Auto meni katsastuksesta läpi, mutta tuli joku korjauskehotus. Mitä käy jos sitä ei korjaa?

  • Viestiketjun aloittaja tietoa?
  • Ensimmäinen viesti
tietoa?
ja poliisit vaikka pysäyttävät ja näkevät rekkarista että sellainen on?

tuleeko se seuraavaan katsastukseen sitten uudestaan ja uudestaan ja tosiaan, mitä ne poliisit sanovat jos huomaavat? Määräpäivä oli merkitty, että koska pitää olla korjattuna.
 
täh
NO EI TIETENKÄÄN ITÄÄN TAPAHDU EIKÄ KUKAAN VÄLITÄ.

:LOL:

Luuletko että se vain unohtuu ja on pelkästään oman omatuntosi kysymys että korjaatko vai etkö?

Miten yksinkertainen voi ihminen olla?
 
hghg
ja poliisit vaikka pysäyttävät ja näkevät rekkarista että sellainen on?

tuleeko se seuraavaan katsastukseen sitten uudestaan ja uudestaan ja tosiaan, mitä ne poliisit sanovat jos huomaavat? Määräpäivä oli merkitty, että koska pitää olla korjattuna.
Eiköhän se kannata korjata oman ja sivullisten turvallisuuden vuoksi mitä pikimmiten.
Poliisit ehkä tarkistaa oletko korjanut jos pysäyttävät ja seuraavaan katsastukseen ei ole asiaa jos et ole korjanut. Joka tapauksessa se on oltava korjattuna kun menet seuraavaan katsastukseen.
 
"Jenni"
Voi pyhä jysäys! No korjausKEHOITUS on eri asia kuin korjausMÄÄRÄYS!
Kehoitukseen ei tule pvm määräykseen tulee ja jos sen pvm jälkeen jäät kiinni liikennevalvonnassa, niin ajo loppui siihen!
 
"Lillie"
[QUOTE="Jenni";29676153]Voi pyhä jysäys! No korjausKEHOITUS on eri asia kuin korjausMÄÄRÄYS!
Kehoitukseen ei tule pvm määräykseen tulee ja jos sen pvm jälkeen jäät kiinni liikennevalvonnassa, niin ajo loppui siihen![/QUOTE]

Mulle ainakin tuli viime katsastuksessa nimenomaan korjausKEHOTUS (lukee rekisteriotteessa ihan että Korjauskehotus:.. ) ja päivämäärä kahden viikon kuluttua katsastuksesta. Koska kyseessä oli vaan rekisterikilven valo, vaihdoin sen itse, mutta mietin minäkin, mitä olisi tapahtunut jos olisi kulunut yli kaksi viikkoa ja olisin joutunut ratsiaan.
 
"Lillie"
Vielä A-Katsatuksen sivuilta: (tosin tästäkään ei selviä, mitä seuraa jos kehotusta ei noudata):

Korjauskehotukset
Katsastuksessa annetaan korjauskehotus, kun vika tai puute on yksinkertaisesti korjattavissa, eikä siitä aiheudu kuin korkeintaan vähäistä haittaa tai vaaraa liikenteessä tai ympäristölle. Korjauskehotus merkitään rekisteröintitodistukseen ja kehotetut korjaukset on tehtävä määrätyn ajan kuluessa. Neljä korjauskehotusta tietää hylättyä katsastuspäätöstä.
 
"Jenni"
[QUOTE="Lillie";29676168]Mulle ainakin tuli viime katsastuksessa nimenomaan korjausKEHOTUS (lukee rekisteriotteessa ihan että Korjauskehotus:.. ) ja päivämäärä kahden viikon kuluttua katsastuksesta. Koska kyseessä oli vaan rekisterikilven valo, vaihdoin sen itse, mutta mietin minäkin, mitä olisi tapahtunut jos olisi kulunut yli kaksi viikkoa ja olisin joutunut ratsiaan.[/QUOTE]

Kehoituksen laiminlyönnistä ei seuraa rangaistusta, toki huomauttavat ratsiassa.
Määräyksen laiminlyönnistä seuraa sakot ja ajo jää siihen.
 
Liilie
Alkuperäinen kirjoittaja pöllöt;29676248:
Huoh, idiootit antaa niin fiksuja neuvoja. Kyse on edelleenkin korjausKEHOITUKSESTA, autoa ei tarvitse mennä uudelleen näyttämään mihinkään silloin.
No se on kai nyt tässä ketjussa jo ymmärretty, ainakaan kukaan ei ole muuta edes ehdottanut. Mutta sekä ap:tä että nyt itseänikin kiinnostaa että MITÄ seuraamuksia kehotuksen noudattamatta jättämisestä seuraa. Anyone?
 
"vieraana"
[QUOTE="Lillie";29676168]Mulle ainakin tuli viime katsastuksessa nimenomaan korjausKEHOTUS (lukee rekisteriotteessa ihan että Korjauskehotus:.. ) ja päivämäärä kahden viikon kuluttua katsastuksesta. Koska kyseessä oli vaan rekisterikilven valo, vaihdoin sen itse, mutta mietin minäkin, mitä olisi tapahtunut jos olisi kulunut yli kaksi viikkoa ja olisin joutunut ratsiaan.[/QUOTE]

Mulla ei tapahtunut samasta syystä mitään, kun sanoin poliisille että valo on jo vaihdettu, mutta paloi heti uudestaan, että johdoissa on jotain vikaa...
 
vierailija
Mulla meni auto katsatuksesta läpi ja tuli sitten rekisteriotteeseen 2kpl korjauskehotuksia. Toinen rekisterikilven valo pimee no se on jo laitettu mutta sitten toinne tuli siitä kun vasemaan rtusumuvalon lasiin on ilmeisesti kivi tullut joskus niin se pitäisi korjata eikä niitä laseja saa erikseen eli pitäisi koko sumuvalo ostaa uus ja laitatuttaa paikoilleen.

Mulla kun ei ole kauheaa hinkua korjata sitä koska mun ei ole koskaan tarvinnut käyttää sumuvaloja. Pitäisikö sitä vetää piuuhat irti sumuvaloista tms. ettei tule mutinoita. Voi sanoa että en käytä niitä niin miksi korjaisin.
 
Mulla meni auto katsatuksesta läpi ja tuli sitten rekisteriotteeseen 2kpl korjauskehotuksia. Toinen rekisterikilven valo pimee no se on jo laitettu mutta sitten toinne tuli siitä kun vasemaan rtusumuvalon lasiin on ilmeisesti kivi tullut joskus niin se pitäisi korjata eikä niitä laseja saa erikseen eli pitäisi koko sumuvalo ostaa uus ja laitatuttaa paikoilleen.

Mulla kun ei ole kauheaa hinkua korjata sitä koska mun ei ole koskaan tarvinnut käyttää sumuvaloja. Pitäisikö sitä vetää piuuhat irti sumuvaloista tms. ettei tule mutinoita. Voi sanoa että en käytä niitä niin miksi korjaisin.
Tuo ei muuten riitä. Ne pitäisi poistaa ihan kokonaan. Näin oli sanottu ainakin lisävaloista, jotka olivat karjapuskurissa kiinni. Joko korjataan kuntoon, tai sit revitään irti. En tiiä sitten, miten kun ne on kiinteet, kai ne pitäis kunnossa olla.
 

Yhteistyössä