Aurajuusto piirakassa ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaushormoni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaushormoni

Vieras
Tulipa tässä mieleen kun tein piirakkaa johon laitoin myös aurajuustoa, että riittääkö tuo paiston aikana tapahtuva "bakteerien tappo" pitämään pöpöt loitolla, kun syön piirakkaa myös nyt kun se on pari pvää ollut jääkaapissa ja lämmitän sen vain mikrossa nyt ennen syöntiä.. että alkaako se juusto muhia vielä ja tuleeko uusia bakteereja joiden takia jokainen piirakkapala pitäis uudelleen kuumentaa kunnolla?

Kaikkea tämä raskaus saakin miettimään, mutta varhain (rv 14+) alkaneet supistukset saavat minut muuttumaan hieman ylisuojelevaksi karhuemoksi pienokaista kohtaan..

En jaksais lukea kipeytyvien supistusten takia mitään kettuilua, voitte v*ttuilijat jättää vastaamatta jos ette tuohon varsinaiseen kysymykseeni osaa sanoa vastausta. Kaikkea en raskauteni takia varo ja vältä, ja tiedän että raskaus ei ole sairaus. jne.

Kiitos jos jollain faktatietoa kysymykseeni!

uunikuumennus riittää,en kyllä muista mikä se asteluku on missäl listeria kuolee. mä ite kuumentaisin piirakan viel sillee että juusto sulaa kunnolla uudelleen,ihan tulikuumaksi siis :)

Pitäis kuumentaa kauttaaltaan 70-asteiseksi se piirakka ennen syöntiä... mutta siihen en osaa vastata, kuinka kauan kaapissa seissyttä aurajuustoa (piirakassa tai "raakana") vielä kannattaa syödä. Tuorejuustoahan ne suosittelee ainakin syötäväksi vain juuri avatusta purkista, enkä tiedä miten tilanne muuttuu jos se juusto on kerralleen kypsennetty jo :)

70 astetta on muistaakseni se, missä ainakin listeria kuolee. Kyllä sinuna söisin ihan rauhassa sitä piirakkaa, itse olen raskauden aikana syönyt aurajuustoa ihan raakanakin jonkin verran.

Mä olin ekassa raskaudessa tosi tarkkana, enkä syönyt aurajuustoa varmaan ollenkaan... Mutta nyt tässä toisessa raskaudessa on tullut syötyä aurajuustoa jopa ihan "raakana".

Kiitos vastauksistanne.:) pitää yrittää olla stressamatta noita piirakkapaloja mitä on tullut syötyä vähemmän kuumennettunakin ja kuumentaa nyt sit kunnolla loput palat. :) piirakan paistoin 200asteessa puolituntia..

Aurajuustoa saa syödä raskauden aikana ihan raakanakin. Suomalaiset juustot on tehty pastöroidusta maidosta (lukee tuoteselosteessa) ja pastörointi aina tappaa kaiken listerian. Tämä on neuvolan ohje vuodelta 2008 ja 2009.
Kuumennus 70 asteessa tappaa myös, joten ihan huoleti voit syödä jääkaapissa olluttakin. Sitä paitsi listeria on Suomessa tosi harvinainen juttu. Kaupan savukaloja ja graavia en söisi, mutta pastöroituja juustoja kyllä. Itsesavustettua voi syödä, koska listeria syntyy tyhjiöpakkauksessa eiikä kotona semmoisia käytetä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itsesavustettua voi syödä, koska listeria syntyy tyhjiöpakkauksessa eiikä kotona semmoisia käytetä.

Eihän se listeria tyhjiöpakkauksessa synny :o niitä suositellaan välttämään koska tyhjiöpakatuissa tuotteissa lisääntyminen on paljon rajumpaa ja nopeampaa.

Ap:n kysymykseen,uskaltaisin syödä myöhemminkin kun kuitenkin alussa on se 200 asteen kuumennus =)

Yhteistyössä