Aurinkovauvat *53*

  • Viestiketjun aloittaja Kiiruska*
  • Ensimmäinen viesti
mama*
Iltaa!
Mulla on ollut ihan kamala päivä:) En tiedä itkeäkö vai nauraa. Mut siitä sitten kohta. Iltaruskolle senverran että sama se taitaa synnäri olla mulla kuin sullakin et jos sinne asti päästään niin voidaan keinutuolissa sitten käsi kädessä pinnistellä:)
MM-kisoja olen jännitellyt tänään mitä ihmeellisimmissä paikoissa, ja on ollu niin hienoo olla Suomalainen! Hyvä et inkku on saanut puhtaat paperit, jotenkin se aina huojentaa.
Mutta, tämä päivä alkoi *hienosti*, aamulla tulin yläkerrasta alakertaan ja haistoin jotain mielettömän pahaa..oksu oli kurkussa mut pakko oli kurkistaa eteiseen missä koira nukkui yönsä, ja voi herranen aika, siellä oli kaikkea mahdollista, verta, oksennusta, ulostetta ja virtsaa ja koira joka katsoa taapitti minua silmiin. No minä oksennus kurkussa laskin koiran pihalle ja huutelin miehen siivoomaan ja yritin miettiä että mikä koiralla voi olla!! Seurasin koiraa ikkunasta ja sitä sotkua tuli niin suusta kuin perästäkin!! Soitin päivystävälle eläinlääkärille ja olikin meidän paikallinen onneksi. Päästiin heti aamupäivällä sinne ja diaknoosi *märkäkohtu*. SE haju oli sanoinkuvaamaton ja sitä tavaraa tuli ihan tajuttomasti ja minä oksensin vieressä. Pelkkä ajatuskin ja taas minä olin tyhjennyksellä. Nyt ollaan jo kotona ja koiruus nukutuksesta tokkuraisena tuolla eteisessä. Oli kuulemma koiran henki tunneista kiinni. Nyt on kohtu poistettu ja koira saa viettää huolettomat loppuvuodet.
Ja minä olen niin uupunut ja huonovointinen että painun tuonne pitämään sohvaa selässäni:))
 
iltarusko67
Aurinkoista huomenta teille kaikille!!!!
Onnea Inkku terveen papereista!!!!! Kyllä Äippä on mukava tosiaan, ko kultaa tuli "omalle tytölle". Haidi on kans ollu reipas!!!! Onnea!!!Voi mama!!!!Onneksi koira on nyt toipumassa!!! Ne reppanat on niin avuttomia ko ne tosiaan sairastuu. Silmät suurina pyytää apua. Lepäähän sie. Onko sulla muuten pahoinvointia???? Mulla on alkanu ilmetä semmosta kuvotusta ja vellontaa.... Yäk! Oksalla ei vielä olla käyty mutta ei se kaukana ole ollu.
Eilen niin tomerana ajelin hippokselle ja totesin että ei se toimisto ole perjantaisin auki!!! Just tyypillistä minua! Ois tietenki joku fiksumpi ottanu ensin selvää että onko paikka yleensäkään auki ennen ko ajaa 70 km. No oli mulla muitaki asioita kaupungissa, mutta kiirettä oli.

Reilu viikko sitten heräsin, enkä päässy tolpilleni sängystä. Lopulta nousin mutta vasen puoli oli puutunu. Siitä sitten päivystykseen josta passitetiin ambulanssilla keskussairaalaan. Mitään ei löytyny mutta eilen soittivat, että pitää tulla lisätutkimuksiin. Vähän hölmöstyny olo. Joka tapauksessa käyn pohjosessa niin ko oon suunnitellu ja sitten tutkimuksiin. Olo on hyvä enkä halua murehtia liikaa nyt. Tuskin tämä mitään vakavaa on mutta haluavat tarkistaa että kaikki on ok ja hyvä niin!
Alkaa kai tuo ikäki painamaan.; )))
Tänään ja huomenna on tiffanylasi kurssi. Kohta kaikki tutut ja sukulaiset saa mun tekemiä hökötyksiä lahjaksi... Semmosia kivoja, joille kukaan ei löyä paikkaa.; ))
No ei vaiskaan . Suunnittelin tekeväni yhteen ikkunaan jotaki mutta en oo varma mitä.

Nyt täytyy mennä kattoon että lapset saa syötävää. Kumma homma ko kouluaamuna niitä niin nukuttaa ja saa repiä ylös vaikka kuinka, ja ko sais nukkua niin ylhäällä ollaan aikasemmin ko kouluaamuna!!
Ihanaa lauantaita teille kaikille!!!! Nautitaan tästä päivästä!!
 
mama*
Huomenta! Aikainen lintu madon nappaa, mut toinen hiiri juuston! Iltarusko on vienyt mun paikan aamun avaajana:))
Mulla on lievää pahoinvointia, eilen koiran kanssa oksentelin kyllä mut haju olikin ihan järkky. Mutta muuten mulla on ikävä kyllä pelottavan vähän pahoinvointia. Senverran että tietää olevansa raskaana mut kokoajan pelkää että oireet häviää ja pikkuisen sydän sammuu, kesken matkan. No en ajattele asiaa nyt tämän enemmän.
Vai on sullakin puutumisoireita, niin on ollut mullakin! Mulla vaan koko alakroppa, persauksista alaspäin on ollut monena yönä ihan puutunut ja herään siihen että pistelee kamalast! Minä veikkaan omalla kohdalla että kyse on selän ongelmista, sieltä kun on ikä vienyt yhden välilevyn ja toinen hyvää vauhtia häviämässä:)) Toivottavasti Sulla ei ole mitään kuitenkaan, hyvähän se on kun tutkiivat.
Tänään on talo täynnä väkeä ja minä saan toimia kakaemona, tosi kivaa! Mulla odottaa kaksi kiloa hirvenjauhelihaa tuolla jääkaapissa:) Taidan vääntää mureketta ja perunamuussia, helpoin olisi ollut kermaperunat uuniin murekkeen kanssa mut olin unohtanut kerman:)) Vanhuus ei tule yhsin. Eilen tein viisilitraa kiisseliä täksi päiväksi jälkiruuaksi ja aamulla kun katsoin jääkaappiin niin kulho oli yönaikana tyhjentynyt:)))
Ihanaa, kun ruoka maistuu!
Jokohan Kiiruska on saanut silmänsä auki? Mitähän Äippä, Inkku ja Haidi puuhailevat tänään? Tuli vielä mieleen onkohan Äitykästä kuulunut mitään???? Mihinhän se nainen on kadonnut???
Maailma kuljettaa meitä milloin mihinkin ja nyt se kuljettaa maman siivoamaan tiskipöytää. Mukavaa lauantaipäivää kuka sitten missäkin päin sitä viettää!
 
mama*
Safiiri: Oli tosi iso säikähdys joo, ei sitä tuon koiravanhuksenkaan arvoa ymmärtänyt ennenkuin sen oli menettää. tuolla se nyt makaa yhä ihan *reporankana* mutta jo valppaasti seuraa ympäristöään.
Ensimmäinen kattaus on selvitetty ja nyt jo kaalilaatikot uunissa seuraavaa kattausta varten, on tää vaan hullun mukavaa, tämä passaaminen. Olenkohan minä vika alalla???
 
Kiiruska*
Päivää, ei mitään uutta auringon alla... tuolla etuovi.com:ssa surffailin, jaa onhan se hienoja asuntoja myynnissä, mutta ei ne ole meitä varten, veljeni on asuntoa etsimässä, niin myötätunnosta katsastelin niitä, tuota ukkoa kun ei kiinnosta yhtään mikään tuollainen ajatuskaan, että jos vaikka joskus vaihtaisi hieman erilaiseen auntoon, kun tuota tilaakaan me ei enempää tarvita, nyyh, minä olen jo niin monessa liemessä keitelty, ja tämäkin on jo viides omistusasunto jossa nyt asumme, miehelle eka "pankin" rahoittama asumus, no mikäs siitä, kukin elää tyylillään ja omalla tavallaan, minä en ole kyllä koskaan vuokralla asunutkaan, joten siitä en osaa mitään sanakaan... Mama on taas ollut niin ahkera touhuilessaan, kyllä nyt on pakko kysäistä kymysys, jota olen monesti miettinyt, kun kerrot että alanvaihto kiinnostaisi, että oletko koskaan miettinyt esim. kokin tai työtä, niistä siis hyvistä sellaisista alkaa olla jo kova pula näinä aikoina, tosin huonosti palkattua työtähän se on, mutta on siinä hyvätki puolensa, esim. näkee heti työnsä jäljen, aikuiskoulutukseena opiskelu kestää vain puolitoistavuotta, ja töiden saanti alata on sitten melkolailla varmaa näinä epävarmoina aikoina, no se siitä mainospuheesta. Toivottavasti "vanharouva"-koiruli siellä toipuu, ja onnea myös toiselle vanhukselle ;-)
 
äippä*
SIIS HETKINEN....MAMA HEI HALOO, TÄNÄÄNKÖ SINÄ VANHENET??? Jos niin, niin kauhean kamalasti paljon Onnea ihan älysti!
Meilläkin tänään juhlapäivä---9kk Onneli täyttää, pojalla nimpparit ja miniällä synttärit, että eikös siinä ole ihan kylliksi yhdelle päivälle.
No meillä ei juhlita, pidetään ihan tavallista lauantaita ja mahdollisimman rennosti. No jaa, miehellä kyllä tietysti monta rautaa tulessa, mutta siitä ei pidetä....

Menen jatkamaan sitä rentoa oloa...
 
mama*
Kiitos Kiiruska onnentoivotuksista:) Olen kyllä monestikkin ajatellut tuota alanvaihtoa ja ei todellakaan kokin hommat yms ole poissuljettuja;olenhan joskus pitojakin laitellut:)
Ainut ongelma noin pidemmänpäälle on tuo minun jauhonpölyallergia, mut eihän ne kokit taida niin kamalasti noita jauhoja pööllyytellä. Yks mikä kiehtois olis oma kahvila, mut meidän kylä on kuppiloita pullollaan. Ei maar taas mentävä: Kummitytön yksvuotissynnttäreitä vietetään tänään joten pyörähdetään siellä tässä ruuanlaiton lomassa......
 
mama*
Kappas äipän kanssa samaan aikaan linjoilla: Juu tänään on taas vuosipäivä,Kiitos,kiitos! Ei meilläkään sitä sen kummemmin juhlita, Vävykokelas kävi kyllä halaamassa ja veti täydet kymmenen pistettä:))))
 
Inkku64
Halauksia mamalle ja maman koiralle, äipälle ja Onnelille sekä tietysti muille ketjulaisille.

Täällä jännätään, että iskeekö miehen vatsatauti Toivoon. Yli kaiken tietysti toivon, ettei iske, sillä sitten olisi tn. sairaalareissu edessä.
 
mama*
HIH. Meidän koti muistuttaa irkkububia! Mahtavaa irkkumusiikkia ja irkkuviskiä:))
Tyttären bändi lämmittelee ennen keikkaa ja mies siemailee viskiään ja minä kateellisena tässä *vaan* koneella.... Mut turvapeittoo vaan kaikille, tänään huijataan kavereita alkoholittomalla oluella yms muilla konsteilla. me mennään bubiin:)))
Oikeesti mulla on kyllä niin väsy ja oksu olo et vois jäädä kuopuksen viereen nukkumaan.
Kiitoksia Inkku halauksista tulee tarpeeseen......
 
Kiiruska*
Aurinkoissta sunnuntaita taas toivottelen, Toivolle ei tauteja toivota, joten toivotaan että ohittaisi, tulipas toiveikas lause...
Täällä sitä taas kotosalla ollaan pakastinta sulattelen ja siivoilen , ettei mitään ihmeitä täällä tänään, että sellaista tänne tänään...
 
äippä*
Olipas mukavasti riimitelty tuo Kiiruskan juttu. Aurinkoa täältäkin kolkasta! Hyytävää on kovasti tuo ilma, juuri tulin sisälle.
Nyt onkin hyvä keli sulattaa pakastin, itse tein sen äskettäin kanssa. Meillä on taas petivaatteet pellolla ja ensi yöksi menee matot. Siitä voikin päätellä, että siivoan alkuviikkoa aika tomerasti.

Voi voi pientä Toivoa, toivottavasti ei tauti isukista iske. Hei eihän se välttämättä sairaalaan vie, tai siis miksi veisi??? Sorry, mutta nyt en tainnut ihan älytä. Tietysti sitten kyllä, jos alkaa kuivumaan, mutta--no joo.

Nyt pitää mennä tekemään ruokaa, sillä mies ilmoitti että voidaan syödä klo. 13.45 , heh se onkin kohta---no on ruoka jo aikas hyvällä mallilla, että enköhän pysy aikataulussa.
Iloista iltapäivää!
 
Kiiruska*
Missäs mama, kun ei ole kokopäivänä mitään ilmoitellut itsestään?? Taisi olla voimatvievät ja rankat bileet siellä? Ja mitenkäs sen Toivon vointi, minäkin mietin, että "iso" poikahan hän jo on, ettei kai ihan hevin kuivu, ja sairaalaan joudu, jos mahatauti isekee, kun ei kuitenkaan ihan pikku-vauva ole enää, tai en minä kyllä vauvoista paljoa mitään tiedä... Täälläkin ruokavieraita tänään pari, mutta meitä kun on niin vähän, ettei tämä vielä vedä vertoja teidän "suurperheillenne", mutta nyt taidan lähteä letunpaistoon, kun löytyi vielä noita marjoja pakkasen kätköistä. Illanjatkoja taas jokakaiselle ja iloa maanantaihin, minäpäs olen huomenna tasoitusvapaalla, taas vaihteeksi, sellaista tämä joustava työnteko on nykyaikana, joskus on paljonkin töitä, ja hiljaiseen aikaan sitten pidetään kertyneitä tunteja pois...
 
Haidi75
Maanantaihuomenet
Minä täällä saikulainen, parantelen tulehtunutta koipea ja viimenen harjoitteluviikko olis ollu edessä...ehkä loppuviikosta vielä pääsen sinne lapsukaiset hyvästelemään. Ei ole ennen vaskuliittini (se oli se verisuonitulehdus) näin kipakkaa tulehdusta järkänny, mutta nyt sitten on sekin nähty...ilmeisesti siis astetta pahempaan suuntaan on tuo tauti mennyt:(
Taas alkaa kortisonin syönti ja sehän tietää että hiukset meinaa tippua päästä ja paino nousee herkästi...voi hitto ja sitä kun on ihan tarpeeks jo entistä:(((
No huonossa aina jotain hyvääkin...lasten ei tarvitse olla koko viikkoa keskenään kun olen saikulla...meillä kun alkoi hiihtoloma.
Tulin tässä eilen taas miettineeksi vauva asiaa, että tuleeko siitä enää koskaan mitään kun tää tauti jyllää kropassa...krooninen tulehdustila...aina ei oo oireita,mut ei se tauti kait mihinkään häviä ja varmaan se vaikuttaa????
Raskaushan on voinut joskus aikanaan koko systeemin laukaista...siitä kun ei oo varmuutta. Edellisen km aikaanhan nää oireet taas pukkasi päälle, oliko sillä vaikutusta, sitä tuskin kukaan tietää. Arvailemaan on turha lähteä.

Pirteää viikon aloitusta kaikille...palataan juttuun tänään myöhemmin:)
 
Inkku64
Maanantaihuomenia kaikille! Kivasti on viikko alkanut, eikä Toivokaan toivotuksista johtuen sairastunut vatsaflunssaan. Mä kun olen tällainen "kirjanoppinut" äiti, niin luin neuvolasta saadusta Ruokaa lapselle -vihkosesta, että alle puolen vuoden ikäinen vauva pitää viedä terveyskeskukseen, jos on 6-10 tuntia kestävä ripuli tai oksentelu tai tietysti jos lapsi väsähtää. Jos se tauti olisi iskenyt, niin olisin varmasti ollut ihan hermona, enkä olisi uskaltanut pitää vauvaa kotona montaakaan tuntia. Tää on tämmöstä ekan lapsen kanssa...

Haidille jaksamista vaskuliitin kanssa. Pääsetkö yhtään liikkeelle? Kiva, että voit olla kuitenkin lasten kanssa kotona. Ja Kiiruskakin tasoittelee. Kannattaa ottaa ylimääräiset tunnit pois, sillä kyllä sitä saa töitä tarpeekseen painaa taas myöhemmin.

Hiuksien putomamisesta puheenollen, se on alkanut nyt sitten minulla. Raskausaikanahan ei yleensä hiukset lähde ja sitten jossain vaiheessa imetysaikaa lähtee monen kuukauden satsi. Toivottavasti jää edes vähän jäljelle, sillä ei toi tukka nyt niin tuuhea ole tavallisestikaan.

Sanokaapas miten saamme muurahaiset häädetyksi kämpästä? En tiedä onko talon alla pesä vai missä, mutta jaksavat peuhata talvipakkasillakin. Ei oo löytynyt mitään selkeää reittiä, mistä tulevat eikä sitä nyt sisätiloja voi myrkyttääkään. Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä, sillä inhoan yli kaiken kaikenlaisia ökkimönkiäisiä sisätiloissa.
 
mama*
Ilmottaudun, olen hengissä mut kiireinen:))
Oli se vauva eka tai mikä tahansa niin hyvä se on olla huolellinen lapsen voinnin suhteen.
Kuopus on meillä se jonka vointia seurataan suurennuslasilla; eloon jääminen oli kuitenkin hiuskarvan varassa ja halutaan *aarretta* suojella kai ihan liikaakin:))
Haidille tsemppiä taudin selätyksen!
Murkkujen metsästykseen ei multa keinoja löydy, jos niitä haulikolla rupeis roiskimaan niin olis ikäviä reikiä seinissä:))
Olen kuullut että niitä myrkytetään jollakin niin että talon kivijalan juureen laitetaan koko matkalle jotain.....ja tää on ihan kuulopuhetta:)
Mut nyt mää taas meen.....
 
äippä*
Pikaisesti, Inkku tohon muurahais kysymykseen. Niinkun Mama totesi, haulikolla tulee ikäviä reikiä, tietty voi kokeilla metristä halkoa ja armotonta kiroilua, mutta hm...niissäkin on omat ongelmansa!!
Ootko kokeillu ihan tavallista ruokasoodaa?? Minä uskon soodaan tosi monessa asiassa ja on myrkytön luonnontuote. kannattaa kokeilla. En tiedä tehooko mihinkään muurahaispesään, tai jos viisikiloo laittaa, ehkä. Mutta jos kulkevat selkeästi reittiä pitkin niin pese lattia ja ripottele soodaa muurahaisten käyttämälle kulkureitille, jalkalistojen viereen, mahdollisimman lähelle seinää. Pitäisi tehota! Jos murkut tulee ihan ovesta, niin eiku kynnykselle kanssa.
Ei ehdi enempää, matot pihalla, pölyjen pyyhintä pahasti vaiheessa, imurointi ja lattioiden pesu vielä edessäpäin. Onneli juuri nukahti joten nyt on 4 tuntia aikaa toimia tehokkaasti----mennään....
 
Haidi75
Inkulle murkkujen karkotukseen...jos ei toivo vielä konttaa, eikä sun silmää murut haittaa lattialla niin laitappa karkeeta suolaa sinne lattialistojen viereen kiertämään seiniä missä murkkuja liikkuu...pitäs hävitä! Siis merisuolaa!!!
 
Inkku64
Kiitos vinkeistä. Mä oon niin huono tossa ampumahommassa, että pitänee jättää paremmin osaaville tai ainakin kevväämmälle, jolloin reistä seinissä ei vedä niin paljon. :) Ongelma tosiaan on se, että murkkuja näkyy siellä täällä eikä mitään selkeää kulkureittiä ole. Pesän paikasta ei myöskään ole tietoa. Pitänee ripotella joko ruokasoodaa tai merisuolaa.

Mun pitäisi tehdä toi sama juttu kuin äippä, mutta siivous on vasta harkinnan asteella. Taitaa siirtyä iltaan, kun mies on kotona hauskuuttamassa Toivoa. Mä en osaa/uskalla siivoilla Toivo rintarepussa, eikä hän kuitenkaan jaksa seuratta maata lattialla hirvittävän pitkää aikaa. Tosin voisi pakon edestä oppia kääntymään, kun ei olisi ketään lepertelijää lähimain.
 
Kiiruska*
Nauratti tuo murkkujen haulikolla räiskiminen, ja tuli mieleeni nuo murrosikäiset, joille muutama haluli persuksiin tekisi joskus hyvä, että saisi ne jotain tekemään ,-))) No vitsi tuo kuitenkin, en kai sentään noin raaka äiti ole, pois se minusta, vaikka välillä yhteen otetaankin, ja huomkasen, että ei minusta monen lapsen äidiksi edes olisi, kun joskus pinna palaa tuon ainokaisenkin kanssa... Niin en tiedä hyvää häätökonstia noille pikkumurkuillekaan, minulla niitä on aina talviaikaan ongelmaksi asti tuolla työpaikalla, ja aika ajoin tilaan myrkyttäjän antimexilta, ei kai ne kovin pahoja myrkkyjä nekään voi olla kun keittiötiloissa voidaan käyttää, en tiedä? Mutta totta tosiaan tuo äipän konsti ruokasooda on tosimoneen tarpeeseen hyvä apu mm. tummuneet termoskannut lähtee sillä helposti puhtaaksi, ja varmaan tuo suolakin tepsii tähän vaivaan mainiosti, etikkaa tuskin kannattaa nurkkiin kaataa, vaikka maanmainio pesuaine sekin vaikka lattiakaivoille ja vessanpöntölle.
Mukavaa talvilomaviikkoa kaikille lomlaisille, olikos niitä muita kun mama? Haidin lapset? Ja Haidille häätöä taudille, tuollaiset tulehdukset on kurjia kavereita, eihän sitä tiedä mitä nämä kaikenmaailman verivaivat aiheuttavat meille muita sivu-vaivoja ? Kiva kun Inkunkin huushollissa on toivuttu, nuo vatsatauti on vihonviimeinen sairastettava...
Mamalle jaksamista kotihommiin, ja toivotaan edelleen, että vauvelilla on kaikki hyvin, totuushan on tuolla jossain, ja sinä et sille itse mitään mahda, jos jotain käy, joten uskokaamme, toivokaamme että kaikki etenee hyvin, ja yritä pitää mieli rauhallisena ja iloita tästä hetkestä :) Aurinkoa kaikkien päivään!
 
äippä*
Herukka sentään että johan on puhas huusholli. Onneli nukkui 4,5 tuntia ja nyt on niin pirteä pikkuneiti jotta.
Niin tuohon soodaan vielä, en tiedä kuka teistä on siihen OIKEIN kunnolla perehtynyt, mutta se on TOSI moneen asiaan oikea juttu---voi kun tietäisitte mihin kaikkeen sitä meillä käytetään. Ja mikä tärkeintä, luonnontuote ja vaaraton.

Joo, Haidille parantumisia. IKäviä nuo tulehdukset, sun muut. Ja muutenkin kaikille kaikkea kivaa ja hyvää.
Mä menen nyt nauttimaan puhtaasta kodista, keitän kahvit ja odottelen miestä saapuvaksi.
 
mama*
Äippä, tuu siivoon meillekkin; kaikki lapset kuopusta lukuunottamatta on taas laitettu maailmalle ja mulla ei ole yhtään virtaa siivota...yhyyy. Koirakin pitäs peräpäästään pestä ja ottaa päällimmäiset painesidettä kiinnipitävät tikit pois...yöks.
Kukaan ei ole tyhjentänyt edes astianpesukonetta ja tiskipöytä on täynnä likaisia astioita...
 
Haidi75
Huomenet
Räkätauti vielä tähän kaiken muun päälle...jipiii...ilma ei taas kulje kun peräpään kautta, jos sieltäkään...että vali vali valitus jatkunee!!!
Olen tässä pari päivää perehtynyt tuohon Vaskuliittiin ihan kunnolla...löysin netin kautta, tai oikeestaan se toinen löysi minut...kohtalotoverin, meitä ei oo monta ns. nuorta ihmistä joilla tuo sairaus on, nyt on tässä kaksin pähkäilty kaikkea mahdollista ja jälleen kerran totean, että kyllä vertaistuki on kullanarvoista oli kyse sit mistä tahansa. Taas on jostain kerättävä voimia ja laitettava lääkärit seinää vasten...no senhän minä jo osaankin:)
On se vaan kumma ,että ikinä koskaan ne ei voi kerralla edes yrittää hoitaa kuntoon...tosin tässä sekin ,että suomessa taitaa olla tasan yksi asiaan erikoistunut lääkäri:(
Tässäpä minulle projektia lähitulevaisuuteen...koulun lisäksi...ja äitykkää lainatakseni, ei tässä auta se maammelaulukaan!!!
Hiukka apeissa fiiliksissä tänään ,mutta mukavaa päivää kuitenkin kaikille:)
 

Yhteistyössä