Autoilevat ihmiset, kysymys teille

Mä!

Ensimmäisestä autostani, ensimmäisestä diesel-autostani ja nykyisestä koska mulla oli kerran tylsää ja piti odotella autossa. :D

Löytyi sieltä silloinkin nippelitieto jonka avulla sain miehen hämmästymään myöhemmin.

HippuTAR
Nykysestä en oo lukenu ku ei siinä semmosta oo. Tos on kyllä joku namiska jonka käyttötarkotusta en tajua, ei siitä tapahdu mitään :D. Mut en kai sitä sitten tarviikkaan. Edellisis autois oon pläränny läpi, jokku kohdat lukenutkin.

Jokasesta autosta oon lukenut jossain vaiheessa, yleensä tylsyyteen odotellessa jotain.

Voisi ehkä ahkerammin lukea niitä,
edellisestä autosta löytyi penkinlämmittimet ilosena yllätyksenä ja autolla oli keretty jo vuoden päivät ajella :D

Olen lukenut molempien viimeisten autojen ohjekirjan, siinä vaiheessa kun on tarvinnut vaihtaa lamppu tai selvittää joku vika/ ongelma.
Myönnän että tämän viimeisimmän ohjekirjaan tutustuin moottoritien varressa hartaasti kiroten, 200km päässä kotoa. Mutta ohjekirja + pikkuveljen neuvon avulla pääsin kotiin saakka! ja auto seuraavana päivänä jäähdyttimen vaihtoon.

"Anne"
Ei ole ollut tarvetta, eli en ole. Osaan käyttää kaikkia laitteita mitä tuosta karvalakkimallista löytyy ja mitä tulee sitten esim öljyjen lisäämiseen tms perussettiin, niin ne osaan ihan koulutuksenkin vuoksi ilman ohjekirjaa.

"hauska"
[QUOTE="Anne";30529112] mitä tulee sitten esim öljyjen lisäämiseen tms perussettiin, niin ne osaan ihan koulutuksenkin vuoksi ilman ohjekirjaa.[/QUOTE]

Niin, autokoulussahan ne opetetaan :D

"Anne"
[QUOTE="Anne";30529140]Öhh? Autokoulu ei ole mikään koulutus...[/QUOTE]

Tai no, onhan se tavallaan koulutus, mutta ei nyt sentään ihan sellainen, jota minä tarkoitin.
Meillä ei muuten autokoulussa harjoiteltu tankkaamista, öljyjen tarkistusta eikä pissapojan nesteen lisäämistä, olen kyllä kuullut, että joissain opetetaa.

Akka ratissa
Olen lukenut. En osaa tehdä autolleni juuri muuta kuin tankata ja lisätä tuulilasinpesunestettä, mutta luen ohjekirjan siksi, että tiedän millaisia "juttuja" autossani on. Tiedän mm. airbagien sijainnit, rengaspaineiden oikeat arvot, kojetaulun symbolien merkinnät, polttoainesäiliön tilavuuden jne. jne. Mies tai korjaamo hoitakoon ongelmat.

ghjk
Jotain olen lukenut. Auton ostaessa vilkaisin alun ja sitten myöhemmin sen mitä olen tarvinnut. Sen sijaan ajokortiton mieheni on lukenut paljon enemmän. Repsikan paikalla on ilmeisesti tylsää, joten paremman tekemisen puutteessa on välillä lukenut ohjekirjaa.

Yhteistyössä