Aurinkolasit voimakkuuksilla -kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Tytti89
  • Ensimmäinen viesti
Tytti89
Olen ostamassa aurinkolaseja voimakkuuksilla. Kannattaiskohan niihin ottaa optikon suosittelema kovapinta ja heijastuksen esto linssiin. Tämä kustantaisi hintaan lisää 30e. Tavallisiin silmälaseihin toki olen aina ottanut kovapinnat, heijastuksenestot ohennukset ym ym. mutta onko niistä vastaavaa hyötyä aurinkolaseissa.. Kokemuksia???
 
tokitokitoki
Kannattaa toki, eikä tuo 30€ nyt niin paha hinta ole. Laitoin 3v sitten omani voimakkuuksilla ja olen erittäin tyytyväinen. Sangatja linssit todella kestävät vaikka ovat tippuilleet lattialle, tänäänkin 2 kertaa. eikä kulutus näy.
 
"juu"
Muovilinssi naarmuuntuu tosi herkästi ilman kovapintaa. Heijastuksenestosta en itse tykkää aurinkolasin etupinnalla, koska kaikki sormenjäljet ja liat näkyy kilometrin päähän, mutta takapinnalla on ehdoton koska silloin ei oman silmän heijaste näy häiritsevästi. Aukkarilinssejä on siis saatavilla myös kovapinnoitettuna ja takapinnan heijastuksenestokäsiteltynä. Sellaisesta kannattaa 30 e maksaa. Vaikka varmasti ilman pintojakin pärjää. T.Optikko
 

Yhteistyössä