Autokolarin kokeneet,neuvoja kaivataan!!

Elikkäs tilanne lyhykäisyydessään:
Keskiviikkona mieheni auton kylkeen ajoi auto kolmion takaa.
Miten toimia jos toinen osapuoli ei toimita vahinko ilmoitusta?
Meidän autossa oli kiinnitettynä vauvan turvaistuimen jalusta,korvaako vakuutus sen jos on vaurioitunut kolarissa?
Siksi kyselen kokemuksia kun vakuutusyhtiöltä ei saanut mitään irti kun vastapuoli ei ole toimittanut ilmoitusta.
Ja hyvä olisi kuulla muidenkin kokemuksia tälläisestä tilanteesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
jep. aina poliisi paikalle! just tällasten tapausten varalle!
Aivan turhaa soittaa poliisia jos asiat saa sovittua paikan päällä keskenään. Mutta jos ei muu auta niin sitten poliisille. Muuten turhaa työllistää poliisia joutavilla. Nillää on muutakin tekemistä. Ainoastaan silloin on pakko soittaa poliisille jos on henkilövahinko kyseessä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
jep. aina poliisi paikalle! just tällasten tapausten varalle!
Aivan turhaa soittaa poliisia jos asiat saa sovittua paikan päällä keskenään. Mutta jos ei muu auta niin sitten poliisille. Muuten turhaa työllistää poliisia joutavilla. Nillää on muutakin tekemistä. Ainoastaan silloin on pakko soittaa poliisille jos on henkilövahinko kyseessä.
Ja jos epäilee, ettei syylllinen hoida velvollisuuttaan, ja näinhän tässä on käynyt.
 
Tämä nyt ei ap:ta auta mut tulipahan mieleen...
Mun mies ajoi autolla joka on minun nimissä.Risteyksessä hänen perään ajettiin ja poliisit soittaa mulle että saako sakottaa tätä perään ajajaa :eek:
Vähänkö ihmetytti moinen käytäntö :/
 
samaa kun edelliset, lisäten se et kolarin jälkeen kyseistä istuinta ei tulisi käyttää.
Ja vakuutusyhtiö korvaa uuden hinnan.
Mekin ajettiin viime kesänä kolari ja oli kaksi vanhaa turvaistuinta autossa, niin vakuutusyhtiö korvasi meille uudet kun pyydettiin.
Oliko minkälaisessa vauhdissa tapahtunut kolari?
 
Poliisit oli paikalla,mutta vakuutus yhtiöstä sanottiin etteivät tee mitään ennen vastapuolen tekemää vahinko ilmoitusta.
Vastapuoli tuntuu olevan "lipevä"kun mieheni soitti naiselle ja kysyi onko hoitanut asian niin vastaus oli,että en tiedä mieheni hoitaa nämä asiat.
Eihän se mies ollut koko tapahtuma paikalla niin mites se vois täyttää ton lapun.. :whistle:
Ja kaiken lisäks vastapuolen auto oli katsastamaton,mutta vakuutus siinä on voimassa otettiin selvää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeesh:
Tämä nyt ei ap:ta auta mut tulipahan mieleen...
Mun mies ajoi autolla joka on minun nimissä.Risteyksessä hänen perään ajettiin ja poliisit soittaa mulle että saako sakottaa tätä perään ajajaa :eek:
Vähänkö ihmetytti moinen käytäntö :/
no ohoh :eek:
miksikähä siihe lupa tarvittas,eikö se vika ole aina ensinnäkin perään ajajan :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
jep. aina poliisi paikalle! just tällasten tapausten varalle!
Aivan turhaa soittaa poliisia jos asiat saa sovittua paikan päällä keskenään. Mutta jos ei muu auta niin sitten poliisille. Muuten turhaa työllistää poliisia joutavilla. Nillää on muutakin tekemistä. Ainoastaan silloin on pakko soittaa poliisille jos on henkilövahinko kyseessä.
AINA jos on peltivaurioita tullut poliisi,näin sanottiin mulle ihan laitoiksella.sanoivat että he pääsevät puolet helpommalla asian kanssa mistä ovat kuvat ottaneet KUIN asian kanssa missä kaksi ihmistä sanoo yhtä ja toinen toista ja syyllistä haetaan.


 
Lisäten vielä, että välittömästi ensiapuun kolarin jälkeen jos vaikka jälkeenpäin tulee jotain niin vakuutus yhtiö ei korvaa kun ei ole heti kolarin jälkeen käynyt lääkärissä... ja ei meillä ollut lasten istuimet mitenkään vaurioituneet...
 
Lumivalkoinen
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
jep. aina poliisi paikalle! just tällasten tapausten varalle!
Aivan turhaa soittaa poliisia jos asiat saa sovittua paikan päällä keskenään. Mutta jos ei muu auta niin sitten poliisille. Muuten turhaa työllistää poliisia joutavilla. Nillää on muutakin tekemistä. Ainoastaan silloin on pakko soittaa poliisille jos on henkilövahinko kyseessä.
Saiko sun mielestä asiat sovittua paikan päällä? No ei saanut. Mä en luota kehekään ventovieraaseen ihmiseen joten olisin ilman muuta soittanut poliisit paikan päälle. Niiden työtä tuokin on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
Alkuperäinen kirjoittaja jeesh:
Tämä nyt ei ap:ta auta mut tulipahan mieleen...
Mun mies ajoi autolla joka on minun nimissä.Risteyksessä hänen perään ajettiin ja poliisit soittaa mulle että saako sakottaa tätä perään ajajaa :eek:
Vähänkö ihmetytti moinen käytäntö :/
no ohoh :eek:
miksikähä siihe lupa tarvittas,eikö se vika ole aina ensinnäkin perään ajajan :/
No älä muuta sano!!!!
Kysyin tätä pollareilta ni sanoivat että tämä on käytäntö tänä päivänä...
Nauroin het ja kunnolla ja niin nauratti poliisiaki :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja samppa-74:
samaa kun edelliset, lisäten se et kolarin jälkeen kyseistä istuinta ei tulisi käyttää.
Ja vakuutusyhtiö korvaa uuden hinnan.
Mekin ajettiin viime kesänä kolari ja oli kaksi vanhaa turvaistuinta autossa, niin vakuutusyhtiö korvasi meille uudet kun pyydettiin.
Oliko minkälaisessa vauhdissa tapahtunut kolari?
40 alue oli,mutta mieheni nopeus nousi n45-50 kun yritti vastaantulevan kaistalle väistää törmäystä.
Auto tuli silti kylkeen ja törmäyksen voimasta meidän auto lensi lumihangen ja aidan läpi.


 
Alkuperäinen kirjoittaja lakana:
Aivan turhaa soittaa poliisia jos asiat saa sovittua paikan päällä keskenään. Mutta jos ei muu auta niin sitten poliisille. Muuten turhaa työllistää poliisia joutavilla. Nillää on muutakin tekemistä. Ainoastaan silloin on pakko soittaa poliisille jos on henkilövahinko kyseessä.
AINA jos on peltivaurioita tullut poliisi,näin sanottiin mulle ihan laitoiksella.sanoivat että he pääsevät puolet helpommalla asian kanssa mistä ovat kuvat ottaneet KUIN asian kanssa missä kaksi ihmistä sanoo yhtä ja toinen toista ja syyllistä haetaan.


[/quote]

Mutta jos on selvä tilanne ja saa sovittua niin ihan turha sotkea poliisia asiaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja samppa-74:
Lisäten vielä, että välittömästi ensiapuun kolarin jälkeen jos vaikka jälkeenpäin tulee jotain niin vakuutus yhtiö ei korvaa kun ei ole heti kolarin jälkeen käynyt lääkärissä... ja ei meillä ollut lasten istuimet mitenkään vaurioituneet...


Mies menikin saiaalaan ja oli seurannassa 6 tuntia.
Oli vatsakipuja ja pää/niskasärkyä.
Kuvasivat ja ottivat labroja,aivotärähdys todettiin.
Nyt on taas lääkärissä kun käsi on puoliks verenpurkaumaa ja rasitus sattuu.
 
outoa
Aika outoa vakuutusyhtiöltä.
Meidän etukulmaan peruutettiin. Ei miään isoa vikaa, pieni naarmu. Oltaisi sovittu se siinä, ja ehkä se sen miehen kanssa olisikin onnistunu, mutta vaimo puuttui asiaan.. Olivat vanhempi pariskunta..
Mies halusi, että pariskunta täyttää vahinkoilmoituksen, mutta eivät suostuneet.
Alkoivat, että heillä on kiire, ei siinä mitään ollut.. he lähtee nyt... ja sitten alkoivat, että tämä on rasisimia, koska he ovat ulkomaalaistaustaisia, me emme suostu mihinkään vaan siksi ollaan hankalia - kun mies pyysi että täyttisi vahinkoilmoituksen. Yritettiinv ielä keskustella, mutta sitten he ilmoittivat, että oikeastaan ME ajoimme heihin..

Poliisit tuli paikalle, kirjasi tapahtuneen, puhallutti mun miehen - mutta ei tätä kolaroinutta kuskia!
No, poliisit pisti aisoihin tämän pariskunnan. Kertoivat miten homma etenee ja että tapaus on selvä, he ovat syyllisiä.

Me vietiin auto vahinkotarkastukseen missä katsottiin auton vahingot (puolueeton taho), saimme kaksi vaihtoehtoa: maksu rahana, korjautamme itse, tai merkkiliikkeeseen, maksu syyllisen vakuutusyhtiölle.

Otimme jälkimmäisen vaihtoehdon, vakuutusyhtiöt hoiti rahaliikenteen keskenään.
 

Yhteistyössä