auto valintaa

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24572872:
Ymmärrän sen, ettei kerralla ole monillakaan. Jos taasen on kyse siitä, ettei ole varaa edes osamaksulla sellaista ostaa, en ostaisi tonnin kiesiä kalliimpaa. Vituttaisi huomattavasti vähemmän mahdollinen koneen tai vaihdelaatikon kosahtaminen. Mutta tosiaan: kukin tyylillään.
Mihin perustuu olettama että moottorit ja vaihdelaatikot kosahtavat tuosta vaan? Minulla on ollut useita kymmeniä eri autoa ja olen kokenut vain yhden moottorin "kosahtamisen". Silloinkin paloi Mondeosta pelkkä kansipahvi.
Myös yhden kerran on loota "kosahtanut". Mulla oli aikoinaan -72 vuoden Toyota Carina ja siinä vaihdelaatikko alkoi pitämään pientä rahinaa.

Suosittelisin käyttämään auton huollossa tai ainakin kannattaa tarkistaa öljyt silloin tällöin niin ei koneet niin vaan kosahtele.

Kokemuksesta voin sanoa että älä osta tuon hintaluokan Ranskalaista...
Volkkaria en ostaisi, sillä tuon hintaluokan farmari volkkarit on niin hitosti ajettuja..
Mutta noita uskaltaisi ostaakkin. Toyota, Nissan, Volvo, Honda, Mazda..

meijän auto (-98 passat 390tkm) kävi talvella korjaamolla tekemässä 500€ laskun edellisen omistajan "korjausten" takia, naapurin uus pösö on käyny vuoden aikana 3 kertaa. öljyt ollaan vaihettu ite 10tonnin välein ja kone ei pidä mitään asiaan kuulumatonta ääntä. kuluvia osia joutuu jokaseen autoon joskus vaihtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24572946:
Mihin perustuu olettama että moottorit ja vaihdelaatikot kosahtavat tuosta vaan? Minulla on ollut useita kymmeniä eri autoa ja olen kokenut vain yhden moottorin "kosahtamisen". Silloinkin paloi Mondeosta pelkkä kansipahvi.
Myös yhden kerran on loota "kosahtanut". Mulla oli aikoinaan -72 vuoden Toyota Carina ja siinä vaihdelaatikko alkoi pitämään pientä rahinaa.

Suosittelisin käyttämään auton huollossa tai ainakin kannattaa tarkistaa öljyt silloin tällöin niin ei koneet niin vaan kosahtele.

Ihan omiin kokemuksiin aika monesta 'helmestä'. Sen kolmesataa tonnia ajettuja ei kyllä kovin syvällisissä huolloissa ole taloudellisesti järkevää käytellä.

Ja juu, on niitä mun helmiä huollettu, öljyt, tulpat ja suotimet vaihdettu ihan säntillisesti. Vanhalla pommilla vaan kaikesta huolimatta tulee loppu vastaan jossain kohtaa.

Sitä paitsi, mikään ei välttämättä kerro sitä, miten edellinen omistaja on huoltanut tai jättänyt huoltamatta vanhaa riiskua. Niissä kun tuskin huoltokirja yltää koko käyttöhistorialle.

Mutta edelleen: kukin tyylillään. Minä maksan mieluummin huolettomuudesta vähän ekstraa.

Meillä oli se peugeot 406 grand w 3 vuotta. siinä ajassa kerran vuodessa käytettiin huollossa. Öljyn vaihdot + suodattimet. Yhden kerran katsastuksesta ei mennyt läpi, tällöin oli jarrupalat ja takalaakerit huonot--> kulutusosia jotka kuluu autossa kuin autossa. Nyt vaihdossa saatiin siitä 4.5 tuhatta vaihtoautona. Vaihdettiin isompaan kun perhe laajenee, muuten olis pärjätty tolla kauan vielä. Mun mielipide pösöistä muuttui siihen hetkeen ku ostettiin pösö. Parempi ku mitä maine antaa ymmärtää. Ja eikä edes ruostu siinä missä ford, nissan honda yms...

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24573040:
Mutta edelleen: kukin tyylillään. Minä maksan mieluummin huolettomuudesta vähän ekstraa.
Mulla on ollut muutamia uusiakin autoja ja kyllä se uusi ja kiiltävä auto aiheuttaa enemmän huolta kun jokainen kiveniskemä ja parkkipaikalla oveen saatu lommo syö miestä ihan saatanasti.
Hieman käytettyyn autoon ne ikäänkuin sulautuvat sinne muiden joukkoon :D

muoks.
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24573040:
Ihan omiin kokemuksiin aika monesta 'helmestä'. Sen kolmesataa tonnia ajettuja ei kyllä kovin syvällisissä huolloissa ole taloudellisesti järkevää käytellä.
Juuri tämän ikäisen auto huolto on erityisen tärkeää mutta se tuntuu monilta unohtuvan.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24573129:
Mulla on ollut muutamia uusiakin autoja ja kyllä se uusi ja kiiltävä auto aiheuttaa enemmän huolta kun jokainen kiveniskemä ja parkkipaikalla oveen saatu lommo syö miestä ihan saatanasti.

Totta tuokin :D

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24573129:

muoks.

Juuri tämän ikäisen auto huolto on erityisen tärkeää mutta se tuntuu monilta unohtuvan.

Voin sanoa että vituttaa kun huomaa kaupan parkkipaikalla tuliterän autonkyljessä lommon. Oli vieressä olleen auton taka-ovi avattu hieman reilummalla nopeudella, oli jänyt toisen auton maaliakin omaan autoon :headwall:

ja mitä katellut niin kyllä tuohon hintaan saa kaaraa jotka ajettu alle 200tuhatta reippaasti :) ja kuka tekee autoon viidentonnin remppoja? ainakaan jos auton arvo on jo vähemmän ;) pitääpä katsella sitä pösöä jota joku mainosti, meinaa nimittäin itsellä olla taipumus pakata kampetta liiankanssa joten tila tulisi tarpeeseen.. :)

Yhteistyössä