Autismiako?

Meidän tyttö täyttää kohta vuoden ja olen jo pitkään ollut huolissani hänestä. Tyttö ei oikein meinaa vastata hymyyn eikä tunnu viihtyvän sylissä. Tyttö on todella totinen lapsi. Välillä kyllä jos sille päälle sattuu niin hymyilee ja jopa nauraa mutta aika harvoin. Kun näkee toisia lapsia (isompia) niin sitten on nauru herkässä. Katsekontakti kyllä toimii ja aina tarkistelee että onhan äiti ja isä paikalla ja hakee katsekontaktia ihan itsekin. Ja tulee kyllä heti keittiöön jos huomaa että ollaan siellä eli siis ei viihdy yksikseen mitenkään pitkiä aikoja.

Eniten on huolettanut tuo hymyttömyys. Motorisesti tyttö on kyllä kehittynyt hyvin. Kävelee jo pieniä matkoja ja tasapaino on todella hyvä. Osaa myös käännellä kirjan sivuja ja juoda itse nokkamukista. Yöt nukkuu hyvin ja syö hyvin. Jokeltelee mutta sanoja ei sano. Ei osaa taputtaa, vilkuttaa, osoittaa sormella. Lampun kyllä tunnistaa ja katsoo sinne päin kun kysyn missä lamppu. Ja mielestäni tunnistaa kyllä oman nimensä.

Olen googletellut tuota hymyttömyyttä ja aina vaan vastaan tulee autismilinkit. Niin juu ja tyttö on aina ollut kovin itkuinen ja herkästi kitisevä.

Kyllä tässä on äiti huolissaan että missä on vika :/
 

Yhteistyössä