autistin raivarien rauhoittaminen?

elämä kantaa

Aktiivinen jäsen
13.01.2006
4 607
1
36
oon miettinyt onko tytöllä autismi vai ei, mut aivan käsittämättömiä raivareita saa 1v8kk. voi olla uhmaakin mut raivarit menee ihan yli. onko parempi pitää sylissä potkivaa ja kiljuvaa lasta vai laittaa lattialle raivoamaan. vaatii syliin mut sylissä vaan raivo yltyy. kantoliinassa rauhoittuu mut silloin pitää kävellä. pitää maanantaina soittaa neuvolaan. kuvattiin digikameralla videota raivarista (mies kuvas ja mä yritin rauhoittaa lasta). ja mikä erottaa uhman ja autistisen kohtauksen?

Meillä ei tytöllä ole autismia mutta raivareita sai helposti tuossa iässä, kova päinen. Pidin väkisin sylissä ja siihen rauhoittui taisteltuaan tarpeeksi. Vähän sama kuin kapalo vauvalla. Toivottavasti asia selviää teillä johonkin suuntaan. :hug:

Meilläkin saa kyllä ihan järkkyjä raivareita tuo 1,5 v mutta oon ajatellu niiden olevan ikään kuuluvia. Heittelee tavaroita, hakkaa päätään lattiaan, saattaa lyödä yms. mutta aikansa raivottuaan rauhoittuu nyyhkyttämään syliin. Oon tulkinnut olevan turhautumista, kun ei osaa puhua ja ilmaista, mitä haluaa...

Yhteistyössä