Aurinkovarjo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pöh

Vieras
Mua hiuk ihmetyttää vanhemmat,jotka lykkivät vauvojans auringonpahtees niin että vauvaan paistaa suoraan..? Siis,miksei hankita kunnon aurinkovarjo? Näinkin kuumil keleil vauvaa pitää mielestäni suojata jo myös hikoilulta,ettei iho hierry rikki.Mein mies on ilman lakkia vaunuis,istua kököttä varjon alla,tai nukkuu makiasti suojassa,kääntelen ja vääntelen varjoa niin ettei aurinko paahda vaaleeta ja haurasta ihoa. Maailmas on monta ihmeellistä asiaa,mut mul menee yli ymmärryxen ""varjottomat"" vaunut..Olen tiaronhaluinen, joten mixi kuljetaan ilman auringonvarjoa vaunuis? Vanhat mummatkin huomauttelee että voi ku hieno kexintö,pitää vauvan suojassa ja hiettömänä.. Tänä päivänä muutenki aix paljon tummii ja mustii vaunui..

No samaa ihmettelen!! ja herranen aika sitten se harson käyttö! Sehän lisää kopassa olevaa kuumuutta. meidän rattaidenkin lämpö nousee, pelkästään jos kuomu on ylhäällä vaikka ei ole koppaakaan!

Korkeintaan niissä vaunuissa joissa on lämpömittari voi pitää harsoa!

Just joo taas. Mainitsin että harso nostaa kopan lämpötilaa!!!!

Että kannattaa esim. pitää lämpömittaria, jos käyttää harsoa.

Mutta on se hyvä että maailmassa on edes yksi äiti joka tietää taas asiat paremmin kuin muut ja ilmaisee itseään niin herttaisella tavalla ;)

Ps. Aurinkovarjo on myös aurinkosuojana todella ok.

Hei vaan!
Onhan niitä muitakin tapoja suojata vauva auringon paahteelta, kuin tuo aurinkovarjo. Minä pidin vaunujen päällä hyönteisverkkoa ja laitoin sen päälle yläosaan tuon harson, niin ettei aurinko päässyt vaunuihin, mutta samalla ilma kiersi reilusti! Tämä siis vauvan ollessa unilla.
Mutta onhan aurinkovarjo tietysti istuvalla lapsella hyvä.

juuri noinhan sitä harsoa pidetään, ei kai nyt kukaan helteellä koko vaunua vuoraa.

Ennen kuin herneen vetää nenään, kannattaa tarkastaa oma sävy millä viesteissä muita tyhmyydestä tuomitsee;) Tämä siis kahden ekan vietsin kirjoittajille.

Mekin muuten ostettiin juuri aurinkovarjo, joten nyt pääsee testaamaan, kuinka paljon parempi se on kuin harso ja hyttyssuoja viritelmä:)

Olettaisin että ensimmäiset tarkoitti harson laittamista kuomun eteen, niin että kopan päällä on vielä jalkapeite.. Koska harson ollessa hyönteissuojan päällä, ei vaunuissa kyllä ole sen lämpöisempi kuin aurinkovarjon allakaan!!!(ja näin ollen ei ylim. lämpömittareita tarvita..)..

olen laittanut sadesuojan väärinpäin eli se hopia päällepäin ja vaunuissa lämpö( suoraan auringon paahteessa) nousee korkeintaan 22*c (kun ollaan esim. kuljettu paikasta toiseen ja aurinko porottaa suoraan) sit heti varjoon parkkiin. musta toi 22 ei oo paha näillä ilmoilla kun ilman suojaa se voi nousta jopa 30 ja sen yli.

No menikö ihan koko päivä miettiessä tuota juttua? Vauva hikoaa myös sen varjon kanssa. Hyttyssuoja taas pitää ne ikävät ötökät poissa, jottei ne pääse vauvaa puremaan.

Kysynpä vain, että oletko sinä sitten niitä, jotka helteellä lasta roudaavat auringon paisteessa? Minä ainakin pidän lapseni sisällä viileässä, jossa hänen on parempi olla!

Jumala mitä juttuja! Uskomatonta että äidit kirjoittavat tällaisia... huokaus. No, voin kertoa että minä pidän sitä harsoa siinä edessä vauvan nukkuessa ja minulla ei ole varjoa tai lämpömittaria. Ajatelkaa! Ihan karmeeta, eikö! Mutta tiedättekö mitä? Vauvani on VIELÄKIN elossa!!

Huoh.Ei viittis lukea ja ymmärtää? Kyl kuspää pitää ol,jos vauvaa altistaa auringonvalol. Äiteel jok aikoo koklata,varmasti te ja beibi tykkäätte,vaunuihin pääsee raikasta ilmaa,mitä lapsi tarvii?Meilläkin hyttysverkko tottakai,mut viel harso,eli meil nunnu,viel siihe päälle..kyl ois hikine mies heräilemäs hetke pääst.Aurinkovarjon ja verkon al ainski länsipuoles, bout keskel,on vaunuis 23' näil keleil.Huh huh,makaa ny si nunnun suojis,mistä raikas ilma? Jokaine tehköön pentuns kohal mitä huvittaa,heh. Mä ny vaan ihmettelin kun jotkut antaa vauvan olla pitkään auringon hyökkäyxen kohteena vaunuis/rattais.. Ei tarvi rasvaa ja raikasta suomen maan ilmaa piisaa auringonvarjon alla. Ps. Hyvää kesänjatkoa kaikille..myös mukeroille niis vaunuis.. =)

Taas outoja sanoja, näin turkulaisen vinkkelistä. Mikäkö on nunnu?

Sen jo olen oppinut että vanna on kylpyamme. En sitäkään aiemmin ollut kuullut, itse asiassa luulin että siihen oli tullut kirjoitusvirhe ;)

hei arvatkaa mitä??
mä en pidä vaunujen päällä mitään. kääntelen vaan vaunuja aina niin päin, ettei aurinko paista paitaressuun.
ja varjoon aina kun pääsee. välillä työnnän ja välillä vedän vaunuja ja välillä olen itse auringon edessä.
ja hyvin pyyhkii.

Kaipa ""oma tapa"" toimia on jokaisen mielestä niin hyvä, että haluaa ""toitottaa"" muillekkin kuinka hyvä juuri se ""oma tapa"" on.

Kaipa täällä jokainen haluaa pelkkää hyvää vauvalleen. Ja kun löytyy muita, ketkä ovat myös juuri sitä mieltä, että ""se tietty tapa"" on ehdottomasti paras, niin muita tapoja morkataan, koska se oma tapa tuntuu parhaalta.

Pääasia taitaa olla että vauvat pääsee ulos, ja ettei vauvojen tulisi liian kuuma, eikä aurinko pääse liiaksi suoraan vauvaan paistamaan.

Hyvää kesää aurinkovarjoilijoille, harsoilijoille tai vaunujen kääntelijöille..

T: aurinkovarjon tyytyväinen käyttäjä

ap:lle.. Mua niin ärsyttää noi täydelliset äidit. Se on kuitenkin aina äidinvaisto mikä sanoo ja ne joilla sitä ei oo ei oo myöskään vauvaa.

Sen kerran kun olen kaupungilla pidän aina huolen, ettei vauva ole suorassa auringonpaisteessa ja yleensä kaupungilla oleskelu sijoittuu viileisiin liikkeisiin. Torilla ollessa vaunut on aina käännetty siten ettei aurinko pääsee suoraan vauvan iholle. Ja tietysti pukeutuminen on sään mukainen. Hennesiltä saa ihania hihattomia bodeja :)

Hyvää kesää kaikille!

Tyhmäkö sä olet?Otat ittees asiasta jota sun ei tarvis..? Sinähän et altista lastas auringolle.. Tie si pidäx jtn rättiä edes vai mitä. Halusin tuoda esil kui helppoa varjon käyttö on,ei tarvi käännel vaunuja, ja sitä paitsi sitä kävelee myös niin et aurinko paistaa tyyliin takavasemmalta tai sivusta,ja on helppoa laittaa varjo eteen.Suojaa myös vaunuja,ei nouse lämpö vaunuis. On se ny kumma kun ei voi ihmetel niitä, jotka tosiaan ANTAA sen auringon porhottaa vauvaan. Harsoa en vois käyttää mein vaunuis,tummat kun ovat niin lämpötilaa nousis liian korkealle poika heräis pian hiestä märkänä.. Kääntele ja vääntele sä mun puolest vaunus vaix mutkalle, pääasiahan on että vauva on suojas.Ja joo,henkas on kivoja hihattomia bodyjä. Hyvää ja suojaisaa kesänjatkoa kaikil.

Yhteistyössä