia. Täytti siis munkin laput, mä laitoin vaan nimmarin... Vastapuolen ilmoituksen täytti myös työnantaja (oli tielaitoksen auto).

Mut tosiaan poliisien kauttahan se on lähettävä purkamaan, jos vastapuoli ei toimi muuten.

Vara auton sain minäkin korjauksen ajaksi, piti vaan työnantajan tiedot. Ja jotain kilometrirahaakin tulee...

Tarkoitin lapun täytöllä sitä,että miten se mies voi tietää mitä kolari paikalla tapahtui.
Kun itse kuski siis "pesi kätensä"vastuusta.


 
Meillä meni molemmat autot lunastukseen. ajettiin 40km/h kun kolmion takaa tuli auto eteen ja ajettiin jarruttamatta kylkeen... palokunta irroitti 80v naisen toisen auton etupenkiltä mut onneksi ei käynyt pahemmin, tosin itse ollut talven sairaslomalla eikä vakuutus yhtiö edes korvaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja samppa-74:
Meillä meni molemmat autot lunastukseen. ajettiin 40km/h kun kolmion takaa tuli auto eteen ja ajettiin jarruttamatta kylkeen... palokunta irroitti 80v naisen toisen auton etupenkiltä mut onneksi ei käynyt pahemmin, tosin itse ollut talven sairaslomalla eikä vakuutus yhtiö edes korvaa...


On se pelti vaan haurasta,kun ajattelee ettei nopeus lukemat mitkään korkeet ollut sinunkaan kolarissa.
Se mikä mua kans säikäytti niin kuskin airbag ei lauennut ollenkaan.
Pelkääjän puolen oven kylläkin.
Mutta sinnehän se osumakin tuli niin törmäys ei riittänyt avaamaan kuskin tyynyä.
Onneks ei pahemmin käynyt..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
En lukenut koko ketjua mutta on ihan pakko kommentoida tätä.
Kaverini ajoi kolarin ja onneksi soitti paikalle poliisin, on kuulemma vakuutusyhtiöitä jotka vaativat poliisin paikalla olon että saa korvauksia.
Ei muuten varmasti pidä paikkansa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja samppa-74:
Meillä meni molemmat autot lunastukseen. ajettiin 40km/h kun kolmion takaa tuli auto eteen ja ajettiin jarruttamatta kylkeen... palokunta irroitti 80v naisen toisen auton etupenkiltä mut onneksi ei käynyt pahemmin, tosin itse ollut talven sairaslomalla eikä vakuutus yhtiö edes korvaa...


On se pelti vaan haurasta,kun ajattelee ettei nopeus lukemat mitkään korkeet ollut sinunkaan kolarissa.
Se mikä mua kans säikäytti niin kuskin airbag ei lauennut ollenkaan.
Pelkääjän puolen oven kylläkin.
Mutta sinnehän se osumakin tuli niin törmäys ei riittänyt avaamaan kuskin tyynyä.
Onneks ei pahemmin käynyt..
Air bagit on rakennettu niin, että sivutörmäyksessä harvoin laukeaa etu air bagit kun ei tule sitä pysäyttävää liikettä.
Monesti olisi haittaa jos kaikki air bagit laukeaisi kun kylkeen osuu..

ei tossa meidänkään kolarissa kolmion takaa eteen tulleen air bag lauennut vaikka auto meni mutkalle ja kuskin penkki siirtyi 10-20cm keskemmälle.
 
tiittana
meilläkin tuli auto kolmion takaa kylkeen, just siihen missä puoli vuotias lapsi oli kaukalossa.. eikä vauhtia ollu ku 50 ja auto lunastukseen. onneksi poika selvisi säikähdyksellä, vaikka sairaalassa lääkäri kuittas pojan tutkimisen sanomalla et nuo nykyset kaukalot on turvallisia.. ei siis ollu aikomustakaan tutkia ennen ku mä vaadin!
Istuimesta saatiin korvaus vaikka ei näkyvää vikaa ollutkaan, mut kolarissa kuitenki ja niitähän ei saa sit käyttää. mut istuin piti luovuttaa vakuutusyhtiölle korvausta vastaan. varmaan siks ettei sitä sit varmasti käytetä.
 
Etsin vielä ketjun,kun halusin kiittää sua neuvosta samppa-74.
Vietiin tänään poliisin kolaripaikalla tehty alustava pöytäkirja vakuutusyhtiöön ja asiat lähti etenemään.
Vahinkotarkastajakin kävi jo katsomassa meidän auton ja lunastukseen menee olisi liian kallista korjata.

:flower:
 
Meille tapahtu viime syksynä niin, et miehen auton kylkeen ajo kuorma-auto, jossa kuski oli nukahtanu rattiin. Siihen paikalle soitettiin poliisit, ja mieheni otti kylkeenajajan tiedot ylös.

Mutta tosiaan, aina kannattaa soitta poliisit paikalle. En tiedä miten sit toimitaan, jos syyllinen ei otakaan itse yhteyttä vakuutusyhtiöön... :/

Meillä lähti silloin auto lunastukseen, ja tappiolle jäätiin aika pahastikin rahallisesti, onneksi kuitenkin saatiin sillä vakuutuksen maksamalla rahalla parempi auto tilalle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja lakana:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
jep. aina poliisi paikalle! just tällasten tapausten varalle!
Aivan turhaa soittaa poliisia jos asiat saa sovittua paikan päällä keskenään. Mutta jos ei muu auta niin sitten poliisille. Muuten turhaa työllistää poliisia joutavilla. Nillää on muutakin tekemistä. Ainoastaan silloin on pakko soittaa poliisille jos on henkilövahinko kyseessä.
AINA jos on peltivaurioita tullut poliisi,näin sanottiin mulle ihan laitoiksella.sanoivat että he pääsevät puolet helpommalla asian kanssa mistä ovat kuvat ottaneet KUIN asian kanssa missä kaksi ihmistä sanoo yhtä ja toinen toista ja syyllistä haetaan.

Mä olen ajanut kolarin jossa molemmat autot meni lunastukseen ja me hoidimme kaikki asiat ilman kyttiä.
Otimme kuvia autoista, siis vaurioista ja minä kirjoitin lappusen jossa myönsin syyllisyyteni.
Turha soittaa kyttiä paikalle ja ottaa sakot sen vitutuksen lisäksi :kieh: jos siis vaan molemmat osapuolet on samaa mieltä tapahtumien kulusta.

 
Vakuutusyhtiöistä saa sellaisia kaavakkeita joita kannattaa pitää autossa tälläisten tilanteiden varalle. Niihin tulee selostus tapahtumasta ja piirros ja lopuksi nimet alle. Asia on sillä selvä kun paperit vie vakuutusyhtiöön. Ei tarvitse poliisia sotkea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Mut siis mä en ymmärrä ihmisiä!!

Miks pitkittää asioiden hoitamista kun siitä vetkuttelusta kärsii joku ulkopuolinen??
Varmaan siksi että on vaan niin saamaton? Tai sittten sillä ei ollut kaikki vakuutukset kunnossa ja kuvittelee pääsevänsä livahtamaan maksuista jos ei ilmoittaudu vakuutusyhtiöön?

Jotkuthan laittavat laskunsakin kaapin perälle vaan ja uskoo ja toivoo sen häviävän jos ei sitä maksa eikä muistele :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Mut siis mä en ymmärrä ihmisiä!!

Miks pitkittää asioiden hoitamista kun siitä vetkuttelusta kärsii joku ulkopuolinen??
Varmaan siksi että on vaan niin saamaton? Tai sittten sillä ei ollut kaikki vakuutukset kunnossa ja kuvittelee pääsevänsä livahtamaan maksuista jos ei ilmoittaudu vakuutusyhtiöön?

Jotkuthan laittavat laskunsakin kaapin perälle vaan ja uskoo ja toivoo sen häviävän jos ei sitä maksa eikä muistele :headwall:
Juu mäkin olan tosi monissa asioissa tosi saamaton.
Mutta kun joskus täytyy ottaa huomioon muitakin niin ei hitto mä en edes pidä vaihtoehtoa että mä jättäsin asian hoidon huomiselle jos sen voin tänäänkin tehdä.

Luulen kans että vakuutukset ei ollu kunnossa.

 
näin meillä
Minä ilmoitin itse vastapuolen vakuutusyhtiöön ja sieltä katsoivat koneelta, että ei ole vielä tullut vastapuolen hakemusta, mutta otti minun tietoni ja kertomuksen saman tien ylös ja sen jälkeen soitti vastapuolelle joka vissiin puhelimessa sai sitten tehdä ilmoituksensa. Sen jälkeen vakuutustarkastaja soitti minulle ja myöntyi siihen että saatiin ostaa uudet vastaavat kamppeet tilalle. Sitten vaan faksasin kuitit vakuutukseen ja korvaus tuli jonkun viikon päästä tilille.
 
vieras
olkoon vaan vaikka kuinka paljon tärkeämpää työtä poliisilla. mun kaveri, joka on vakuutusyhtiön autovahinko-osaston vakuutuskäsittelijä, antoi ohjeen, että AINA poliisi paikalle.
 

Yhteistyössä